Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Det gikk an å sette autohide på baren i 11.04, husker ikke om jeg brukte et program, men tror det. cc-et eller annet.

Edit:

CCSM var det jeg tenkte på. Vet ikke om den funker for 11.10 pga. Gnome 3.

Endret av Occi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker fremdeles 2.4 :p Synes den har best UI. Et vindu pluss bildene.

post-54893-0-71097000-1323184434_thumb.png

Alle bildene i hvert sit vindu, ekstra menyer åpner seg i atter andre vinduer, og til slutt er det ikke mulig å vite hva man egentlig styrer med... Håpløst for kjapp masseredigering ihvertfall. Synes et bildeprogram selv skal styre med egne bilder, vinduer og verktøylinjer, det er IKKE VMs jobb. Endret av NgZ
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, sånn historisk sett er det kanskje ikke rart at det ble sånn..

GTK+ (GIMP Toolkit) is a cross-platform widget toolkit for creating graphical user interfaces. It is licensed under the terms of the GNU LGPL, allowing both free and proprietary software to use it. It is one of the most popular toolkits for the X Window System, along with Qt.[according to whom?]

The name GTK+ originates from GTK; the plus was added to distinguish an enhanced version.[1] It was originally created for the GNU Image Manipulation Program (GIMP), a free software raster graphics editor, in 1997 by Spencer Kimball and Peter Mattis, members of eXperimental Computing Facility (XCF) at the University of California, Berkeley. It is now maintained by members of the GNOME Foundation.

Lenke til kommentar

Bruker fremdeles 2.4 :p Synes den har best UI. Et vindu pluss bildene.

post-54893-0-71097000-1323184434_thumb.png

Alle bildene i hvert sit vindu, ekstra menyer åpner seg i atter andre vinduer, og til slutt er det ikke mulig å vite hva man egentlig styrer med... Håpløst for kjapp masseredigering ihvertfall. Synes et bildeprogram selv skal styre med egne bilder, vinduer og verktøylinjer, det er IKKE VMs jobb.

GIMP bruker et lite vindu, de eneste "ekstra" vinduene er bildene, disse kan jeg fordele slik _jeg_ vil uten at programmet overstyrer dette i sitt vindu.

Smak og behag :)

Når det er sagt så kommer jeg sikkert til å bruke 2.8 når den kommer ut, bare ikke 2.6 der de har ødelagt Ui'en helt (er så opplagt i en overgangsfase, de burde bare beholdt 2.4 Ui'en fram til 2.8).

Endret av olear
Lenke til kommentar

Software-løsninger:

• XBMC
  • Linux
  • Apache: Drifte hjemmeside for boksen.
  • SQL: Database for media-boks til XBMC og publiseringsløsning til Wordpress.
  • Wordpress/durpal eller hva det en nå heter.
  • SSH/ VPN-løsning
  • Tilsvarende løsning som apple's Airplay, spille av lokalt media anywhere.

Flere nødvendige server-ting? FTP?

Lenke til kommentar

Nå hadde jeg skrevet en lang post med beskrivelse av troubleshooting siden jeg ikke fikk til lyd ut på høyttalerne på min MacBook Pro. En uheldig M-tasting i alsamixer fikk meg til å skvette da master og front speaker var makset ut, noe som resulterte i relativt høy musikk her. :!:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå hadde jeg skrevet en lang post med beskrivelse av troubleshooting siden jeg ikke fikk til lyd ut på høyttalerne på min MacBook Pro. En uheldig M-tasting i alsamixer fikk meg til å skvette da master og front speaker var makset ut, noe som resulterte i relativt høy musikk her. laugh.gif

Lenge siden jeg har hatt noe med alsamixer å gjøre, gitt. Skuffende at de ikke klarer å få pulseaudio til å håndtere lyd bedre.

Selv knøler jeg med at maskinen ikke bytter til riktig lydutgang når jeg kobler til USB-baserte høyttalere, ihvertfall ikke hver gang. Men da er det bare å åpne lydinstillinger og velge riktig utgang.

Det imponerende der er at jeg ut av boksen har støtte for berøring og farge"penner" på SmartBoard og lyd på de innebygde smartboard-høyttalerne :)

Lenke til kommentar

Har googlet litt på pulseaudio, men fant jo som sagt løsningen med alsamixer. Forøvrig et veldig enkelt grensesnitt for å veksle mellom HDMI-lyd, intern lyd og høyttalere der GUI kommer til kort.

Det eneste som mangler nå er egentlig multitouch, at jeg kan gripe med en finger og flytte med den andre. Ser ikke ut som dette fungerer med dagens 11.10. :ermm:

Tenkte å leke litt med extensions til Gnome nå og se hva jeg får ti. Har lagt inn et finere theme, kanskje jeg skal bevege meg bort til desktop-tråden. Noen anbefalinger på extensions til en hardwarebevisst bruker?

Endret av Marius E
Lenke til kommentar

Det eneste som mangler nå er egentlig multitouch, at jeg kan gripe med en finger og flytte med den andre. Ser ikke ut som dette fungerer med dagens 11.10. :ermm:

Hvem har levert touchpaden til denne? Min synaptic-touchpad har både multitouch, vertical scroll og circular (kan sikkert bindes som gesture til noe annet, dunno).

Edit: Når jeg tenker meg om er den nok elantech.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Selv knøler jeg med at maskinen ikke bytter til riktig lydutgang når jeg kobler til USB-baserte høyttalere, ihvertfall ikke hver gang. Men da er det bare å åpne lydinstillinger og velge riktig utgang.

KDE. :love: Ordner det der helt sømløst.

Er slem med dem med alt de gjør feil, så de må få skryt når de fortjener det. Eneste er at jeg kunne tenkt med at KDE kunne bytte kun dersom/når DAC-en var påskrudd, men den lader jo fra USB-porten også, så jeg regner med den sender samme Device ID_og annen info da og, og da er det vel ikke mulig å se forskjell.

Lenke til kommentar

KDE. :love: Ordner det der helt sømløst.

Er slem med dem med alt de gjør feil, så de må få skryt når de fortjener det. Eneste er at jeg kunne tenkt med at KDE kunne bytte kun dersom/når DAC-en var påskrudd, men den lader jo fra USB-porten også, så jeg regner med den sender samme Device ID_og annen info da og, og da er det vel ikke mulig å se forskjell.

Imho gir KDE flere issues enn det løser :>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...