Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter med en bug hvor terminator ikke åpner default browser, men Firefox (bruker Chromium). Har funnet ut at det er et par bugreports på akkurat dette på launchpad, blant annet denne men de har ikke noe svar. Noen som har en idé om en fiks? Leste et annet sted om en som hadde det motsatt (den åpnet Chromium når han hadde Firefox som default), og da avinstallerte han firefox og tok en symlink til /usr/bin/chromium, altså en veldig grisete fiks :p Kan være en løsning, men ikke en foretrukket løsning.

 

Har spurt på IRC (#terminator@freenode) så om jeg får svar så får jeg legge til en update/edit.

 

Edit:

 

Har et spørsmål til - finnes det et program som kan browse directories via http vha. cd, ls og kanskje kjøre wget også? Har litt av hvert som jeg laster opp av musikk på servern min som ligger i noe á domene.no/music/artist/album/song men hadde jo vært knall om man kunne ta ls på f. eks /music/-biten osv. :p Det er snakk om helt standard directoryoversikt laget av apache.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Great. Tok nettopp en reboot på stasjonære som kjører arch og nå er plutselig gtk-applications grå i stedet for system color igjen.. Dvs. at linjen som skiller splits i terminator er lys grå, gimp er helt lys grå og ser helt jævlig m.mer.

 

Her er slik gimp så ut før, og her er slik den ser ut nå. Har installert pakker i ca. 5 dager siden siste reboot så kan være mye forskjellig som har gjort det. Spesielt nå har jeg sjekket litt rundt i gconf for å prøve å force terminator til å bruke chromium (uten hell), men har ikke rørt noe om GUI. Har installert et par pakker relatert til gconf men that's it.

 

Må få tilbake slik det var før, alle gtk-applications kræsjer nå helt fryktelig med resten av KDE :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Har et spørsmål til - finnes det et program som kan browse directories via http vha. cd, ls og kanskje kjøre wget også? Har litt av hvert som jeg laster opp av musikk på servern min som ligger i noe á domene.no/music/artist/album/song men hadde jo vært knall om man kunne ta ls på f. eks /music/-biten osv. :p Det er snakk om helt standard directoryoversikt laget av apache.

NcFTP?

Lenke til kommentar

Hmm, tok og fjernet et par pakker jeg installerte i forbindelse med å prøve å fikse terminator (gconf-editor og libkeybinder (fra aur)) og da var det tilbake slik det var originalt igjen. Yay, da er det levelig å bruke gimp osv. igjen \o/

 

Får vel kjøre den skitne "fiksen" ved å symlinke FF eller noe sånt noe.. : (

 

Er dette mulig å bruke på http da? Fant ingenting om det på siden eller man.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Sliter med en bug hvor terminator ikke åpner default browser, men Firefox (bruker Chromium).

 

Noen programmer jeg var vært borti åpner ikke den som er satt som standard nettleser, men den som er satt til å åpne HTML-filer. I GNOME fikses det lett ved å lage f.eks index.html, høyreklikke > Properties > Open With

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Har endelig fått fikset problemet. Det viste seg å være pga. en bug i pygtk, nærmere bestemt gtk.show_uri. Tidligere var den avhengig av settings satt i gconfs /desktop/gnome/url-handlers/http(s), men etter en update er ikke det lenger tilfellet. Meningen er at den nå skal bruke ~/.local/share/applications/defaults.list, men den fungerte heller ikke.

 

Fikk derfor en PKGBUILD laget av hasufell på #terminator@freenode som du kan finne her. Merk at denne er av DOS-type og makepkg vil ikke klare å lese den, installering av extra/hd2u og kjøring av 'dos2unix PKGBUILD' fikser dette. Det er også en feil i dependencies, da den også trenger intltool men det er lett å ordne. I tillegg følger det med en terminator.install. Deretter er det bare å kjøre makepkg og den oppdaterer terminator med fiksen :)

 

En bugreport på tilfellet (med fiks) er å finne her.

Lenke til kommentar

Hurra, jeg greide å remme /home/user... som betyr at alle mine tabs i Opera er borte.

 

Får se om extundelete greier å få det tilbake i morgen.

 

Jeg fant en chroot til en 32bit Ubuntu-ting som jeg fant ut at jeg ikke hadde behov for. Men det var trolig en hardlink til min hjemmemappe inni den en plass. Sjakktrekk2k å slette noe uten å tenke seg godt om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...