Mr.Elendig Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Med statisk ip så har eg ein mistanke om at du kan legge inn fleire sub adresser Lenke til kommentar
genstian Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Med statisk ip så har eg ein mistanke om at du kan legge inn fleire sub adresser tror jeg har statisk den har iallefall ikke skiftet på 4 måneder(siden jeg skiftet ISP). EDIT: jeg logger IPen en gang i timen. Begynner og få en lang liste med samme IP. Endret 10. oktober 2005 av hotstian Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Du treng absolutt ikkje ha statisk IP sjølv om du har hatt same så lenge. Min ISP har ein DHCP-leasetid på 24 timar, dvs at dersom routeren min er kobla frå i meir enn 24 timar, får den ny IP. Sidan den aldri skjer, får eg aldri ny IP. Om du har statisk, set du det opp sjølv, eller ISP set opp statisk IP til deg i DHCP. Du kan jo sjekke i routeren din (eller den boksen som får offisiell IP), om kva for lease tid den får... Endret 10. oktober 2005 av objorkum Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 På studentbyen der jeg bor, er DHCP lease-tiden på 30 dager. Hvis brannmuren min ikke er på i løpet av den perioden, får den en ny IP-adresse. Men den står jo på non-stop nå, så jeg har i praksis fast IP-adresse. Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Hva programmerer folk ActionScript i? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 hvordan få tildelt 2 ip-addresser av dhcpcd? du kan hvertfall tildele flere statiske ip-adresser med "ifconfig eth0:1 ip-adresse" der eth0 er nettverkskortet og :1-x er ekstra ip'er. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 hvordan få tildelt 2 ip-addresser av dhcpcd? du kan hvertfall tildele flere statiske ip-adresser med "ifconfig eth0:1 ip-adresse" der eth0 er nettverkskortet og :1-x er ekstra ip'er. I fedora kan du svært enkelt sette opp så mange ip-adresser du gidder på et kort igjennom system-config-network aka neat. Nyttig når du f.eks. trenger tilgang til to subnett på samme nettverk, f.eks. om du skal confe en switch... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Nettopp lagt inn CentOs på routern nå! Men hvordan får jeg init script til og starte under boot ? Jeg er kjent med en distro, og det er Gentoo. Nesten flaut og spøre om dette siden jeg nå har brukt Linux i snart 2 år. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Kva du meinar? System-oppstarten er basert på init-scripts, og det er nok maange init-scripts som startar i oppstarten din. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg forklarte kanskje litt dårlig, men har finni ut av det nå så Lenke til kommentar
dabear Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Noen som kan forklare meg hvorfor menyen («main menu», aka start-ikonet på oppgavelinja i windows) i ubuntu er til tider ekstremt treig til å starte opp? Fra jeg trykker den til den blir åpna, går det ofte 5-6 sekund. Endret 11. oktober 2005 av dabear Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Noen som kan forklare meg hvorfor menyen («main menu», aka start-ikonet på oppgavelinja i windows) i ubuntu er til tider ekstremt treig til å starte opp? Fra jeg trykker den til den blir åpna, går det ofte 5-6 sekund. Har aldri opplevd så lang ventetid, men virkar som om den ikkje er cacha frå begynnelsen av. Er nok ein GNOME-"bug". Lenke til kommentar
genstian Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Noen som kan forklare meg hvorfor menyen («main menu», aka start-ikonet på oppgavelinja i windows) i ubuntu er til tider ekstremt treig til å starte opp? Fra jeg trykker den til den blir åpna, går det ofte 5-6 sekund. Har aldri opplevd så lang ventetid, men virkar som om den ikkje er cacha frå begynnelsen av. Er nok ein GNOME-"bug". det var en bug, men er ikke den fikset? et spørsmål: er archlinux.org borte(har vært nede i noen dager)? kommer ikke inn. Endret 11. oktober 2005 av hotstian Lenke til kommentar
dabear Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg fikk mitt første virus på 4-5 måneder på familiens Xp-boks idag Lurer på om jeg skal slette windows, ubuntu er uansett installert Lenke til kommentar
genstian Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg fikk mitt første virus på 4-5 måneder på familiens Xp-boks idag Lurer på om jeg skal slette windows, ubuntu er uansett installert vis du ikke trenger windows til noe spesielt(spilling etc) så sparer du noen GB med og bare bruke ubuntu Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 et spørsmål: er archlinux.org borte(har vært nede i noen dager)? kommer ikke inn. Fungerer fint her. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 et spørsmål: er archlinux.org borte(har vært nede i noen dager)? kommer ikke inn. Har du prøvd å pinge det? Prøv http://207.44.144.16 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Noen som kan forklare meg hvorfor menyen («main menu», aka start-ikonet på oppgavelinja i windows) i ubuntu er til tider ekstremt treig til å starte opp? Fra jeg trykker den til den blir åpna, går det ofte 5-6 sekund. Har aldri opplevd så lang ventetid, men virkar som om den ikkje er cacha frå begynnelsen av. Er nok ein GNOME-"bug". det var en bug, men er ikke den fikset? et spørsmål: er archlinux.org borte(har vært nede i noen dager)? kommer ikke inn. Tror det skyldes noe med innlasting av ikoner og auto-complete (!), noe som desverre gjøres synkront i stedet for asynkront. Tror de skal fikse det... Bruker bare alt-f2 (kjør) og taster de første par bokstavene i programmet, så finner auto-complete det for meg - gidder ikke rote i en meny... Lenke til kommentar
genstian Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 et spørsmål: er archlinux.org borte(har vært nede i noen dager)? kommer ikke inn. Har du prøvd å pinge det? Prøv http://207.44.144.16 siden er oppe nå. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Finnes det touchprogram for voksne folk for GNU/Linux, altså ikke tuxtype? Et "ordentlig" ett som viser deg hvordan du skal skrive touch, og ikke bare at man skal skrive masse ord raskest mulig? Jeg hadde et bra program da jeg gikk på videregående, men finner ikke disketten. Dessuten var den for Windows. EDIT: Fant typingmastermac, et enkelt lite javaprogram. Koster penger, men men. EDIT2: Ktouch var jo egentlig ganske greit, men mener å huske jeg synes det var ræva første gang jeg så på det... Glem denne posten Endret 12. oktober 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå