Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syntes også at Fedora hadde den beste implementeringen av Gnome 3/shell, men etter at Linux Mint 12 kom har jeg skiftet over. Mye av grunnen er at tweaks ser ut til å komme mye raskere ut for Mint. Anbefaler deg absolutt å prøve Mint 12 pga enkel tilgang på extensions til Gnome 3, samt enkel aktivering/deaktivering via gnome-tweak-tool.

Sjekk gjerne disse sidene:

http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?t=86813&f=42

http://ubuntu-tweak.com/source/webupd8team-gnome3/

https://extensions.gnome.org/

Takk for tipset. Prøvde faktisk Linux Mint 12 tidligere i uka. Men av en eller annen grunn så er ikke Ubuntu og derivater så veldig stabil på denne laptopen (En Asus UL20A); men det er ingen problemer med Fedroa.

Til alle her, ha en trivelig førjulsaften !

Tiltredes :fun:

Lenke til kommentar

Pappa har en gammel Dell pc, som begynner å bli veldig treig (så treig at selv han reagerer), så jeg hadde tenkt å kanskje re-installere hans 5 år gamle windows instalasjon :p

Noen som har erfaring med å installere Linux (Jeg tenkte kanskje Ubuntu 11.04, eller mint?) på en dell pc? Hardware ser ut til å være intel basert, (prosessor, skjermkort og nettverkskort)

Endret av JRL
Lenke til kommentar

Dell solgte en stund maskiner med Ubuntu (usikker på om de fortsatt gjør det), og de har solgt såpass mange laptoper at det er sannsynlig at noen Linux-brukere har allerede vært i samme situasjon som deg fra før av. Er ikke verre enn å teste med live-DVD (eller hva man kaller det i dag, er jo ikke lenger CD-størrelse på alle distroer :p)

Lenke til kommentar

Pappa har en gammel Dell pc, som begynner å bli veldig treig (så treig at selv han reagerer), så jeg hadde tenkt å kanskje re-installere hans 5 år gamle windows instalasjon :p

Noen som har erfaring med å installere Linux (Jeg tenkte kanskje Ubuntu 11.04, eller mint?) på en dell pc? Hardware ser ut til å være intel basert, (prosessor, skjermkort og nettverkskort)

Max Ubuntu 10.04 (LTS). Burde flyte som fjell. I verste fall en lettere versjon, som Lubuntu.

Lenke til kommentar

Eneste du må tenke litt på er det trådløse nettverkskortet, i noen dell maskiner ligger det broadcom kort som trenger proprietære drivere som må installeres.(men da er det som oftest bare å plugge inn en TP-kabel og gå inn i rett verktøy i ubuntu)

Lenke til kommentar

Eneste du må tenke litt på er det trådløse nettverkskortet, i noen dell maskiner ligger det broadcom kort som trenger proprietære drivere som må installeres.(men da er det som oftest bare å plugge inn en TP-kabel og gå inn i rett verktøy i ubuntu)

Ofte Broadcom b43xx. Start synaptic, søk etter B43. Installer B43-fwcutter og B43-installer-et eller annet. Restart og trådløst virker.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe trådløst kort i pc-en.Kun et standard et hvor man plugger i en nettverkskabel, og det er også et Intel kort.

Klarte ikke å få pc-en til å boote fra cd plata tho. Må prøve å brenne på nytt kanskje.

fikk ikke iso brenning til å fungere som jeg ønsket i gnomebaker, men k3b gjorde susen.

Endret av JRL
Lenke til kommentar

la inn 11.04, men alle nye vinduer som blir åpnet, kommer ikke frem, de ligger usynelig i bakgrunn, og flikrer når man drar musa over viduet, uten at di manifesterer seg orntlig.

Kan det være at jeg må prøve 10.04 lts i stedet?

10.04 (LTS) er et godt sted å starte, eventuelt 10.10 som de fleste mener er bedre. Kan ellers anbefale Lubuntu (lettdrevet) eller Zorin OS 5 Lite. Vil du ha Gnome, så er Zorin OS 5.2 Core et godt valg for en som kommer fra Windows-verden. Skal du ha Gnome 3.2/Gnome-shell er Linux Mint 12 å anbefale, men her får du kanskje samme problem som med 11.04.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...