Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pfft. Ubuntu LTS har før EOL så utdatert programvare at man ikke kan loge seg inn flere steder/bruke flere sider fordi du får beskjed om at nettleseren din er for gammel. Ikke-LTS oppdateres hver 6. måned. Advarsel: Major breakage-risk ahead!

 

Men helt enig i at Arch definitivt ikke er rett valg for familie.

Lenke til kommentar

10.04 LTS funker fint for de aller fleste. Problemene skyldes ikke gammel nettleser, den jævla bankid dritten derimot, på nummer to gammel wine.

Tja, kanskje dersom de fleste ikke ser på video på nettet i de hele tatt. Eller bruker disse "artige" interaktive nettsidene scriptet herifra til helvete. De støtter ofte ikke gamle versjoner av nettlesere, sp da må man inn med PPA.
Lenke til kommentar

10.04 LTS funker fint for de aller fleste. Problemene skyldes ikke gammel nettleser, den jævla bankid dritten derimot, på nummer to gammel wine.

Tja, kanskje dersom de fleste ikke ser på video på nettet i de hele tatt. Eller bruker disse "artige" interaktive nettsidene scriptet herifra til helvete. De støtter ofte ikke gamle versjoner av nettlesere, sp da må man inn med PPA.

Ubuntu 10.04 har Firefox 11 og Flashplayer 11 atm fra offisielle repos.

Lenke til kommentar

10.04 LTS funker fint for de aller fleste. Problemene skyldes ikke gammel nettleser, den jævla bankid dritten derimot, på nummer to gammel wine.

 

Ubuntu LTS/DEbian Stable + firefox PPA. Løser alt. Definitivt det jeg hadde anbefalt til ikke-savvy folk jeg måtte vært support for. Hadde de vært litt mer savvy hadde det vært Debian+trinity.

Lenke til kommentar

Eh, når prøvde jeg og overtale noen til å bruke Arch?

Såvidt meg bekjent, så har du kun uttalt at Arch fungerer for deg.

 

VI har vel et par andre her som bedre kan kalles fanboys ;)

Åh herregud, snakk om nerdestorm i vannglass. Jeg er da vel ingen gnome2+ubuntu fan. Det var heller ikke så jævlig fjernt å lese mellom linjene at Kay vel så godt så for seg Arch som XFCE. Personlig er jeg kde-fanboy, akkurat nå som canonical har trukket sponsingen av den eneste betalte kubuntu utvikleren. Ja, jeg er fanboy, og jeg innrømmer det gjerne, bare sjekk avataren. Men her er du helt på bærtur med kart og kompass godt gjemt bak PC'en hjemme.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...