Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Eh ja, glemte å oppgi den informasjonen. :whistle:

 

Kortet er ett TL-WN721N, driveren er ath9k_htc, og chippen er AR9271. Skal prøve compat-wireless-patched fra AUR.

 

EDIT: Nope, funket ikke det heller. Det som er kjipt er at nettverket oppdages på Windows. :(

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et rart problem med resterende plass på en partisjon.

 

 

Noe skjedde, som gjorde at xsession-errors.old ble over 20GB stor. Jeg slettet filen i gnome, og tømte søppelkurven. Men det funket ikke. Nesten.

 

root@grete:~# du -ch /home | grep total

3.4G total

root@grete:~# df -h

Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on

/dev/sda6 27G 25G 1.1G 96% /home

Lenke til kommentar

Nei, det er jeg klar over. Jeg skal uansett se om jeg får det til å funke noenlunde akseptabelt.

 

EDIT: Hvis jeg ikke tar helt feil kjører Nokia N9 samme chipset og GPU som HTC Desire, så jeg skal se om jeg klarer å få noe til å funke der. Det er ihvertfall verdt å prøve.

 

EDIT2: Woops, der tok jeg kraftig feil. Sider med dårlig informasjon, hater dem. :(

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Ææææh, harddisken dør, og må klones over på en annen. Tenkte det var en jobb for clonezilla, men det programmet er jo fullstendig ubrukelig til alt annet enn ren whole disk copy. Hjelper ikke at de har et valg for å kopiere en partisjon, når det ikke fungerer med mindre det allerede finnes en identisk partisjon på den andre disken.

 

Er det noe program som gjør dette som faktisk fungerer for vanlig (ikke-enterprise) user-case scenario? Akkurat nå okpierer jeg over med gparted, men anser sjansene for at Win vil boote etterpå som små..

Lenke til kommentar

Ææææh, harddisken dør, og må klones over på en annen. Tenkte det var en jobb for clonezilla, men det programmet er jo fullstendig ubrukelig til alt annet enn ren whole disk copy. Hjelper ikke at de har et valg for å kopiere en partisjon, når det ikke fungerer med mindre det allerede finnes en identisk partisjon på den andre disken.

 

Er det noe program som gjør dette som faktisk fungerer for vanlig (ikke-enterprise) user-case scenario? Akkurat nå okpierer jeg over med gparted, men anser sjansene for at Win vil boote etterpå som små..

små blir feil ordbruk - windows vil garantert ikke boote fra kopien. Men det du kan gjøre er å save partisjonene som imager via partimage og installere de på en blank disk når du får tak i en. Ta backup av data i tillegg.

Lenke til kommentar

små blir feil ordbruk - windows vil garantert ikke boote fra kopien. Men det du kan gjøre er å save partisjonene som imager via partimage og installere de på en blank disk når du får tak i en. Ta backup av data i tillegg.

gparted bruker ntfsclone når man kopierer ntfs-partisjoner fra en disk til en annen, så det eneste som bør være probøematisk er bootloaderen og evt stasjonsbokstavgivningen. Får opp Win7-disken og kjøre en boot repair. Nei vent, maskinen har ikke dvd-rom, hurra. :p Får laste ned og legge over på usb da.

 

Den har brukt ni timer på å kopiere data over til ny dsik nå, gidder virkelig ikke starte helt på nytt. Jeg vil spille i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...