Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Flott vi er enige. Jeg er bare opprørt over så mange utviklere som har en mentalitet av at "maskiner har så mye minne og prosessorkraft i dag at det ikke betyr noe", "vi gidder ikke optimalisere" osv. Én ting er å kjøre produktet alene, en annen ting er å kjøre det på en eldre maskin samtidig som andre programmer.

 

Jeg begynte å programmere for mikrokontrollere, så jeg optimaliserer så mye som mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott vi er enige. Jeg er bare opprørt over så mange utviklere som har en mentalitet av at "maskiner har så mye minne og prosessorkraft i dag at det ikke betyr noe", "vi gidder ikke optimalisere" osv. Én ting er å kjøre produktet alene, en annen ting er å kjøre det på en eldre maskin samtidig som andre programmer.

 

Jeg begynte å programmere for mikrokontrollere, så jeg optimaliserer så mye som mulig.

Det er et veldig bra sted å begynne, c og assembly er kos. Mange som starter i motsatt ende har en del "uvaner".
Lenke til kommentar

Her har du versjonen som du kan bruke fra fabrikk:

http://ubuntuone.com/4o4MGxyNTiTqstKMXZowIw

Samme punkter som over gjelder, sørg for nok minne (drøyt 8MB skal holde), bare installer fra web-interface, jeg tar overhodet ikke noe ansvar om så routeren eksploderer i ansiktet ditt.

 

Bildet er det samme som over, bare laget for installering fra fabrikk. Blodfersk 3.2 kjerne og openwrt, kompilert rett fra versjonkontrollserveren til OpenWrt i går.

 

OpenWrt støtter alt, også IPv6:

http://wiki.openwrt.org/doc/howto/ipv6

 

Hvorfor har jeg utsatt den installasjonen i et halvt år? Det gikk jo fort..

 

Over på noe annet, noen som har en anbefaling til en god Passord Håndterer (Manager). Trenger en for Linux, Windows og Android. Titter for tiden på LastPass, men kanskje KeePass er tingen å gå for? OSS og greier. Eventuelt noen bedre?

 

Trenger det stort sett til Forum og nettbutikker. Tenker å holde banken/minID utenfor..

Lenke til kommentar

La oss ikke krangle over hva som er best av vim/emacs osv., det er personlig preferanse.

Hårsårt tema? En teksteditor? En freaking, fucking teksteditor?? Jaja, er uansett heller mer for en god, gammeldags kamp med bare nevene. Det er min personlige preferanse :cool:

For meg, nei, for andre, både ja og nei. Jeg ønsker ikke å starte noen ny flamewar.

 

Teksteditor er faktisk veldig viktig, men jeg har ikke noe dypt "forhold" til min favoritt, jeg bruker det som føles mest komfortabelt. Vim og emacs har jeg aldri likt pga. hurtigtastene, selv om der er aspekter som jeg ser har sine fordeler. Min preferanse er gedit, men det er langt fra perfekt, og byttes glatt ut den dagen jeg ser noe bedre.

Lenke til kommentar

Det er dessuten ikke noe å krangle om. Det er vim som gjelder.

Ja, hvis man er glad i mange unødvendige tastetryk så. Trykke, trykke trykke, trykke, trykke i, skrive litt, trykke esc, venstre, venstre, slette en bokstav, høyre, høyre, i, fortsette å skrive.

 

Jada, jada jeg kan ikke bruke den, men jeg forbanner fortsatt meg selv hver geng jeg ikke har har definert $EDITOR som nano. :p

 

Noen som vet noe om hvordan det går med Debian sitt BSD-kjerne-prosjekt Debian GNU/kFreeBSD? Litt usikker på hvor mye liv som er i det, og når man kan forvente noe brukbart.

 

Etter å ha lest en guide om LVM/RAID under linux nå, er det helt klart for meg at det frister lite å gå bort fra ZFS til fordel for noe gammelt sammenslengt skrap. (Og ja, det ER det i forhold. :p)

Lenke til kommentar

Tjah, du kan jo bruke vim som nano. Først du gjør er å trykke i, så vil den oppføre seg (tilnærmet) likt. :)

Ok, det kan man dessverre ikke gjøre i vi (som alt for mange linuxdistroer og live-tools dessverre kommer med som standard.) Der kan du glemme alle andre taster enn shift, space og alfanumeriske taster. Alt annet lagger linjeskift og rare ~5D inputs.

 

Irriterende n[r det dukker opp configfilredigering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...