Lycantrophe Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Det var 28. november eller så. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 (endret) Ja, mente det var tirsdager ja. hehe Endret 1. desember 2011 av Ståle Lenke til kommentar
Occi Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 (endret) Da har jeg vært og hentet meg et par workstations fra 247 som firmaet het som ga bort. Jeg hadde ikke spesifisert at jeg ville ha 8200-modellene, så derfor var det ikke mitt navn på noen av de Endte med et par 8000. Har ikke kikket noe særlig på specs enda, men er to prosessorer, var 6 rambrikker på den ene (stod Kingston <random ting> 1G på de, lurer på om det kanskje er 6x 1GB ) og var et eldre Nvidia Quad kort av noe slag. Merker det er litt surt at jeg ikke fikk de sterkeste når de er så gamle at å oppgradere blir nesten ikke aktuelt (er IDE osv.). Jaja, gratis i alle fall ^_^ Edit: Så forresten navnet ditt på en NgZ Endret 1. desember 2011 av Occi Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Tips til enkelt verktøy for å ta backup fra laptopen til stasjonærmaskinen? Bruker bare samba for å dele mellom maskinene. Kunne selvfølgelig bare ha gjort det manuelt. Men kjenner ikke helt at jeg gidder. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Hva slags backup da? rsync er enkelt og greit. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 ER bare snakk om div skolematerielt, bilder musikk ol. Sjekker ut rsync nå. Ser ut som det er akkurat det jeg tenkte på. Takker Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Bare hyggelig. Spør i vei om du trenger hjelp. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Kommer nok til å komme med litt spørsmål etter jul når jeg endelig får tiden til å sette opp en server på en gammel laptop for morroskyld. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Et annet alternativ til rsync som jeg bruker en del er unison. Til enkel synkronisering mellom noen få mapper foretrekker jeg det over rsync, selv om det er en smakssak vil jeg tro Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Etter litt knoting for å få automontert samba-share så er alt oppe å går. Tenk om økonomi hadde vært like artig å lese seg opp på.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Kjenner til det problemet der Runarbs. I går var det klesvask og SSL-fikling, i dag er det støvsuging og opsett av musikkstreaming til htpc-en, og så fyll og fanteri. Må snart begynne å lese disse 1100 sidene... Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Noen som har noen tips ang. å gjøre forslagene fra powertop permanent? Den foreslo 25-30 tiltak her, og jeg skrudde på alt. Ser ut til å funke finfint, og sammen med tipsene fra denne artikkelen fikk jeg redusert strømforbruket på den nye laptopen min fra ~18W til ~9,5W(!!). Er litt knot å toggle på alle forslagene til powertop igjen hver gang jeg rebooter eller vekker den fra suspend, dog, så om noen vet om noen fine triks, så hadde det vært knall. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Det hjelper ikke på resume fra suspend - dessuten har jeg ingen idé om hva powertop faktisk gjør. I tidligere versjoner sto det hvilken kommando den eksekverte, men ikke mer, virker det som. Bare et slikt skjermbilde, og mulighet til å toggle mellom "Good" og "Bad". Lenke til kommentar
Occi Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) PCen min har det med å kræsje, og jeg lurer på om kanskje det er ramsokkelene eller de nye brikkene. Finnes det noen logger for slikt? Alt bare henger bortsett fra lyden. Det skjer i forskjellige situasjoner, og er ikke låst til kun en handling. Endret 3. desember 2011 av Occi Lenke til kommentar
Del Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Kjør en mlnnesjekk, medfølger blant annet på installasjonsmedier. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Aye, har vært borti memtest86+ osv., men av nysgjerrighet, finnes det noe slikt som logger for slikt? Logikken min tilsier at det er vanskelig da alt kræsjer, men musikken f. eks fortsetter jo, så ikke vet jeg. Får vel begynne å feilsøke da vel Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 memtest86+ kan ihvertfall påvise om det er minnefeil eller ikke. Ville kjørt den en del timer, og sett hva som dukket opp. Med litt krysstesting kan du isolere ned om det er en enkelt minnebrikke eller en enkelt minneslott som feiler. Tar lang tid, da. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Musikken fortsetter å spille? Får du pinget maskinen fra en annen maskin? Logget inn på den med ssh? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Kan sette opp SSH og teste neste gang det skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå