Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det folk bruker når dere skal leke med vnc og slikt?

 

satte opp x11vnc på laptopen og androidvnc på teletutten nå for å leke litt, men føler ikke at det er helt slik jeg vil ha det. Blant annet er det ikke mulig å utføre høyreklikk på noen måte og jeg synes den generelle navigeringen bare er tungvint.

Lenke til kommentar

Har i det siste fått problemer med at udev henger under start (bruker lang tid under boot) og at wifikortet ikke fungerer.

 

Noen som blir kloke av:

Tue Jan 31 22:51:42 2012: :: Loading User-specified Modules    [bUSY]    [DONE]
Tue Jan 31 22:51:42 2012: :: Waiting for UDev uevents to be processed    [bUSY] udevd[136]: worker [160] timeout, kill it
Tue Jan 31 22:51:42 2012:
Tue Jan 31 22:51:42 2012: udevd[136]: seq 1293 '/devices/pci0000:00/0000:00:1c.5/0000:08:00.0' killed
Tue Jan 31 22:51:42 2012:
Tue Jan 31 22:51:42 2012: udevd[136]: worker [160] terminated by signal 9 (Killed)
Tue Jan 31 22:51:42 2012:
Tue Jan 31 22:51:42 2012:    [DONE]

?

 

pci-adressen ser ut til å matche sånn ca høvelig med output fra lspc på kortet:

 08:00.0 Network controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8191SEvB Wireless LAN Controller (rev 10)

Lenke til kommentar

Hahahaha. :tease: Arch har bare en branch, og den er stable - sier upstream.

 

red: KDE har selvfølgelig (som alltid) fucket seg grundig opp med ny versjon, denne gang 4.8. Greit nok at Gnome fucket opp alt totalt med Gnome3, men det blir i hvert fall ikke progressivt dårligere.. :S

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Nei, hadde jeg bare bitt meg merke i det da den kom første gang. :p Jeg regner med det er enten kernel eller udev som må være synderen. Har du samme nettvrkskort og?

Nei. Så det var en update av udev i dag (kan hende den er eldre), så kanskje det fikser det.

 

24:00.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM4313 802.11b/g/n Wireless LAN Controller (rev 01)

Lenke til kommentar

Jepp, nettverkskortet fungerer i hvert fall igjen, får sjekke etter boot-message neste gang.

 

Men tror jeg må slettealle kde/qt-configs IGJEN, KDE ruker over to minuter på å klare å vise kjør-dialogen ette logn, mot 20 sekunder tiligere. Ah, så flott med release early, release ofen når man kombinerer det med "release lots of alpha quality manure". :p

Lenke til kommentar

Tror jeg begynner å bli litt slapp. Ble ikke en gang provosert, gutten oppsøker jo hver en beta-versjon i universet. Kjører personlig fortsatt 4.7.4 og er meget godt fornøyd med det. Synes i grunnen det har lite for seg å kjøre bleeding når man ikke har til intensjon å følge opp bug-rapportering. Nå har jeg aldri forstått meg på masochister heller, i grunnen er det mye jeg ikke forstår.

Lenke til kommentar

Tror jeg begynner å bli litt slapp. Ble ikke en gang provosert, gutten oppsøker jo hver en beta-versjon i universet. Kjører personlig fortsatt 4.7.4 og er meget godt fornøyd med det. Synes i grunnen det har lite for seg å kjøre bleeding når man ikke har til intensjon å følge opp bug-rapportering. Nå har jeg aldri forstått meg på masochister heller, i grunnen er det mye jeg ikke forstår.

Jeg begynner å gi opp deg og, Del. Kan du ikke slutte å lyve om betaversjoner når du ve godt at det som havner i Arch-repoet er det som er lansert som release av KDE? :p (Noe som også er, åpenbart, en gedigen løgn.)

 

Om bugrapportene man poste ble behandlet før det gikk 18mnd (utover å assigne den til noen), hadde det kanskje fristet mer å rapportere bugs. Likedan hvis den KDE-bugrapporteringsboksen som dukker opp ved kræsj en eneste gang (av godt over hundre) hadde resultert i noe annet en "Det er ikke nok informasjon til å lage en bug-rapport"...

 

Så fort Gnome3 har modnet litt mer, tror jeg jeg lager en udev/pulse/alsa-regel for å alltid bruke USB-DACen som output når den er koblet til, og ditcher KDE. Det eneste QT-programmet jeg bruker nå er Skype og Kopete, og Kopete er også fullstendig ubrukelig fordi det mangler UPnP-funksjon. I 2012, et IM-program. Jeg klør meg i hodet.

 

@Omnithunder: Sant.

@minhund: Det var kanskje en smule tilsiktet. :inocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...