Del Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Ler meg småskakk av den skjulte teksta enda. Men jeg skulle teste de forskjellige *buntuene i VM i går.. Gjett hvilken som ikke funka, Del.. Dobbelt sjekket nettopp Kubuntu 11.10 i KVM, den kom rett opp her. Sikker på at du ikke surrer nå? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Har hørt det samme fra andfre steder og. Men yum (æsj) og Novell (traitors!!) firster jo ikke overvettes. Hehe. Personlig liker jeg yum/rpm bedre enn apt-get. Men OpenSuse bruker vel ikke yum som overbygg på rpm, men sin egen grei (zypper)? At Novell har inngått en del tvilsomme avtaler, det kan jeg dog være enig i. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Noen som har prøvd linux mint 12 her? Bør jeg teste den eller gå for en tidligere linux mint versjon? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Noen som har prøvd linux mint 12 her? Bør jeg teste den eller gå for en tidligere linux mint versjon? Prøv den selv med en live cd/minnepenn. Krever minimalt med innsats... 1 Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Da sitter jeg i linux mint 12. Tenkte vel egentlig mest paa om det er noen bakdeler med denne siden den er helt ny, og derfor vil vaere tryggere aa gaa for en gamlere versjon. Men saa langt er alt gaatt smertefritt for seg. Internett og skjerkortdrivere er instalert uten problemer. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Det som eventuelt kunne føre til problemer i Mint 12 er vel kanskje Gnome 3. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Da sitter jeg i linux mint 12. Tenkte vel egentlig mest paa om det er noen bakdeler med denne siden den er helt ny, og derfor vil vaere tryggere aa gaa for en gamlere versjon. Men saa langt er alt gaatt smertefritt for seg. Internett og skjerkortdrivere er instalert uten problemer. Så lenge det fungerer er det liten grunn til å bruke eldre versjoner. Det er nice med noe nytt Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Ler meg småskakk av den skjulte teksta enda. Men jeg skulle teste de forskjellige *buntuene i VM i går.. Gjett hvilken som ikke funka, Del.. Dobbelt sjekket nettopp Kubuntu 11.10 i KVM, den kom rett opp her. Sikker på at du ikke surrer nå? Ganske.. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Hehe. Personlig liker jeg yum/rpm bedre enn apt-get. Men OpenSuse bruker vel ikke yum som overbygg på rpm, men sin egen grei (zypper)? At Novell har inngått en del tvilsomme avtaler, det kan jeg dog være enig i. Grusomme dependency-hell-situajoner og håpløse pakkekonflikter er det jeg forbinder med begge. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Hm, nå har jeg brukt Fedora (med yum) i 4 år eller så, og har aldri støtt på noen slike problemer, NgZ. yum har forøvrig blitt betraktelig kjappere med årene. Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 (endret) Ler meg småskakk av den skjulte teksta enda. Men jeg skulle teste de forskjellige *buntuene i VM i går.. Gjett hvilken som ikke funka, Del.. Dobbelt sjekket nettopp Kubuntu 11.10 i KVM, den kom rett opp her. Sikker på at du ikke surrer nå? Ganske.. Ah, du bruker Virtualbox. Såvidt jeg hørte opplevde folk at den ikke tok noen av *buntu live CD'ene. Sannsynligvis fucka grafikk-bit fra Oracle. Bare installer fra Alternate, så går det greit. Endret 27. november 2011 av Del Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 (endret) Hehe, det er vel omtrent så lang tid det er siden jeg prøvde fedora sist. (a). rpmfusion var ikke bare plug&play lik det skulle være da i hvert fall. red: Det jeg finner på kernel.org om bugrapportering virker veldig knotete. Finnes det noen enklere måte å få levert en bugrapport (eller heller et bugspørsmål på? Jeg mener bestemt å ha funnet ut at rt8192se-driveren i kjernen ikke takler radius-nettverk med MSCHAP v2-autentisering, men et er jo ikke så lett for meg å fastslå at dette ER en bug med driveren. De eneste jeg kan gjøre er jo å teste med et annet wii-kort, og det fungerer, men det kan jo fortsatt være en veldig sær inkompabilitet med wifiAP-en ellr radius-oppsettet... Endret 27. november 2011 av NgZ Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Ler meg småskakk av den skjulte teksta enda. Men jeg skulle teste de forskjellige *buntuene i VM i går.. Gjett hvilken som ikke funka, Del.. Dobbelt sjekket nettopp Kubuntu 11.10 i KVM, den kom rett opp her. Sikker på at du ikke surrer nå? Ganske.. Ah, du bruker Virtualbox. Såvidt jeg hørte opplevde folk at den ikke tok noen av *buntu live CD'ene. Sannsynligvis fucka grafikk-bit fra Oracle. Bare installer fra Alternate, så går det greit. Det funket fint å installere i dag. Men likevel føler jeg alltid at det er noe "rusk" som dukker opp med KDE.. Forresten har jeg opprettet en ny tråd om utrulling av GNU/Linux på skolen jeg jobber for. https://www.diskusjon.no/?showtopic=1396695 Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Da var endelig helge-prosjektet avsluttet. Ny Kolab-server oppe og går, med alle gamle mails på plass. Denne versjonen har en godt debugget z-push (activesync) i tillegg til syncml støtte, så alle mobiler i universet burde synke greit. All kode er åpen Om noen har lyst til å teste har jeg lagt ut et KVM bilde, morsomt om noen våger seg. Oppskrift her: http://wiki.kolab.org/Kolab2_Installation_KVM Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 (endret) Hehe, har faktik vurdert noe sånt på en VPS-konto. Men mailen min er lit for dyrebar til at jeg har lyst å tukle med den selv. Klarer meg enn så lenge med IMAP_IDLE. Ikke hørt om z-push før, er det en utbredt standard på mobile enheter? Endret 28. november 2011 av NgZ Lenke til kommentar
Del Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Du bør ha større tillit til deg selv Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Kjapt spm, sliter med dårlig batteritid på laptopen 4+ timer. Mens i windows så kan jeg få opp til 10 timer. Laptopen har en i3 eller i5 cpu (husker ikke i farten) og kjører xubuntu i bunnen med openbox og tint2 som vindusmiljø. Så det jeg lurte på er hva kan jeg bruke til å nedskalere cpuen? Husker at xfce og gnome hadde noen applets som gjorde det, men kjenner ikke at jeg gidder å gå tilbake til det. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Kjapt spm, sliter med dårlig batteritid på laptopen 4+ timer. Mens i windows så kan jeg få opp til 10 timer. Laptopen har en i3 eller i5 cpu (husker ikke i farten) og kjører xubuntu i bunnen med openbox og tint2 som vindusmiljø. Så det jeg lurte på er hva kan jeg bruke til å nedskalere cpuen? Husker at xfce og gnome hadde noen applets som gjorde det, men kjenner ikke at jeg gidder å gå tilbake til det. Hvilken laptop er det snakk om? Har den noe nvidia fusion eller lignende? Kjør gjerne 'cpufreq-info' for å sjekke hvilken governor som er i bruk og gjeldende prosessorfrekvens. Lenke til kommentar
Del Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Hvilken kjerne kjører du, hvilket grafikkort og hvilken grafikkdriver? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Skal vi se: Cpu I5: 3400 Nvidia 310M Integret intel skjermkort (fikk ikke opp noe særlig ved lspci. nvidiadriver: common kjerne: 2.6.38-51. Kan komme med resten etter at jeg kommer hjem i kveld. Men tror cpu-freq vil løse problemet faktisk. Hadde det ikke installert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå