Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

@Lycantrophe: Mener å huske at du anbefalte Octave, har du tilfeldigvis noen anbefalinger angående simulering av elektriske kretser til ocatave. Vet om ocsplugginen, men har ennå tilgode å få det opp å gå.

I did, men har stort sett brukt det til enkle beregninger (skal jeg gjøre noe mer avansert hopper jeg stort sett over på python og videre uansett, og det er svært sjelden jeg simulerer slikt). Så dessverre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket grafikk-kort har du?

Har en MacBook Pro 15" med et Nvidia GeForce GT330M! Startet opp i safe-graphic mode og reinstallerte med nyeste tilgjengelige drivere. Jobber nå med å få funksjonalitet som justering av lys på skjerm, lyd og trackpad. :) Ligger lysjusering for skjerm i driveren til Nvidia eller trengs pommed eller lignende?

Edit: Oppdaterer til 11.10 nå, så vår vi se hva som fungerer out-of-the-box.

Edit 2: Da er det meste oppe og går, utenom lyd ut på høyttalere. Må si jeg er litt ambivalent i forhold til Unity, så jeg skal prøve Gnome.

Endret av Marius E
Lenke til kommentar

Har noen her prøvd Gimp 2.7.2 eller 2.7.3? Har nå stable 2.6.11, og finner ikke noen info på hva som er nytt i nyere versjoner, og hvilken jeg burde laste ned. Er f. eks en på git, og noe er pakket i Arch AUR som 'git-version', 'master' og en som er 'devel-light'. Aner ikke helt hvor jeg burde starte.

Edit: Og der fikk jeg svar på IRC-kanalen gitt ^_^ link

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Jeg driver og bygger Git-versjonen nå, tar ganske lang tid :p Har ingenting spesielt å utsette på dagens GIMP-versjon for mitt bruk utover at jeg hater løsningen hvor UIet er delt opp i 3. Om dette endrer seg i 2.7.x eller 2.8.x så er dette veldig flott.

Lenke til kommentar

Jeg driver og bygger Git-versjonen nå, tar ganske lang tid :p Har ingenting spesielt å utsette på dagens GIMP-versjon for mitt bruk utover at jeg hater løsningen hvor UIet er delt opp i 3. Om dette endrer seg i 2.7.x eller 2.8.x så er dette veldig flott.

GIMP inneholder jo et par linjer kode ...

UI er en av tingene jeg ikke liker med GIMP, den andre tingen er at den mangler intern støtte for 16 bits fargefiler - noe som ikke kommer for fullt før i 3.0. Og det ere en stund til ...

Lenke til kommentar

Nye GIMP in action. Dette er altså versjon 2.7.4. Single-Window mode som det heter er ikke på som standard, det burde kanskje GIMP vurdere i en endelig lansering. Det er også en ny splashscreen som er fin å se på. Starter opp nesten like raskt som før, kanskje noen få millisekunder treigere.

Merk at jeg bruker themet 'small', som er helt likt default bare med mindre ikoner og tekst.

Har fjernet menubar, som uansett er tilgjengelig via høyreklikk/pil i hjørnet til rulers. Har også skjult scrollbars.

Likte løsningen på tabs av bilder, gjør det veldig mye lettere å jobbe med flere bilder samtidig. Som man ser på Paintbrush-instillingene så er det litt annerledes GUI særlig der, men ellers så er det hele veldig gjenkjennelig.

Det er i alle fall en bug jeg har funnet, og det er at jeg ikke kan se % zoom, men piltasten ved siden av kan man velge det.

Gimp fra Git kjører forresten ikke ved siden av Gimp fra packages (stable), men det er vel ganske vanlig.

V6XyR.png

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Noen unity-folk som har god kontroll på tweaking av det?

Ser for meg å fjerne den latterlige docken og bytte ut dash fullstendig, men stå igjen med det fine panelet, globalmenu etc. Noen som vet om en fin måte å få til det? En slags nedstrippet gnome2/3 med den gamle gnome run.

XFCE sin er latterlig dårlig, og en tiling/standalone er ikke ønskelig av flere grunner.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Noen unity-folk som har god kontroll på tweaking av det?

Ser for meg å fjerne den latterlige docken og bytte ut dash fullstendig, men stå igjen med det fine panelet, globalmenu etc. Noen som vet om en fin måte å få til det? En slags nedstrippet gnome2/3 med den gamle gnome run.

XFCE sin er latterlig dårlig, og en tiling/standalone er ikke ønskelig av flere grunner.

Oi, wow. Get hacking, sier jeg bare :p var en post på omg her om dagen som demonstrerte hvordan man kan flytte launcher til bunnen og tweake en hel del greier. Linky siden jeg er så kul og snill. Ikke direkte det du spør etter, men det kan kanskje være et utgangspunkt? Hvorfor synes du launcher er så ille? Dash kan jeg forstå, den er uhyre redundant og lite matnyttig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...