Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Da står og faller denne ekstra "sikkerheten" på om noen spekulerer ut teknikken din.Se for deg et tredje alternativ med tilfeldig genererte salt i en egen database, da trenger du å forsikre deg om at denne databasen er trygg.

jepp, akkurat som sikkerheten ellers står og faller på at den andre databasen er trygg. Utgangspunktet er vel at man aldri er trygg for tilfeller der noen får uhindret tilgang til webområdet.

 

var det uikke for en stund siden noen som lanserte den "definitivt ultimate måten å behandle passord på" i følge dem selv? En eller annen spesiell php eller hashfunksjon som jeg ikke kommer på i øyeblikket. Husker ikke hvorfor den skulle være så bra atm.

 

Har aldri likt printing på unix/linux, så det holder jeg meg unna.

Må man så må man. :S Gikk fint forrige gang, gikk plutselig fint igjen nå også. CUPS har utvilsomt sjel. En ond sjel.

 

Du har prøvd webgrensesnittet som root?

jepp, den insisterte på at passordet var feil - men bare på add-printer-siden, alt annet var visst passordet mitt godt nok til å gjøre...
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, jeg droppet rett og slett å installere hele kdepim-pakkesettet denne gangen.

 

Får bare håpe networkmanager kan oppføre seg, ettersom det ikke finnes noe brukbart, fungerende vpn-GUI jeg jkenner til, er det dessverre ikke aktuelt å bytte den ut med wicd. (kvpnc fungerer definitivt ikke tilfredsstillende, men tar gjerne imot andre tips.)

Lenke til kommentar

Dersom noen av dere husker transcoding-problemet jeg hadde for en stund tilbake - jeg fant en halv-god løsning på nettet og vred den nok til at den ble dugandes. Koden er stygg and all, men det gjør da jobben.

 

Selvfølgelig har mongoene i Nokia formatert telefonen min med FAT eller noe skit, så det å ha kolon i mappenavn er uaktuelt. Utover det fungerer det flott.

 

Det følger også symlinker, slik at man kan lage en symlink-samling til arkivet dersom man (som meg) ikke vil ha med alt som ligger på kilden.

 

Det er rekursivt.

 

Brukes: perl transcode --quality N --source '/path/to/source/' --target '/path/to/target' --force

 

Force trengs kun dersom du vil overskrive. Ser det forandringer, dvs at source har nyere enn target vil den overskrive. Quality defaulter til ~250kbit/s, default source og target kan settes ved å modifisere kildekoden.

 

http://pastebin.com/kiKXmKdA

Lenke til kommentar

Har da prestert kunststykke å tydeligvis glemme passordet til ruteren som kjører open-wrt. Når jeg prøver å koble meg til via telnet for å sette opp passordet på nytt igjen får jeg bare opp connection refused. Er snakk om en linksys wrt160nl. Noen tips? Eller vil det enkleste være å flashe den på nytt igjen?

Lenke til kommentar

Forsøk å ikke glem det igjen ;) Du må boote inn i failsafe modus for å sette nytt passord. Hold inn reset knappen når du booter, så må du manulet sette IP adresse slik som ved tftp, dvs. slik:

sudo ifconfig eth0 192.168.1.2 netmask 255.255.255.0

så må du logge inn, montere filsystemet og sette passord:

telnet 192.168.1.1
mount_root
passwd

Endret av Del
Lenke til kommentar

Skal teste det ut. At jeg i det hele tatt har glemt passordet finner jeg meget merkelig siden jeg valgte et standarpassord på ruteren. Men sånn går da dagene.

 

Du valgte sikkert et veldig lurt passord med en spesiell vri slik at du garantert kom til å huske det.

 

Går relativt ofte i den fella selv :p

Lenke til kommentar

Det vanlige tullet om at all proprietær programvare er umoralsk, og at han ikke kan bruke programvare med noe proprietært. Vel det finnes vel omtrent ingenting uten noe proprietær teknologi på et eller annet nivå, spørsmålet er heller om dette begrenser brukerens frihet eller ikke. Du må praktisk talt gå tilbake til steinalderen uten noe proprietær teknologi, og er det moralsk riktig over for våre barn?

 

Det kan på sett og vis anbefales å lytte til hele intervjuet og høre hvor forskrudd den mannen er i hodet, spesielt når han trekker inn "politiske" argumenter om hvorfor amerikanere ikke bør få barn osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...