LessThanJake Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Dette så jo litt låvende ut: http://www.xaraxtreme.org/news/11-10-05.html Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Dette så jo litt låvende ut: http://www.xaraxtreme.org/news/11-10-05.html Tror nok ikke det programet kan hevde seg mot Inkscape, men uansett en gladnyhet Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 For artikkel på /.: http://linux.slashdot.org/article.pl?sid=0...tid=185&tid=106 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Mange som skryter sterkt av Xara Xtreme da... Har hørt at de skal prøve å merge Inkscape og Xara, aner ikke om det stemmer da.. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Har hørt at de skal prøve å merge Inkscape og Xara, aner ikke om det stemmer da.. Hvor har du hørt det? Det er jo selvsagt mange som sier at nå kan man merge Gimp, Inkscape, Xara, OpenOffice.org, Debian og phpMyAdmin, men har du noen offisielle kilder? Endret 12. oktober 2005 av drange_net Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Paa siden til Xara staar det: What about Inkscape / Sodipodi / other Open Source vector programs? There have been some attempts at creating Open Source vector programs before now. One project, Inkscape, remains the most actively developed product and it shows great promise. In some areas it provides features that Xara does not. Inkscape is the results of a purely volunteer, part time, development effort (and is even more remarkable for that), but it is not yet a finished product or of a standard that would be acceptable as a commercial product. But we realise that Inkscape has significant momentum in the Open Source community and is one of the most active, and best managed projects around. We have been in discussion with Inkscape developers to see how we could cooperate to the benefit of all. And so we have agreed to consider how we could create a future product that combines the best of both Inkscape and Xara Xtreme. This makes a lot of sense, but is not easy, and it might take years. It certainly would if we created a new product from scratch. So before we start work it makes sense to first port exactly what we've got now. Once the port is the THEN we can start to move forward and work out how to combine the best of both worlds. Saa det blir nok fortsatt to produkter, men de kommer sikkert til aa laane en del fra hvaerandre. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Ubuntu 5.10 er sluppet http://fridge.ubuntu.com/ Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Ubuntu 5.10 er sluppet http://fridge.ubuntu.com/ 5000125[/snapback] Lastet nettopp ned ISO-en via bittorrent og holder på med en apt-get update && apt-get dist-upgrade Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Lastet nettopp ned ISO-en via bittorrent og holder på med en apt-get update && apt-get dist-upgrade 5000257[/snapback] Husker jeg prøvde en dist-upgrade fra Warty til Hoary i sin tid, det endte med at 90% av programmene segfaultet Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 FreeBSD 6.0 RC1 har kommet ut. Nå nærmer det seg FreeBSD 6.0. Gleder meg. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Lastet nettopp ned ISO-en via bittorrent og holder på med en apt-get update && apt-get dist-upgrade 5000257[/snapback] Husker jeg prøvde en dist-upgrade fra Warty til Hoary i sin tid, det endte med at 90% av programmene segfaultet 5000464[/snapback] Satser på at det ikke skjer meg, selv om jeg er fryktelig redd for slikt... Noen som har fått Firefox til å oppgradere seg selv skikkelig noensinne, forresten? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Noen som har jobba med å finne terminalen i breezy eller? Tok meg pokkers 5 minutter før jeg fant den i accessories. JEG tenker iallefall ikke accessories = terminal.... men kanskje jeg er litt for skrudd Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Noen som har jobba med å finne terminalen i breezy eller? Tok meg pokkers 5 minutter før jeg fant den i accessories. JEG tenker iallefall ikke accessories = terminal.... men kanskje jeg er litt for skrudd 5001021[/snapback] Er vel ein GNOME-desktop, så då kan du vel høgreklikke på skrivebordet? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Alt-F2 -> xterm ? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Neida. I Høyreklikk menyen var den vekk, og alt F2 er RUN her... sære saker. blir nok endel forandring så jeg får det litt mer som jeg vil Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Neida. I Høyreklikk menyen var den vekk, og alt F2 er RUN her... 5001096[/snapback] hvor du skriver inn xterm eller gnome-terminal Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Var en stor diskusjon om dette på fedora-devel, mange mente det var teit å ta bort uten å varsle eller skru på igjen lett... Men ble ganske raskt en konsensus om å ikke gå i mot gnome, da det faktisk ikke *bør* være nødvendig på en moderne brukervennlig desktop å ha så lett tilgang til terminalen - de stakkars nye brukerene kan bli forvirret.. Men det var jo utrolig praktisk da hmm.. Nytt forum... Skvatt litt når jeg logget meg inn.. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Noen som har jobba med å finne terminalen i breezy eller? Tok meg pokkers 5 minutter før jeg fant den i accessories. JEG tenker iallefall ikke accessories = terminal.... men kanskje jeg er litt for skrudd 5001021[/snapback] He he... tok litt tid før jeg fant den også... Under tilbehør, lå den (vi kjører norsk her, altså). Fornøyd med Breezy så langt. Så gjenstår det å se om qemu og netMD funker, om RA2 funker, og om warcraft3 funker. Da er resten bare plankekjøring, forhåpentligvis. Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Men ble ganske raskt en konsensus om å ikke gå i mot gnome, da det faktisk ikke *bør* være nødvendig på en moderne brukervennlig desktop å ha så lett tilgang til terminalen - de stakkars nye brukerene kan bli forvirret.. Man må da også ta hensyn til andre en nybegynnere. Før eller senere må alle ha tilgang til en terminal. Jeg vil iallefall ha terminalen så lett tilgjengelig som overhodet mulig. Synes GNOME begynner å legge litt for mange restriksjoner på folk. Ting kan veldig fort bli for brukervennlig. Hva er egentlig definisjonen på et "moderne brukervennlig desktop"? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 kjør "alltray gnome-terminal" ved oppstart. Veldig tilgjengelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå