oj88 Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Noen med iPhone som har lyst til å teste noe på en nettside for meg? Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Det var da litt av ett spørsmål i denne tråden. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Det var da litt av ett spørsmål i denne tråden. Tja, når man lager nettsider bør de testes på populære enheter. Selv har jeg bare Android-telefoner... Tenkte det var greit å spørre her siden det er så mange greie folk som henger på dette forumet. Finner meg et annet hvis dårlig respons Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) iPhone 4/4S Café Prat i vei... Du er i den frie kafeen, om noe så er dette den kafeen hvor det er minst sjangse for du finner noen med en iPhone! Endret 22. januar 2012 av Occi 2 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 iPhone 4/4S Café Prat i vei... Du er i den frie kafeen, om noe så er dette den kafeen hvor det er minst sjangse for du finner noen med en iPhone! This was my point. Tviler på det er mange med iPhone her, men du kan jo prøve. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Hehe, godt poeng. Har likevel vært borti mange avanserte brukere med GNU/Linux på desktop og server som sverger til iPhone (og forsåvidt MacBook). Men jeg fikk tak i en kompis med 4S, så det gikk bra Endret 22. januar 2012 av oj88 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Someone stole his computer, two years later, he sees his computer's DynDNS on the internet. Man kan godt si dette var smått eid ja! 1 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 http://boingboing.net/2012/01/10/lockdown.html Denne artikkelen inneholder så mye fakta og gode poenger at jeg ville anbefalt den til hvilken som helst. 2 Lenke til kommentar
dabear Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Someone stole his computer, two years later, he sees his computer's DynDNS on the internet. Man kan godt si dette var smått eid ja! fullversjon: http://gizmodo.com/5717309/what-happens-when-you-steal-a-hackers-computer 1 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Someone stole his computer, two years later, he sees his computer's DynDNS on the internet. Man kan godt si dette var smått eid ja! Hvis det er sant, er det på en måte kult. På en annen side kan man ikke, i en fungerende rettstat, henge ut folk i all offentlighet eller ta love i egne hender. Endret 22. januar 2012 av RattleBattle Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Someone stole his computer, two years later, he sees his computer's DynDNS on the internet. Man kan godt si dette var smått eid ja! Hvis det er sant, er det på en måte kult. På en annen side kan man ikke, i en fungerende rettstat, henge ut folk i all offentlighet eller ta love i egne hender. Hvordan er det ulovlig å logge seg inn på sin egen PC og bruke den? Å henge ut fyren er kanskje litt i gråsonen, men burde absolutt være akseptabelt når han har stjelt og brukt PCen til den originale eieren. I praksis burde jo det bety at han eier bildene på sin egen PC, men å legge det ut på nett/vise frem på en stor konferanse er vel kanskje ikke helt ok Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Someone stole his computer, two years later, he sees his computer's DynDNS on the internet. Man kan godt si dette var smått eid ja! Gammel, men artig Nesten som man får lyst til at ting skal bli stjelt (hvis man har gode sporingsmekanismer) Artig å leke etterforsker. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Hvordan er det ulovlig å logge seg inn på sin egen PC og bruke den? Å henge ut fyren er kanskje litt i gråsonen, men burde absolutt være akseptabelt når han har stjelt og brukt PCen til den originale eieren. I praksis burde jo det bety at han eier bildene på sin egen PC, men å legge det ut på nett/vise frem på en stor konferanse er vel kanskje ikke helt ok Det er ikke vår oppgave å bevise eller straffe lovbrytere. Det er opp til påtalemyndighetene. Hvis man avviker fra det prinsippet er man ute og kjøre i en demokratisk rettstat. Om det er ulovlig å "bryte" seg inn i egen PC tviler jeg derimot på, og ser ikke noe galt med å hente ut bevis for politiet, men ikke offentligjøre dem. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Selvsagt har man lov til å skaffe bevis i en slik sak, straffeforfølgelsen er selvsagt noe helt annet. Ser ikke hvordan det bryter med de demokratiske prinsippene å bevise at noen har stjelt noe fra deg, hvertfall ikke gjennom å bruke en gjenstand som du selv var eier av men som du nå er blitt frastjelt. Derimot å offentliggjøre det er nok neppe helt lovlig, og kan forstå at dette ikke er helt moralsk riktig selv om jeg personlig ikke har noe i mot det. Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Personen som blir hengt ut kan også være en som har kjøpt en brukt PC i god tro. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Personen som blir hengt ut kan også være en som har kjøpt en brukt PC i god tro. Isåfall bør han straffes for dumhet når den kommer ferdig med dokumenter, låst keyring og ingen admintilgang. Lenke til kommentar
JRL Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Trenger litt hjelp med HDMI kobling mellom laptop og tv. (Bruker ubuntu 10.10) Jeg får ikke noe signal på tv-en. Vist jeg går på system-preferences-Monitors så får jeg denne meldingen: It appears that your graphics driver does not support the necessary extensions to use this tool. Do you want to use your graphics driver vendor's tool instead? Driveren jeg bruker er "Recommended" på additional drivers og sier den er oppdatert. Skjermkortet er et nvidia geforce 9400m. Graphics driver vendor's tool er: NVIDIA X Server Settings, og jeg skjønner meg ikke helt på det. Sliter veldig med å "Apply" settings. etc. Men sjønner ikke helt hvordan dette programet kommer inn heller, kompiser med ubuntu forholder seg så vidt jeg har registrert, til system-preferences-monitors menyen. any ideas? Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 https://rt.com/news/richard-stallman-free-software-875/ Respekten min for RMS blir bare større og større. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Driveren jeg bruker er "Recommended" på additional drivers og sier den er oppdatert. Skjermkortet er et nvidia geforce 9400m. Graphics driver vendor's tool er: NVIDIA X Server Settings, og jeg skjønner meg ikke helt på det. Sliter veldig med å "Apply" settings. etc. Programmet kommer inn med den proprietære NVIDIA-driveren og er anbefalt å bruke på NVIDIA-kort. Det gir deg langt flere muligheter enn det andre som følger med Ubuntu. Hva er det ikke du skjønner med programmet? Gå til "X Server Display Configuration" og sett ting opp sånn som du vil. TV-en din skal komme opp der om den er tilkoblet, og du kan velge TwinView for å utvide skrivebordet. Velg "Save to X configuration file" hvis du vil gjøre endringen permanent (du må logge ut/inn for at endringer der skal gjelde). Hvis det bare er midlertidig trykker du bare Apply. Endret 23. januar 2012 av oj88 Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 https://rt.com/news/...e-software-875/ Respekten min for RMS blir bare større og større. At the same time Stallman points out that many people endorse piracy for absolutely wrong reasons. They want to have a right to use proprietary software free of charge, while they should not do it at all. THIS. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå