Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det høres veldig merkelig ut at det skal kun treffe Spotify må jeg si.. Har hatt problemer med en ødelagt minnebrikke hvor jeg testet da i ca. 4t (lat) før jeg fant ut at det var en av mine 2x4GB-brikker. Da fikk jeg masse errors i bruk av den ene men ingen (på 4t) på den andre. Kanskje jeg skal gidde å kjøre lenger. Får se.

Lenke til kommentar

Spotify kræsjer her og på samme måte som hos dere og omtrent alle andre tror jeg. Har lest at det er nyeste versjon av Flash som lager trøbbel, ligger en fiks i kommentarfeltet til spotify-beta i AUR. Skal prøve den selv nå.

 

Edit: Jeg leste noe annet enn det som sto, problemet mitt er at Spotify kræsjer når jeg starter opp.

 

 

hakon@hakon-laptop ~ $ spotify

10:57:31.348 I [breakpad.cpp:56] Registered Breakpad for product: spotify

 

10:57:31.349 I [translate.cpp:123] Reloading all languages

10:57:31.374 I [breakpad.cpp:178] Searching for crashdumps: /home/hakon/.cache/spotify/*.dmp

 

10:57:32.400 I [breakpad.cpp:189] Not allowed to upload file

 

10:57:32.546 A [CefModule.cpp:281] Check failed: g_cef_handle:

[0224/115732:ERROR:object_proxy.cc(237)] Failed to call method: org.freedesktop.DBus.Error.Spawn.ChildExited: Launch helper exited with unknown return code 1

10:57:32.711 I [ap:1778] Connecting to AP C7.spotify.com:4070

10:57:32.750 I [AppBundle.cpp:26] Loaded bundle for import.

10:57:32.750 I [AppInstaller.cpp:270] Sending update request to application service.

10:57:32.750 I [AppInstaller.cpp:273] Will check for more applications in 10 minutes from now.

10:57:32.750 I [AppBundle.cpp:26] Loaded bundle for People.

10:57:32.750 I [AppBundle.cpp:26] Loaded bundle for App Finder.

10:57:32.750 I [AppBundle.cpp:26] Loaded bundle for Radio.

10:57:32.751 I [AppBundle.cpp:26] Loaded bundle for feed.

10:57:32.751 I [AppManager.cpp:162] Created instance of the application feed.

10:57:32.754 I [AppBundle.cpp:26] Loaded bundle for search-dropdown.

10:57:32.754 I [AppManager.cpp:162] Created instance of the application search-dropdown.

10:57:32.763 I [ap:1236] Connected to AP: 78.31.12.95:4070

10:57:32.768 I [AppBundle.cpp:26] Loaded bundle for What's New.

10:57:32.768 I [AppManager.cpp:162] Created instance of the application home.

10:57:32.773 I [offline-mgr:2144] Storage has been cleaned

10:57:32.812 I [mainview:6210] onAppActivate(1)

 

(spotify:1904): Gtk-WARNING **: Unable to locate theme engine in module_path: "nodoka",

10:57:32.915 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /index.html with type text/html from feed.

10:57:32.916 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /index.html with type text/html from search-dropdown.

10:57:32.916 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /index.html with type text/html from home.

10:57:32.917 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /feed.css with type text/css from feed.

10:57:32.919 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /search-dropdown.css with type text/css from search-dropdown.

10:57:32.925 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /whatsnew.css with type text/css from home.

10:57:32.932 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /css/adam.css with type text/css from import.

10:57:32.932 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /css/api.css with type text/css from import.

10:57:32.954 I [AppInstaller.cpp:270] Sending update request to application service.

10:57:32.954 I [AppInstaller.cpp:273] Will check for more applications in 10 minutes from now.

10:57:32.955 I [gui-model:2810] Login Code: 0

10:57:32.956 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /css/eve.css with type text/css from import.

10:57:32.967 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /css/core-dark.css with type text/css from import.

10:57:32.967 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /css/shared.css with type text/css from import.

10:57:32.968 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /css/image.css with type text/css from import.

10:57:32.968 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /css/grid.css with type text/css from import.

10:57:32.969 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /css/list.css with type text/css from import.

10:57:32.969 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /css/pager.css with type text/css from import.

10:57:32.969 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /css/player.css with type text/css from import.

10:57:32.970 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /css/popover.css with type text/css from import.

10:57:33.140 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /css/core-light.css with type text/css from import.

10:57:33.154 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /css/reset.css with type text/css from import.

10:57:33.164 I [mainview:6757] Load complete (0) url: sp://home/index.html

 

(spotify:1904): Gdk-WARNING **: gdkdrawable-x11.c:952 drawable is not a pixmap or window

 

(spotify:1904): GLib-GObject-CRITICAL **: g_object_unref: assertion `G_IS_OBJECT (object)' failed

10:57:33.321 I [mainview:6757] Load complete (0) url: http://www.spotify.com/redirect/flash-cookie/?product=basic-desktop

10:57:33.323 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /img/throbber-black.png with type image/png from import.

10:57:33.324 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /img/scrollbars/light/corner.png with type image/png from import.

10:57:33.368 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /img/scrollbars/light/button-left.png with type image/png from import.

10:57:33.369 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /img/scrollbars/light/horizontal-track.png with type image/png from import.

10:57:33.369 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /img/scrollbars/light/horizontal-thumb-left.png with type image/png from import.

10:57:33.369 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /img/scrollbars/light/horizontal-thumb-right.png with type image/png from import.

10:57:33.370 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /img/scrollbars/light/horizontal-thumb-middle.png with type image/png from import.

10:57:33.370 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /img/scrollbars/light/button-right.png with type image/png from import.

10:57:33.372 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /img/scrollbars/light/horizontal-track-left.png with type image/png from import.

10:57:33.395 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /img/scrollbars/dark/corner.png with type image/png from import.

10:57:33.447 I [CefSchemeHandlers.cpp:299] Loading /img/throbber-big-white.png with type image/png from import.

10:57:33.488 I [mainview:6757] Load complete (0) url: sp://feed/index.html

 

(spotify:1904): Gdk-WARNING **: gdkdrawable-x11.c:952 drawable is not a pixmap or window

/usr/bin/spotify: line 6: 1904 Segmentation fault LD_LIBRARY_PATH="/usr/share/spotify/libs/" /usr/share/spotify/spotify "$@"

hakon@hakon-laptop ~ $

 

 

Fikk det faktisk tisk til å starte opp en gang nå, hang hele desktopet seg opp frem til jeg klarte å drepe spotify.

Endret av hakonvl
Lenke til kommentar
Amarok har blitt ubrukelig på Ubuntu (hovedsaklig 11.10).
Hva er problemet?
Etter innføringen av Unity har jeg opplevd at Amarok har blitt veldig ustabilt. Bare å åpne Amarok-vinduet fikk systemet til å fryse i alt fra 20 sek til 5 min. Vinduet åpnet seg, og systemet frøs. Tray-menyen sluttet også å fungere med jevne mellomrom. Og etter 11.10 kom opplevde jeg flere ganger at systemet frøs av seg selv når Amarok kjørte i bakgrunnen (altså uten å åpne vinduet). Etter å nesten ha mistet viktig arbeid fant jeg ut at nok var nok, og at Amarok ikke fungerte tilstrekkelig på denne maskinen. Det var etter at jeg hadde latt Canonical slippe minst 3-4 patcher til Amarok på 11.10. Etter at jeg sluttet å bruke Amarok har jeg ikke opplevd noe liknende frys.

 

Jeg ser ikke bort fra at det kan være konflikt mellom Unity og KDE-programvare, for KTorrent har plutselig mistet menyene sine (har ikke blitt værende i vinduet, men har heller ikke blitt flyttet til Unity bar). Men jeg har dessverre ikke tatt meg tid til å sette meg inn i problemet. Jeg burde vel vært mer klar på at Amarok har blitt ubrukelig på denne maskinen med Ubuntu 11.10.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Jeg har i en periode brukt Wimp i stedet, men de har jo som kjent bare Air-klient og Adobe gjentok jo suksessen der også ved å gi Linux-brukerne fingern etter bare en kort testperiode. (Noe de forøvrig dels har gjort med Flash nå også).

beat.no bruke flash, så da er de kanskje hakket mer brukendes enn Wimp? Har ikke prøvd selv...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg har i en periode brukt Wimp i stedet, men de har jo som kjent bare Air-klient og Adobe gjentok jo suksessen der også ved å gi Linux-brukerne fingern etter bare en kort testperiode. (Noe de forøvrig dels har gjort med Flash nå også).

beat.no bruke flash, så da er de kanskje hakket mer brukendes enn Wimp? Har ikke prøvd selv...

Jeg kan ikke se noen grunn til at de skulle være det?

 

Flash og Air er begge deler mindre prioritert på Linux (dels også Mac). Adobe har flere ganger gitt klart uttrykk for at de ikke vurderer Linux som en viktig plattform å utvikle til. Senest ved å avskrive NPAPI-grensesnittet. http://www.digi.no/890353/framtidig-flash-for-linux-bare-i-chrome

 

Pr. dags dato er Spotify de som (så vidt meg bekjent) prioriterer Linux høyest av streaming-tjenestene. Såvidt jeg har forstått fungerer også Linux-klienten greit i Debian og distroer som er Direkte basert på Debian, det er lenge siden jeg har prøvd linux-klienten selv. :)

 

Edit: Forøvrig er ikke Wimp-klienten ubrukelig på Linux, men den er betydelig dårligere enn Spotify's klient. Jeg er ikke noen fan av PC-klienten hverken på Mac eller Windows heller. Air-applikasjoner har en tends til å virke treg i avtrekkeren på alle platformer i mine øyne.

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Rare greier, hadde først tenkt å skrive at det bare er å bruke MacFUSE + NTFS-3G (det var det da jeg hadde Mac for et par år siden), men googlet litt, og siden OSX 10.7 ser det ut til å være nesten håpløst. Fortsatt mulig med manuell kompilering og noen dirty workarounds.. det er ikke akkurat plug and play det heller.

Lenke til kommentar

Interessant.. På Mac koster det 150 kroner for enkel skrivetilgang til NTFS, pluss installasjon. I Ubuntu kan man plugge inn en disk med NTFS, uten å trenge å vite hva NTFS er.

Hihi og folk som bruker mac sier at det ikke er dyrere i bruk enn windows :) Av de to hadde jeg nok tatt Paragon, herlig selskap med deres forskjellige verktøy for fiksing av disker på Windows. Også veldig rask og god respons på forumet deres.

 

Husker første gangen jeg brukte en NTFS-partisjonert minnepenn på min Arch-installasjon. Fikk selvfølgelig feilmelding som sa at jeg ikke hadde skriverettigheter pga. jeg manglet write-driveren (mens read følger med). Man lærer på den harde måten ^_^

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Ang. Spotfy, fikk det til slutt å fungere, men sliter med en del bugs. Spotify henger seg når jeg sletter tracks fra playlists, og når jeg søker legger søkeforsalgboksen seg over teksten jeg skriver. Dessuten går det ikke ann å endre søketekst etter at jeg har søkt uten å først slette den med X knappen vedsiden av. Dessuten hakker lyden.

 

Har lenge tenkt å skrive en Spotifyklient-addon til Songbird/Nightingale, men har ikke hatt tid til å sette meg inn i utvikling av addons til SB. Tror kanskje jeg ender opp med å gjøre det snart, da blir det også enklere å kombinere Spotify med det lokale FLAC-bibloteket mitt. Dette er jo helt umulig -.-

Lenke til kommentar

Bruker pfSense på en gammel (2003) laptop selv. Fungerer strålende. Bare ett nettverkskort i den, da, men kjøpte en USB-sak på Clas som virker finfint.

 

Problemet er å få tak i et godt trådløst aksesspunkt, har et gammelt i 54Mbit-klassen (i praksis får jeg rundt ~20). Tenkte jeg skulle ha et nytt av wireless-n typen, men aksesspunkter er jo knalldyre. Finnes masse billige trådløse routere, men jeg trenger jo ikke routerfunksjonaliteten... men er kanskje like greit å kjøpe en sånn og bruke den som aksesspunkt.. noen forslag?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Rare greier, hadde først tenkt å skrive at det bare er å bruke MacFUSE + NTFS-3G (det var det da jeg hadde Mac for et par år siden), men googlet litt, og siden OSX 10.7 ser det ut til å være nesten håpløst. Fortsatt mulig med manuell kompilering og noen dirty workarounds.. det er ikke akkurat plug and play det heller.

Interessant.. På Mac koster det 150 kroner for enkel skrivetilgang til NTFS, pluss installasjon. I Ubuntu kan man plugge inn en disk med NTFS, uten å trenge å vite hva NTFS er.

Hihi og folk som bruker mac sier at det ikke er dyrere i bruk enn windows :) Av de to hadde jeg nok tatt Paragon, herlig selskap med deres forskjellige verktøy for fiksing av disker på Windows. Også veldig rask og god respons på forumet deres.

 

Husker første gangen jeg brukte en NTFS-partisjonert minnepenn på min Arch-installasjon. Fikk selvfølgelig feilmelding som sa at jeg ikke hadde skriverettigheter pga. jeg manglet write-driveren (mens read følger med). Man lærer på den harde måten ^_^

Interessant.. På Mac koster det 150 kroner for enkel skrivetilgang til NTFS, pluss installasjon. I Ubuntu kan man plugge inn en disk med NTFS, uten å trenge å vite hva NTFS er.

It just works.

Når det kommer til filsystemer er Apple et merkelig firma. Skrivestøtte til NTFS var med helt frem til 10.6 vha. enkel endring av fstab. Dette burde vært plug and play funksjonalitet for lenge siden!

Hovedmaskinen min er i dag en mac og en av de tingene som irriterer mest er manglende støtte for NTFS.

 

Apple eksperimenterte jo med ZFS også i 'Developer Previews' av Leopard (10.5), men valgte å avskrive hele prosjektet grunnet lisenskostnader. Dette kunne blitt et svært interessant prosjekt mtp. OS X's backup-løsning 'Timemachine' og ZFS' snapshot-funksjoner. Jeg personlig tror at dersom Apple fortsetter i den retningen de er på vei; å avskrive proff-brukere totalt, så vil enten Windows få tilbake de markedsandelene som Apple har overtatt eller Linux vil se en økning av nye brukere.

 

Jeg synes forøvrig også at exFat-støtte burde vært på plass i de fleste linux-distroer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...