Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg vært og hentet meg et par workstations fra 247 som firmaet het som ga bort. Jeg hadde ikke spesifisert at jeg ville ha 8200-modellene, så derfor var det ikke mitt navn på noen av de :( Endte med et par 8000. Har ikke kikket noe særlig på specs enda, men er to prosessorer, var 6 rambrikker på den ene (stod Kingston <random ting> 1G på de, lurer på om det kanskje er 6x 1GB :p) og var et eldre Nvidia Quad kort av noe slag.

Merker det er litt surt at jeg ikke fikk de sterkeste når de er så gamle at å oppgradere blir nesten ikke aktuelt (er IDE osv.).

Jaja, gratis i alle fall ^_^

Edit:

Så forresten navnet ditt på en NgZ :p

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Noen som har noen tips ang. å gjøre forslagene fra powertop permanent?

Den foreslo 25-30 tiltak her, og jeg skrudde på alt. Ser ut til å funke finfint, og sammen med tipsene fra denne artikkelen fikk jeg redusert strømforbruket på den nye laptopen min fra ~18W til ~9,5W(!!).

Er litt knot å toggle på alle forslagene til powertop igjen hver gang jeg rebooter eller vekker den fra suspend, dog, så om noen vet om noen fine triks, så hadde det vært knall.

Lenke til kommentar

PCen min har det med å kræsje, og jeg lurer på om kanskje det er ramsokkelene eller de nye brikkene. Finnes det noen logger for slikt? Alt bare henger bortsett fra lyden. Det skjer i forskjellige situasjoner, og er ikke låst til kun en handling.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Aye, har vært borti memtest86+ osv., men av nysgjerrighet, finnes det noe slikt som logger for slikt? Logikken min tilsier at det er vanskelig da alt kræsjer, men musikken f. eks fortsetter jo, så ikke vet jeg. Får vel begynne å feilsøke da vel :(

Lenke til kommentar

memtest86+ kan ihvertfall påvise om det er minnefeil eller ikke. Ville kjørt den en del timer, og sett hva som dukket opp. Med litt krysstesting kan du isolere ned om det er en enkelt minnebrikke eller en enkelt minneslott som feiler. Tar lang tid, da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...