Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La meg se, jeg sto opp i dag. også fikk jeg opp melding om at det var noe DNS-problemer så jeg tok latmannsløsning og restartet ruteren. Deretter nektet den å motta noe, så jeg lot den stå litt før jeg prøvde å fornye ip-addresse, fungerte ikke. Deretter tok jeg å byttet om på et par kabler uten noe videre lykke, før jeg på nytt tok å restartet ruteren. Og vips så har den plutselig nett igjen.

 

Edit, glemte å si at jeg har ennå ikke lagt inn open-wrt. Så det jeg egentlig prøvde å si i forrige innlegg var at jeg er skeptisk til å legge inn ny programvare på den, når jeg ikke er sikker på om den er oppgående i utgangspunktet. Beklager dårlige formuleringer, er ikke helt oppgående ennå.

Endret av Runarbs
Lenke til kommentar

Fortell hva du gjorde da vel :)

Klart. Koblet til og satte i Mass Storage mode. Så gikk jeg inn i lokale filer (vel, NFS-share, men det er jo irrelevant), markerte de jeg ville ha og høyreklikket. Copy to collection -> transcode. Sørg for å ha ffmpeg installert.

 

Tipper at om jeg lager en playlist fremfor å gå rett på filene kan jeg bare synce alle uten problem.

Lenke til kommentar

1: Monter servermappen inn i filsystemet.

2: Bruk et enkelt bash-script til å konvertere alt til mp3/ogg og flytt mp3-filene over til telefonen. Du finner ferdige sript på arch-wiki på mp-artikkelen.

3: Lag en kopi av servermappen et annet sted på maskinen din, men lag nullbyte filer av hierarkiet så det ikke tar noe plass. (Mener bestemt at dette lar seg gjøre med en relativt enkel fremgangsmåte jeg synes huske å ha lest om en gang. :p)

 

For å kunne "synkronisere" fremover, lager du et script som lister alle nye filer (f.eks rsyn med options for å ignorere eksisterende filer og dry-run slik at den bare viser hvilke filer som ville blitt kopier, disse sender du til lame/ogg-scriptet med telefonen som output dir.

 

Burde vel i teorien fungere? rsync kan vel gi deg relativ path fra mappen du kjørr det på, slik at du kan å brukt det som argument for å få lagt et i riktig mappe på telefonen.

 

Får du ingen feilmeldinger når du kjører Amarok i termial? Dn buggen står som Resolved...

Lenke til kommentar

Driver med Munin på skolen, og har skrevet et script som sjekker antall failed logins via å ta grep "authentication failure" i /var/log/auth.log. Det har gått fint hittil, men plutselig har serveren laget en ny en, og renamet den originale til auth.log.1. Authentication failure til den første var på det meste på over 4k, nå er den nede i ca. 80. Hvorfor skjer dette - er det en automatisk prosess som hele tiden lager ny når den når en viss størrelse/X antall linjer?

 

Jeg har også flere auth.log* på serveren min (det er også her noen som er pakket til .gz).

Det er en mulighet for at det er noe(n) som har krøllet med filene, men tviler.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Tja, kanskje. Er vel noen fordeler ved å ha det slik også, som at filene ikke blir så gigantiske. Jeg har nå .log, .log.1, .log.2.gz opp til .log.4.gz, så blir vel litt styr om man skal ta å sjekke alle de gamle også :p Kan se for meg at det blir treigt å cat'e/grep'e/åpne de for å bare sjekke siste som har skjedd om alt er i en fil.

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med Debian testing (Wheezy) som hoved-OS til daglig bruk? Skjer det f.eks plutselige endringer i grensesnittet, eller er det stabilt og ganske konservativt? Jeg driver og tester det litt i VirtualBox og liker egentlig det jeg ser. I hvert fall hvis jeg klarer å unngå å trykke 'Norsk' neste gang. Faens blanding mellom svensk, dansk og engelsk, men en liten dæsj nynorsk innimellom. :p

 

Jeg begynner å bli litt lei av å beta-teste Unity i Ubuntu, og tenkte det kunne være greit å lukte litt på Gnome3. Hvis jeg vil ha noe apt-basert er det vel Debian testing som er greieste? Eventuelt Gnome3 i Ubuntu, men det var ikke noe suksess sist gang jeg forsøkte det.

Etter hva jeg har forstått driver Canonical å trøkker 12.04 LTS full av nye fancy ting, så jeg har mine tvil om stabiliteten blir like god som 10.04.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Er det noen som har erfaring med Debian testing (Wheezy) som hoved-OS til daglig bruk? Skjer det f.eks plutselige endringer i grensesnittet, eller er det stabilt og ganske konservativt? Jeg driver og tester det litt i VirtualBox og liker egentlig det jeg ser. I hvert fall hvis jeg klarer å unngå å trykke 'Norsk' neste gang. Faens blanding mellom svensk, dansk og engelsk, men en liten dæsj nynorsk innimellom. :p

 

Jeg begynner å bli litt lei av å beta-teste Unity i Ubuntu, og tenkte det kunne være greit å lukte litt på Gnome3. Hvis jeg vil ha noe apt-basert er det vel Debian testing som er greieste? Eventuelt Gnome3 i Ubuntu, men det var ikke noe suksess sist gang jeg forsøkte det.

Etter hva jeg har forstått driver Canonical å trøkker 12.04 LTS full av nye fancy ting, så jeg har mine tvil om stabiliteten blir like god som 10.04.

Jeg kjører LMDE på ene laptopen, denne er vel i utgangspunktet basert på Wheezy, nå har jeg endret til Sid-repositories, men den virket ganske stabil og grei før jeg byttet. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...