Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Dagens skuffelse: Asus P8Z68 støtter ikke høyere enn 1920x1200 over hovedkortet. (okda, litt høyere med VGA, men fortsatt ikke riktig)

Jeg klaget på det samme et par måneder siden. Sandy Bridge støtter bare single-line DVI og tilsvarende HDMI, som gjør at jeg må ha et Geforce 210 i tillegg for å få 2560x1600.

Nåh, jeg tror nå den støtter mer DERSOM det er implementert DP på hovedkortet. Noe det ikke er i mitt tilfelle.

 

Uansett, får dra frem det gamle radeon. Og jeg som var så fornøyd. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har DP på min T420s, noe som er bra med tanke på eksterne skjermer i fremtiden, men akkurat nå skulle jeg gjerne hatt HDMI da eneste eksterne enheter jeg vil ha den koblet til er tv-er. Må finne en adapter og få den shippet til Kina^^

 

(Ja, det er faktisk overaskende vanskelig å finne den adapteren i Kina når man ikke er særlig kjent i byen eller spesielt god i mandarin)

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Har en T420 selv. Litt tykkere, men er knallfornøyd med den.

 

Fingeravtrykksleser funket ut av boksen i Fedora 16.

Det minner meg på at jeg valgte T420s pga. USB 3.

 

Det ironiske er at USB 3 foreløpig er det eneste som ikke fungerer :hm:

 

Porten fungerer for USB 2 -utstyr og USB 3 -utstyr fungerer i USB 2 -portene, men USB 3 i USB 3 fungerer ikke ...

Lenke til kommentar

Hva er "ganske billig" i denne sammenhengen da? Billigste jeg fant på prisjakt var ca. 11k.

Det er mer enn jeg er villig til å betale for en bærbar.

Det er ca hva man må betale for en profesjonell bærbar PC. Selv vil jeg mye heller betale 12000-15000 kr for en laptop jeg VET at vil gjøre jobben enn å gå på Elkjøp e.l. og kjøpe skrot for 5000-6000 kr. For det meste som selges på butikker som Elkjøp til forbrukere er for det meste skrot sammenlignet med profesjonelle laptops (f.eks. Lenovo ThinkPad og Dell Latitude).

Lenke til kommentar
Single-link på hovedkortet.

Det jeg tenkte på var dette:

Ok, det gamle Radeon-kortet mitt funket heller ikke (ingen DP :( ).

Hvorfor fungerte ikke det gamle Radeon-kortet ditt med DVI?

 

T420s er ganske så billig for tiden og en bra maskin.
Hva er "ganske billig" i denne sammenhengen da? Billigste jeg fant på prisjakt var ca. 11k.

Det er mer enn jeg er villig til å betale for en bærbar.

En kollega kjøpte et par uker siden to stykk til 6000,- stykket eller noe fra DropZone, én til kontoret og én til hjemme slik at han ikke trenger ta den med hver dag. Jeg trodde også jeg nylig leste en tråd her hvor det var en billig slik, men ser nå at jeg der blander T420s med T420i. Det kan godt være at det bare er når noen tar inn et parti "Bestsellers " at det blir billig.

 

Uansett er ikke 11k mye for en Thinkpad med SSD. Du kan lett bruke den i fem år før du trenger ny teknologi som 3G-modem, støtte for tre skjermer, DP, osv, og oppdaterer.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Single-link på hovedkortet.

Det jeg tenkte på var dette:

Ok, det gamle Radeon-kortet mitt funket heller ikke (ingen DP :( ).

Hvorfor fungerte ikke det gamle Radeon-kortet ditt med DVI?

Åh. Ingen aning. Ga meg max 1920x1080. Både hdmi og DVI.

 

Jeg trenger nytt uansett, og nå slipper jeg fglrx. Men hvorfor DVI ikke ga høyere vet jeg ikke. Dukket ikke opp som noe alternativ i verken fglrx eller monitor-verktøyet til KDE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...