Lycantrophe Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Hvilket skin bruker du? Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) Dette er vel brudd på DRY? Ellers så kan jeg rapportere om at jeg ikke fikk det til å fungere. Fulgte guiden til punkt og prikke (Ubuntu 11.10). Får opp siden, kan legge til spillelister og justere volum, men ikke starte spillelister eller play/pause etc.. Virker dog spennende, så kan hende jeg ser litt mer på det når jeg får tid. Har lenge vurdert å installere en av appene i Android Market, men når jeg tenker på det er jo en Web-løsning mye bedre. Hehe, akkurat den kodebiten ble oppdaget og fikset for noen dager siden. Merkelig at det ble oversett Det var rart du ikke fikk det til. Jeg har testet på min HTPC med Ubuntu 10.04, + ny installasjon av Ubuntu 10.04 samt Ubuntu 11.10 i VirtualBox. Det gikk som det skulle. Du er sikker på at du startet spotcommander-tjenesten som din desktop-bruker? Kjører du "ps aux | grep inotify" som din desktop-bruker skal du da få opp endel prosesser. Du kan jo teste f.eks. denne kommandoen (som din desktop-bruker) når Spotify spiller: dbus-send --print-reply --dest=org.mpris.MediaPlayer2.spotify /org/mpris/MediaPlayer2 org.mpris.MediaPlayer2.Player.PlayPause Den skal pause/starte avspillingen. Jeg har som sagt ikke testet med den nye betaen. Må krype til køys nå, men kan snakkes mer om det i morgen. Med SSH-tilgang finner jeg nok problemet fort Ang. å basere seg på libspotify e.l., så var tanken som sagt å lage en web-basert fjernkontroll for den offisielle Spotify-klienten for Linux. Nå har ikke jeg sett noe særlig på det, men så vidt jeg har fått med meg gir ikke disse muligheter for det (men heller å lage en egen klient). Endret 14. januar 2012 av oj88 Lenke til kommentar
duckers Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) Hvilket skin bruker du? På diskusjon.no? Har aldri byttet til noe skin, (finner egentlig ikke noen plass å gjøre det) Edit: Jeg har jo også slettet coockies, så jeg skal jo bare få opp default forside uten at det har noe med brukeren min å gjøre.. Endret 14. januar 2012 av duckers Lenke til kommentar
duckers Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) ... xxx@yyy:/var/www/spotcommander/lib$ ps aux |grep inotify xxx 4504 0.0 0.0 6336 348 pts/0 S 23:45 0:00 inotifywait -e modify /var/www/spotcommander/sh/previous.txt ...//... xxx 4517 0.0 0.0 6336 348 pts/0 S 23:45 0:00 inotifywait -e modify /var/www/spotcommander/sh/volume-4.txt xxx 4518 0.0 0.0 6336 344 pts/0 S 23:45 0:00 inotifywait -e modify /var/www/spotcommander/sh/tab.txt xxx@yyy:/var/www/spotcommander/lib$ dbus-send --print-reply --dest=org.mpris.MediaPlayer2.spotify /org/mpris/MediaPlayer2 org.mpris.MediaPlayer2.Player.PlayPause Failed to open connection to "session" message bus: Unable to autolaunch a dbus-daemon without a $DISPLAY for X11 Der ligger vel feilen.. hva skal $DISPLAY peke til? Edit: og feilen var at jeg ikke fulgte anvisningene.. startet Spotcommander via SSH.. Edit2: Nå fungerer det altså slik det skal. Endret 14. januar 2012 av duckers Lenke til kommentar
Occi Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Hvilken SSH-klient anbefaler folket om man sitter på en Windows-installasjon? Føler meg ikke helt komfortabel i Putty, irriterende at den mangler funksjoner som jeg ser på som standard og hele elementære som url-kopiering/klikking, tabs m.mer. Veit det finnes patches, men lurer på hva folket her inne bruker Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 .. Virtualbox. What? Å lære nye ting er vanskelig. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Bruker mye SecureCRT på jobb, men det koster penger. Veldig godt program though Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Hvilket skin bruker du? På diskusjon.no? Har aldri byttet til noe skin, (finner egentlig ikke noen plass å gjøre det) Edit: Jeg har jo også slettet coockies, så jeg skal jo bare få opp default forside uten at det har noe med brukeren min å gjøre.. Glem det, jeg bare husket at noen skins har CSS-problemer. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) .. Virtualbox. Haha bruke Virtualbox for å fyre opp en brukbar terminal, joa det er jo også en løsning! Bruker mye SecureCRT på jobb, men det koster penger. Veldig godt program though Kan jo ta en titt på trialelen og se hvordan det er Endret 14. januar 2012 av Occi Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) Nå har jeg 12GB med RAM på min VPS. Noen forslag til hva jeg kan sløse det bort på? Jeg har ikke noen X-server på den, så det må være noe med CLI. Endret 14. januar 2012 av Gavekort Lenke til kommentar
Del Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Hm, lyden min knakk nettopp (Kubuntu 11.10). Første reboot på... 60? dager, så tipper det ligger i en update siden da. Bruker onboard lydkort gjennom minijack. Hvor går jeg fram mtp. debuginformasjon? Har slettet .pulse, alle kanaler i alsa står på max. Sjekk i Systemsettings, finner du lydkortet ditt der, og isåfall får du testlyd? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 aplay -l skal også gi en oversikt over lydkort. og med aplay -D plughw:x,y kan du teste de ulike outputene, dr x er lydkortnummeret fra aplay -l og y er subdevicenummeret. Krever alsa-utils. Er det forresten noen som vet om man får noe kvalitetstap frdi ulseaudio ikke støtter bitstreaming av lydformater, eller om PCM-strømmen er identisk i kvalitet? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Hm, lyden min knakk nettopp (Kubuntu 11.10). Første reboot på... 60? dager, så tipper det ligger i en update siden da. Bruker onboard lydkort gjennom minijack. Hvor går jeg fram mtp. debuginformasjon? Har slettet .pulse, alle kanaler i alsa står på max. Sjekk i Systemsettings, finner du lydkortet ditt der, og isåfall får du testlyd? Finner lydkortet, ingen testlyd. Ingenting fra aplay -D heller. Endret 15. januar 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Det har ALDRI virket i KDEs kontrollsenter hos meg, på tre maskiner med totalt seks ulike lydkort. Dvs. det virker i den listen der man kan velge det, men ikke i det bildet der man kan teste ulike høyttalere. Hvis alla kanaler i alsa står på kas, skal du kunne å lyd med aplay om ikke noe er fullstendig galt med driver o.l. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Helt dødt, dessverre. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Når jeg sitter i Windows så merker jeg virkelig på kroppen hvor ubrukelig WM Windows egentlig har. Savner særlig edge og corner snap som jeg er vant med fra KDE Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Helt dødt, dessverre. Da har du prøvd alle x og y-kombinasjonr? Da må det være driveren som er problemet. Noen drivere er vel ikke heeelt gode venner, men det er jo stort sett bar et problem om man har flere lydkort i makinen. Ingen åpenbare feilmeldinger i dmesg etter boot? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Mja, jeg bruker bare onboard-kortet (intel chipset), så det er latterlig merkelig at det kommer nå sånn plutselig. Men, fra dmesg (eneste fornuftige jeg fant): [ 106.290904] hda-intel: IRQ timing workaround is activated for card #0. Suggest a bigger bdl_pos_adj. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Ikke noen HDMI-utganger eller noe? Hva er output av aplay -l? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå