Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mente ikke at alternativene som er listet her som Arch og Gentoo ikke fungerer, det jeg påpekte er at når han allerede har et system som fungerer (uavhengig av om det er av type X eller Y), hvorfor endre på det?

 

Tja, Arch og Gentoo er noen fine crash-courses innen Linux. Det er for det meste grunnen for at jeg begynte med Arch, etter det har jeg egentlig bare ikke skiftet igjen. Jeg trives med Arch.

Lenke til kommentar

Nå henger jeg ikke med i diskusjonen, men så velger man vell ofte disse hipsterdistroene fordi man vil tukle og, det gir jo brukeren noen fordeler og. Også er det jo tidvis morsomt å tukle litt :)

 

Liten kommentar til, nå har egentlig Archsystemet mitt verdt ganske så stabilt det og. Det eneste problemet jeg har er lyden som svikter innimellom.

Lenke til kommentar

Nå henger jeg ikke med i diskusjonen, men så velger man vell ofte disse hipsterdistroene fordi man vil tukle og, det gir jo brukeren noen fordeler og. Også er det jo tidvis morsomt å tukle litt :)

 

Liten kommentar til, nå har egentlig Archsystemet mitt verdt ganske så stabilt det og. Det eneste problemet jeg har er lyden som svikter innimellom.

 

Absolutt. Jeg sier bare hvorfor jeg ikke bruker slike tukle-distroer. Jeg synes det er viktigere at et system fungerer enn at jeg har enn distro strippet for unyttige ting.

 

Jeg stripper heller ned Ubuntu istedet for å dedikere en dag til LFS.

 

Det er bare Gavekort som skal være super-hipster med å si at Arch er en hipster distro.

 

Det er bare Kaymeerah som skal være super-super-hipster med å si at de som sier at Arch er en hipster distro er hipstere.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Ikke lang tid. Installasjonen i seg selv tok meg ~1 time (netinst).

 

Det største problemet var å få Catalyst til å funke.

Men det var vel ikke første gangen du installere Arch? Hvor lang tid brukte du førstegang du overhodet tok i det?

 

Nå henger jeg ikke med i diskusjonen, men så velger man vell ofte disse hipsterdistroene fordi man vil tukle og, det gir jo brukeren noen fordeler og. Også er det jo tidvis morsomt å tukle litt :)

 

Liten kommentar til, nå har egentlig Archsystemet mitt verdt ganske så stabilt det og. Det eneste problemet jeg har er lyden som svikter innimellom.

Hvis formålet er å tukle og lære, så er jeg helt enig at dette er velegnete distroer.

Lenke til kommentar

Jeg fulgte aldri wikien, så det tok meg vel opp til 3-4 timer.

3-4 timer er ikke så alt for galt det. Kanskje tricket er å ikke følge Wikien :hmm:

 

For min del ble jeg ferdig med å tkle og tweake på OS nivå for noen år siden, så nå holder det med

1) installere en god distro

2) Legge inn de siste patchene

3) Installere de programmene jeg trenger.

 

Og ettersom jeg har et script til 3), så er går det fort å sette opp en ny maskin. Trikset er å finne hva som dekker krav 1) om dagen - særlig med en så sterk Unity allergi som jeg har :)

 

Ser at Linux Mint har kommet med Cinnamon 1.4 nå; det er kanskje en ide å kikke litt på de igjen?

Lenke til kommentar

Jeg fulgte aldri wikien, så det tok meg vel opp til 3-4 timer.

3-4 timer er ikke så alt for galt det. Kanskje tricket er å ikke følge Wikien :hmm:

 

For min del ble jeg ferdig med å tkle og tweake på OS nivå for noen år siden, så nå holder det med

1) installere en god distro

2) Legge inn de siste patchene

3) Installere de programmene jeg trenger.

 

Og ettersom jeg har et script til 3), så er går det fort å sette opp en ny maskin. Trikset er å finne hva som dekker krav 1) om dagen - særlig med en så sterk Unity allergi som jeg har :)

 

Ser at Linux Mint har kommet med Cinnamon 1.4 nå; det er kanskje en ide å kikke litt på de igjen?

 

Hva med Gnome Classic i Ubuntu? http://www.omgubuntu.co.uk/2012/03/gnome-classic-in-ubuntu-12-04-its-like-nothing-ever-changed/

 

Selv er jeg godt fornøyd med Unity, selv om jeg synes det er skandaløst at de ikke fikk på plass The Spread til 12.04. Hadde forbedret fler-vindushåndteringen mye bedre enn dagens compiz-implementasjon.

 

Man må bare bruke litt tid på å bli kjent med Unity :) Det er ikke så ille som folk skal ha det til.

Lenke til kommentar

Hva med Gnome Classic i Ubuntu? http://www.omgubuntu...g-ever-changed/

Jøss, der har de tatt et hint.

 

Selv er jeg godt fornøyd med Unity, selv om jeg synes det er skandaløst at de ikke fikk på plass The Spread til 12.04. Hadde forbedret fler-vindushåndteringen mye bedre enn dagens compiz-implementasjon.

 

Man må bare bruke litt tid på å bli kjent med Unity :) Det er ikke så ille som folk skal ha det til.

Jeg har brukt en del tid med både Unity og Gnome 3; men det er noe med grunnfilosifien der som bare ikke passer min måte å jobbe på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...