Kaymeerah Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Flott vi er enige. Jeg er bare opprørt over så mange utviklere som har en mentalitet av at "maskiner har så mye minne og prosessorkraft i dag at det ikke betyr noe", "vi gidder ikke optimalisere" osv. Én ting er å kjøre produktet alene, en annen ting er å kjøre det på en eldre maskin samtidig som andre programmer. Jeg begynte å programmere for mikrokontrollere, så jeg optimaliserer så mye som mulig. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Flott vi er enige. Jeg er bare opprørt over så mange utviklere som har en mentalitet av at "maskiner har så mye minne og prosessorkraft i dag at det ikke betyr noe", "vi gidder ikke optimalisere" osv. Én ting er å kjøre produktet alene, en annen ting er å kjøre det på en eldre maskin samtidig som andre programmer. Jeg begynte å programmere for mikrokontrollere, så jeg optimaliserer så mye som mulig. Det er et veldig bra sted å begynne, c og assembly er kos. Mange som starter i motsatt ende har en del "uvaner". Lenke til kommentar
duckers Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Her har du versjonen som du kan bruke fra fabrikk: http://ubuntuone.com/4o4MGxyNTiTqstKMXZowIw Samme punkter som over gjelder, sørg for nok minne (drøyt 8MB skal holde), bare installer fra web-interface, jeg tar overhodet ikke noe ansvar om så routeren eksploderer i ansiktet ditt. Bildet er det samme som over, bare laget for installering fra fabrikk. Blodfersk 3.2 kjerne og openwrt, kompilert rett fra versjonkontrollserveren til OpenWrt i går. OpenWrt støtter alt, også IPv6: http://wiki.openwrt.org/doc/howto/ipv6 Hvorfor har jeg utsatt den installasjonen i et halvt år? Det gikk jo fort.. Over på noe annet, noen som har en anbefaling til en god Passord Håndterer (Manager). Trenger en for Linux, Windows og Android. Titter for tiden på LastPass, men kanskje KeePass er tingen å gå for? OSS og greier. Eventuelt noen bedre? Trenger det stort sett til Forum og nettbutikker. Tenker å holde banken/minID utenfor.. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 La oss ikke krangle over hva som er best av vim/emacs osv., det er personlig preferanse. Hårsårt tema? En teksteditor? En freaking, fucking teksteditor?? Jaja, er uansett heller mer for en god, gammeldags kamp med bare nevene. Det er min personlige preferanse Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Det er dessuten ikke noe å krangle om. Det er vim som gjelder. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 La oss ikke krangle over hva som er best av vim/emacs osv., det er personlig preferanse. Hårsårt tema? En teksteditor? En freaking, fucking teksteditor?? Jaja, er uansett heller mer for en god, gammeldags kamp med bare nevene. Det er min personlige preferanse For meg, nei, for andre, både ja og nei. Jeg ønsker ikke å starte noen ny flamewar. Teksteditor er faktisk veldig viktig, men jeg har ikke noe dypt "forhold" til min favoritt, jeg bruker det som føles mest komfortabelt. Vim og emacs har jeg aldri likt pga. hurtigtastene, selv om der er aspekter som jeg ser har sine fordeler. Min preferanse er gedit, men det er langt fra perfekt, og byttes glatt ut den dagen jeg ser noe bedre. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Jeg bruker Vim en god del i terminal, ingen ting i mot den. Men den er nok best for en som bruker den ofte og husker hurtigtastene. Ellers bruker jeg vel stort sett den første og beste som er i nærheten. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Jeg har hørt at Joseph Kony bruker Emacs. Dance, dance my puppets! 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Det er dessuten ikke noe å krangle om. Det er vim som gjelder. Ja, hvis man er glad i mange unødvendige tastetryk så. Trykke, trykke trykke, trykke, trykke i, skrive litt, trykke esc, venstre, venstre, slette en bokstav, høyre, høyre, i, fortsette å skrive. Jada, jada jeg kan ikke bruke den, men jeg forbanner fortsatt meg selv hver geng jeg ikke har har definert $EDITOR som nano. Noen som vet noe om hvordan det går med Debian sitt BSD-kjerne-prosjekt Debian GNU/kFreeBSD? Litt usikker på hvor mye liv som er i det, og når man kan forvente noe brukbart. Etter å ha lest en guide om LVM/RAID under linux nå, er det helt klart for meg at det frister lite å gå bort fra ZFS til fordel for noe gammelt sammenslengt skrap. (Og ja, det ER det i forhold. ) Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Tjah, du kan jo bruke vim som nano. Først du gjør er å trykke i, så vil den oppføre seg (tilnærmet) likt. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Har dere virkelig planer om å splitte dette inn i en Vim vs. Emacs/Nano/Annen editor tråd? Endret 10. mars 2012 av Kaymeerah Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Har en maskin med 6GB HDD og 1GB RAM, hva slags linux versjon bør jeg velge? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Tjah, du kan jo bruke vim som nano. Først du gjør er å trykke i, så vil den oppføre seg (tilnærmet) likt. Ok, det kan man dessverre ikke gjøre i vi (som alt for mange linuxdistroer og live-tools dessverre kommer med som standard.) Der kan du glemme alle andre taster enn shift, space og alfanumeriske taster. Alt annet lagger linjeskift og rare ~5D inputs. Irriterende n[r det dukker opp configfilredigering. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Jepp. Det er vi som er problemet, ikke vim. Mye eksentrisk oppførsel i den luringen gitt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Kan vi ikke heller krangle om distroer? Text-editorer er så kjedelig. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Kan vi ikke heller krangle om distroer? Text-editorer er så kjedelig. Nei, programmeringspråk er mye gøyere flaming material. Python er dårlig, og tiltrekker programmerere med dårlige metoder og praksiser. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Du og de lowlevel-språkene dine. Du får begynne å hekle magnetisk minne, så kan jeg garantere deg at du ikke får noe bloat! Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Hihi. Det var en spøk. Tenker faktisk på å lære meg Python for småscript. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Trenger ikke være smått engang, og det er nokså lett å lære. Enkel syntax, kun ordbasert. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Har en maskin med 6GB HDD og 1GB RAM, hva slags linux versjon bør jeg velge? Hva slags CPU? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå