Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er vel brudd på DRY? :p

 

Ellers så kan jeg rapportere om at jeg ikke fikk det til å fungere. Fulgte guiden til punkt og prikke (Ubuntu 11.10). Får opp siden, kan legge til spillelister og justere volum, men ikke starte spillelister eller play/pause etc..

 

Virker dog spennende, så kan hende jeg ser litt mer på det når jeg får tid. Har lenge vurdert å installere en av appene i Android Market, men når jeg tenker på det er jo en Web-løsning mye bedre.

 

Hehe, akkurat den kodebiten ble oppdaget og fikset for noen dager siden. Merkelig at det ble oversett :)

 

Det var rart du ikke fikk det til. Jeg har testet på min HTPC med Ubuntu 10.04, + ny installasjon av Ubuntu 10.04 samt Ubuntu 11.10 i VirtualBox. Det gikk som det skulle.

 

Du er sikker på at du startet spotcommander-tjenesten som din desktop-bruker?

 

Kjører du "ps aux | grep inotify" som din desktop-bruker skal du da få opp endel prosesser.

 

Du kan jo teste f.eks. denne kommandoen (som din desktop-bruker) når Spotify spiller:

 

dbus-send --print-reply --dest=org.mpris.MediaPlayer2.spotify /org/mpris/MediaPlayer2 org.mpris.MediaPlayer2.Player.PlayPause

 

Den skal pause/starte avspillingen. Jeg har som sagt ikke testet med den nye betaen.

 

Må krype til køys nå, men kan snakkes mer om det i morgen. Med SSH-tilgang finner jeg nok problemet fort ;)

 

Ang. å basere seg på libspotify e.l., så var tanken som sagt å lage en web-basert fjernkontroll for den offisielle Spotify-klienten for Linux. Nå har ikke jeg sett noe særlig på det, men så vidt jeg har fått med meg gir ikke disse muligheter for det (men heller å lage en egen klient).

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Hvilket skin bruker du?

 

På diskusjon.no? Har aldri byttet til noe skin, (finner egentlig ikke noen plass å gjøre det)

 

Edit: Jeg har jo også slettet coockies, så jeg skal jo bare få opp default forside uten at det har noe med brukeren min å gjøre..

Endret av duckers
Lenke til kommentar

...

xxx@yyy:/var/www/spotcommander/lib$ ps aux |grep inotify
xxx     4504  0.0  0.0   6336   348 pts/0    S    23:45   0:00 inotifywait -e modify /var/www/spotcommander/sh/previous.txt
...//...
xxx     4517  0.0  0.0   6336   348 pts/0    S    23:45   0:00 inotifywait -e modify /var/www/spotcommander/sh/volume-4.txt
xxx     4518  0.0  0.0   6336   344 pts/0    S    23:45   0:00 inotifywait -e modify /var/www/spotcommander/sh/tab.txt

 

xxx@yyy:/var/www/spotcommander/lib$ dbus-send --print-reply --dest=org.mpris.MediaPlayer2.spotify /org/mpris/MediaPlayer2 org.mpris.MediaPlayer2.Player.PlayPause
Failed to open connection to "session" message bus: Unable to autolaunch a dbus-daemon without a $DISPLAY for X11

 

Der ligger vel feilen.. hva skal $DISPLAY peke til?

 

Edit: og feilen var at jeg ikke fulgte anvisningene.. startet Spotcommander via SSH..

Edit2: Nå fungerer det altså slik det skal.

Endret av duckers
Lenke til kommentar

Hvilken SSH-klient anbefaler folket om man sitter på en Windows-installasjon? Føler meg ikke helt komfortabel i Putty, irriterende at den mangler funksjoner som jeg ser på som standard og hele elementære som url-kopiering/klikking, tabs m.mer. Veit det finnes patches, men lurer på hva folket her inne bruker :)

Lenke til kommentar

.. Virtualbox. :whistle:

Haha bruke Virtualbox for å fyre opp en brukbar terminal, joa det er jo også en løsning! :p

 

Bruker mye SecureCRT på jobb, men det koster penger. Veldig godt program though :)

Kan jo ta en titt på trialelen og se hvordan det er :)

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Hm, lyden min knakk nettopp (Kubuntu 11.10). Første reboot på... 60? dager, så tipper det ligger i en update siden da. Bruker onboard lydkort gjennom minijack.

 

Hvor går jeg fram mtp. debuginformasjon? Har slettet .pulse, alle kanaler i alsa står på max.

Sjekk i Systemsettings, finner du lydkortet ditt der, og isåfall får du testlyd?
Lenke til kommentar

aplay -l skal også gi en oversikt over lydkort. og med aplay -D plughw:x,y kan du teste de ulike outputene, dr x er lydkortnummeret fra aplay -l og y er subdevicenummeret. Krever alsa-utils.

 

Er det forresten noen som vet om man får noe kvalitetstap frdi ulseaudio ikke støtter bitstreaming av lydformater, eller om PCM-strømmen er identisk i kvalitet?

Lenke til kommentar

Hm, lyden min knakk nettopp (Kubuntu 11.10). Første reboot på... 60? dager, så tipper det ligger i en update siden da. Bruker onboard lydkort gjennom minijack.

 

Hvor går jeg fram mtp. debuginformasjon? Har slettet .pulse, alle kanaler i alsa står på max.

Sjekk i Systemsettings, finner du lydkortet ditt der, og isåfall får du testlyd?

Finner lydkortet, ingen testlyd. Ingenting fra aplay -D heller.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Det har ALDRI virket i KDEs kontrollsenter hos meg, på tre maskiner med totalt seks ulike lydkort. Dvs. det virker i den listen der man kan velge det, men ikke i det bildet der man kan teste ulike høyttalere. Hvis alla kanaler i alsa står på kas, skal du kunne å lyd med aplay om ikke noe er fullstendig galt med driver o.l.

Lenke til kommentar

Helt dødt, dessverre.

Da har du prøvd alle x og y-kombinasjonr? Da må det være driveren som er problemet. Noen drivere er vel ikke heeelt gode venner, men det er jo stort sett bar et problem om man har flere lydkort i makinen. Ingen åpenbare feilmeldinger i dmesg etter boot?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...