Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom kanskje ikke så klart frem av posten at det var det du lurte på. Tenkte mer på forholdet mellom RHEL og CentOS. Men selv er jeg nok litt skeptisk til en distro som baserer seg på en distro som CentOS, som igjen er basert på RHEL. Mulig det bare er fordommer, men likevel...

Neida, men det var et svar til posten over, så jeg tenkte det fremgikk av sammenhengen.

 

Jeg er litt skeptisk til det samme, nettopp derfor lurer jeg på hva som er salgsargumntet.

 

red: Et hlt annet spørmål:

Erdt noen som kjenner til mulighetr for å få harddiskene til å ikke spinne opp samtidig, men etter hvert? Jeg skal smelle sammen filserver og htpc i en boks, og har lyst å kjøre med en Pico-PSU pga støysvakhet. Men den takler neppe fire harddisker som spinner pp samtidig..

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Kom kanskje ikke så klart frem av posten at det var det du lurte på. Tenkte mer på forholdet mellom RHEL og CentOS. Men selv er jeg nok litt skeptisk til en distro som baserer seg på en distro som CentOS, som igjen er basert på RHEL. Mulig det bare er fordommer, men likevel...

Neida, men det var et svar til posten over, så jeg tenkte det fremgikk av sammenhengen.

 

Jeg er litt skeptisk til det samme, nettopp derfor lurer jeg på hva som er salgsargumntet.

 

red: Et hlt annet spørmål:

Erdt noen som kjenner til mulighetr for å få harddiskene til å ikke spinne opp samtidig, men etter hvert? Jeg skal smelle sammen filserver og htpc i en boks, og har lyst å kjøre med en Pico-PSU pga støysvakhet. Men den takler neppe fire harddisker som spinner pp samtidig..

 

Hva slags fysiske størrelse skal PSU-en ha? Og hva er resten av komponentene i builden du planlegger? Hver harddisk trekker noe rundt 7-12W under spinup.

 

Har selv en "FSP Fanless Flex ATX 120W Power Supply FSP120-50GNF" i HTPC-en min, og den fungerer ihvertfall finfint.

Lenke til kommentar

Den fysiske størrelsen er faktisk fullstendig irrelevant. Det er ikke flere rom i tv-benken uansett, så jeg kan godt bruke et vanlig kabinett ved siden av. Grunnen til at jeg nevnte pico, er at lett finner selgere som sender den til Norge. Det er ikke så lett å inne fanless "vanlige" PSUer som selges i Norge til under tusenlappen.

Lenke til kommentar

Holder meg til vim :)

Aaaaarghh!!!! My eyes - they are burning ...

 

Men jeg skal innrømme at jeg foretrekker vi fremfor emacs. Vi brukte emacs allerede på midten av 80-tallet når jeg jobbet på Prime Computers (en minimaskin-produsent som døde da PC'ene tok over markedet); og da var det en av de bedre editorene. Men jeg ble aldri fortrolig med Emacs - det er for mye sært og ulogisk der. Det er muligens logisk i hodet på de som designet det, men det er ikke logisk når man ser på et tastatur (enten det er US eller norsk layout).

Lenke til kommentar

Dårlig spesifisert av min del.

Prosessor er en E350 @1,6Ghz og HD 6310M GPU.

I utgangspunktet er den kraftig nok til å kjøre 1080p .mkv filer, men hvordan fungerer drivere mot dette?

Har Xubuntu 11.10 på en E350-maskin, drivere er standard Radeon. Fra /var/log/Xorg.0.log:

[  3159.519] (--) RADEON(0): Chipset: "AMD Radeon HD 6310 Graphics" (ChipID = 0x9802)
[  3159.519] (II) RADEON(0): PCIE card detected

Funker til å se DigitalTV via Kaffeine ihvertfall. Obs! Har ikke testet HD kanaler ennå (må få satt opp sasc-ng først).

Lenke til kommentar
Det er ikke så lett å inne fanless "vanlige" PSUer som selges i Norge til under tusenlappen.

Netshop har Seasonic X-400 til 995 (men ikke på lager når dette skrives). Den er også anbefalt av silentpcreview.com.

 

Selv har jeg en Corsair VX-450 i min HTPC som jeg vil kalle lydløs. Jeg hører ikke mye til HTPC'en når den står på i et stille rom hvis jeg ikke er helt inntil (etter at jeg senket spenningen på kabinettvifta). Og selv da høres bare litt "rolig susing". Og har da også cpu-kjøler med vifte.

Lenke til kommentar

Men isj, nå lurer jeg på å gå for et billoig E-350-chipset-hovedkort i stedt siden tomsi sa det fungerte fint.

 

Synes liksom det blir dumt å betale for 400W på et opsett som sannsynligvis peaker på 200W. Tror jeg da, det er ikke så lett å finne ut hva et toalopsett egentlig trekker når man sitter og ser på deler.

Lenke til kommentar

Nei det var visst mikropenisen rett under deg. :wee: Koster meg 1200kr mindre, fort

1200kr rimeligere er aldri dumt.

 

Jeg har en Zotac ZBox med en tidligere AMD generasjon (Neo X2) og den er helt grei, men støyer litt da vifta går mye - Neo er ikke spesiellt strømgjerrig. Tror E350 er vel totalt sett på samme nivå ytelsesmessig (mindre rå CPU, men vesentlig kraftigere GPU).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...