Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Fant en liten liste her som jeg antar stemmer. Problemet er at jeg nå har versjon 2.0.2 av Global menu bar integration og den er av en eller annen grunn inkompatibel med Messaging menu and Unity launcher integration 0.8. Hvis begge er aktivert samtidig på systemet mitt så fryser Thunderbird når jeg skal skrive ny mail eller åpne adresseboka. Har feilsøkt og feilen skjer bare når disse to utvidelsene er aktivert samtidig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*snip*

 

Skal sjekke det litt ut og høre med IT-avd. hvor mye som evt. kan spares på en slik overgang. Er det snakk om småpenger er det jo knapt verdt det (rent økonomisk i alle fall).

Supportavtale hadde nok ikke vært nødvendig, men skal titte litt innom det også.

Takk!

Lenke til kommentar

Følte ikke for å opprette en hel tråd for å stille noen "enkle" spørsmål.

 

Jeg har fått kjøpt en gammel HP 2510p fra jobb og tenke jeg skulle installere en Linux distro på den. Tidligere har jeg brukt Ubuntu, men etter at de kom med det nye GUIet så opplevde jeg utrolig dårlig respons på en annen pc.

 

Har de fått fikset opp i dette? Vil det funke greit å installere Ubuntu 10.04 og oppgradere til nyeste versjon eller vil dette forårsake feil som gjør at en ny ISO er å foretrekke?

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Jeg har fått kjøpt en gammel HP 2510p fra jobb og tenke jeg skulle installere en Linux distro på den. Tidligere har jeg brukt Ubuntu, men etter at de kom med det nye GUIet så opplevde jeg utrolig dårlig respons på en annen pc.

Hvor gammel, og hvilken spec er det på den maskinen?

 

Har de fått fikset opp i dette? Vil det funke greit å installere Ubuntu 10.04 og oppgradere til nyeste versjon eller vil dette forårsake feil som gjør at en ny ISO er å foretrekke?

Generelt så lønner det seg å installere fresh på den versjon du skal egentlig ha.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jeg har fått kjøpt en gammel HP 2510p fra jobb og tenke jeg skulle installere en Linux distro på den. Tidligere har jeg brukt Ubuntu, men etter at de kom med det nye GUIet så opplevde jeg utrolig dårlig respons på en annen pc.

Hvor gammel, og hvilken spec?

 

Den er vel 2-3 år gammel.

 

Intel Core 2 Duo U7600

Intel GMA X3100

2GB Ram

90GB HDD

 

Edit: Ser å nettet at det er reviews fra 2007, men tror ikke den har vært så lenge i bruk.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Har de fått fikset opp i dette? Vil det funke greit å installere Ubuntu 10.04 og oppgradere til nyeste versjon eller vil dette forårsake feil som gjør at en ny ISO er å foretrekke?

Generelt så lønner det seg å installere fresh på den versjon du skal egentlig ha.

Det var det jeg gjorde før også, men med 11.10 orket jeg ikke bryet med reinstallasjon og alt fungerte glimrende etter oppdatering!

 

Har lest om en del som har hatt problemer, men det tror jeg er fordi de som ikke har det som oftest ikke føler behovet for å skryte av det heller :)

Lenke til kommentar

Har de fått fikset opp i dette? Vil det funke greit å installere Ubuntu 10.04 og oppgradere til nyeste versjon eller vil dette forårsake feil som gjør at en ny ISO er å foretrekke?

Generelt så lønner det seg å installere fresh på den versjon du skal egentlig ha.

Det var det jeg gjorde før også, men med 11.10 orket jeg ikke bryet med reinstallasjon og alt fungerte glimrende etter oppdatering!

 

Har lest om en del som har hatt problemer, men det tror jeg er fordi de som ikke har det som oftest ikke føler behovet for å skryte av det heller :)

 

Oppgradering gikk greit for meg for alle programmer som følger distroen, men jeg fikk problemer med en del ekstra programmer jeg hadde installert.

 

Når du likevel ikke har en versjon installert, ville jeg gått rett på en ny iso. Oppgradering tok lengre tid enn nedlastning av ny iso og nyinstallasjon.

 

Ubuntu 11.10 fungerer helt greit på HP 2510P. Hvis du ikke liker Unity ville jeg heller gått for Mint 12. Her er en tråd om masse tips for Mint 12 http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=42&t=86813

Lenke til kommentar

Btrfs + SSD!

 

Fy faen det er så kjapt!

 

SSD er kjapt ja, men jeg tror ikke du skal gi mye av æren til btrfs. Hvis du tenker på å hoppe over fra ext4 til btrfs pga. ytelse, så er det like så greit å avvente. Per idag er ext4 raskere i de aller fleste tilfeller. Phoronix kjørte nylig noen benchmarker med linux 3.2: http://www.phoronix....32_nilfs2&num=1

 

Etter å ha utført egne tester og endte jeg med ext4 på SSDen min :)

 

 

Btw, fullskjerm-flash uten tearing har jeg fortsatt ikke bevitnet i linux! :p Noen som klarer kunstverket?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...