Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv å være litt saklig er du snill. Ingen gidder rippe 2000 CD'er i løpet av en helg. Jeg har ennå ikke fått vite hvorfor kvaliteten er dårligere via dolphin. Hvorfor mener du kvaliteten er dårligere?

Er verktøyene effektive nok, og man har en kompis som kan hjelpe til, så går det fint å rippe 2000 cd'er i en helg. Nå har jeg ikke tenkt å være så drastisk, men har ikke lyst til å bruke mer enn et par uker på jobben.

Å lage verktøyet er morsom programmeringsoppgave som det helt OK å bruke tiden på.

Som det er gjentatt til det kjedsommelige i denne tråden, så tar ikke Dolhpin høyde for feilkorrigering.

Kvaliteten på tag'sene skal jeg ikke uttale meg om, men jeg gjetter at de henter det første og beste valget de finner på freedb. Og det kan jeg love deg er en særdeles dårlig ide; jeg har prøvd.

Og, så det bare er nevnt, jeg har ingen intensjoner å innstallere KDE :p

Lenke til kommentar

Dolphin har feilretting, og Dolphin tagger. Du kan selv konfigurere taggingen. Alt settes opp i System Settings. For mp3 brukes lame, så for ubuntubrukere holder det å installere pakkene kubuntu-restricted-extras og lame.

Fra system settings velger du Multimedia:

post-22889-0-19249100-1322242582_thumb.png

Så velger du Audio CDs, her er feilretting satt opp som standard, men du kan disable det hvis du vil:

post-22889-0-62343500-1322242650_thumb.png

Du kan forberede filene for tagging ved å konfigurere filnavn:

post-22889-0-57980400-1322242765_thumb.png

Hvis du skal ha mp3 kan du tagge, og generelt konfigurere lame til den kvalitet du vil:

post-22889-0-24460100-1322242839_thumb.png

Siste men ikke minst, samme kontroll har du også for oppsettet ved ripping til ogg:

post-22889-0-12930000-1322242876_thumb.png

Dolphin vil velge ditt oppsett på all de 2000 CD'ene.

Endret av Del
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tid for å lage litt dårlig samvittighet!

Har du lave programvareutgifter i forhold til bruk? Hva med å donére litt til prosjektet som står for din epost-klient, IM-klient eller DE?

(Dette kommer selvsagt nå fordi jeg akkurat donerte til KDE, EFF og FSF og har derfor mindre dårlig samvittighet enn et par minutter siden. ;))

• Liker 1
Lenke til kommentar

Les om cdparanoia eller EAC på hyfrogen audio-wikien, Del. ;)

Er det virkelig så inn i helvete vanskelig å fortelle meg hva som er så fantastisk med disse produktene at jeg er nødt til å lese gjennom en wiki? Alt jeg har hørt så langt er bare tull. Hvis dere snakker om å hente tags fra database, så støtter Amarok å hente fra Musicbrainz.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det virkelig så inn i helvete vanskelig å fortelle meg hva som er så fantastisk med disse produktene at jeg er nødt til å lese gjennom en wiki? Alt jeg har hørt så langt er bare tull. Hvis dere snakker om å hente tags fra database, så støtter Amarok å hente fra Musicbrainz.

Ja, det er tydeligvis så inn i helvete vanskelig.

Ingenting av det du har vist meg, endrer min mening om at Dolphin ikke gjør en god nok jobb for mitt bruk. Legg merke til "mitt bruk".

Lenke til kommentar

Ingenting av det du har vist meg, endrer min mening om at Dolphin ikke gjør en god nok jobb for mitt bruk. Legg merke til "mitt bruk".

Det virker ikke som om du har filla peiling på hva dolphin gjør og ikke gjør. Så jeg spør igjen, kan noen bekrefte at de har erfart dårlig feilretting med dolphin?
Lenke til kommentar

Kan du bekrefte at den HAR error correction av bitstream data fra CD-stasjonen, Del? At den STØTTER drive og disc-offset i det hele tatt? Siden du fyrer deg så elstremt opp fordi noen antyder at et verktøy som følger med ditt elskede KDE ikke er det beste som finnes, må du vel i det minste kunne påvise at den har de etterspurte funksjonene?

Det virker som om du tror at noen sier Dolphin lager feil i filene i forbindelse med konvertering eller kopiering/overføringer, og oppfører deg som en nyinflyttet kar fra Peshawar som noen har sagt "mordi" til, men det er faktisk ingen som har hevdet det. Du har bare demonstrert at du ikke kan så mye om CD-ripping og de ulike utfordringene knyttet til det, ikke har interesse av å forstå problemstillingen eller bruksbehovet til tomsi42, og ikke gjør noe annet enn å komme drassende med fakta som ikke har noe med de nevnte tingene å gjøre.

Chill_Pill.jpg

:)

@HawP: Ikke hjelp del med løsningen før han har klart å forstå problemet da.

Men ja, du har helt rett i det. Problemet er vel at det er umulig å finne ut av på noe fornuftig vis, ikke er nevnt i non kDE-dokumentasjon, og at man fortsatt ikke får de nødvendige innstillingsmulighetene.

Men Del kommer nok snart og forteller alle hvordan Dolphin kan gjøre en bedre jobb enn alle de andre nevnte verktøyene i tomsis noe spesielle tilfelle. :)

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Det virker ikke som om du har filla peiling på hva dolphin gjør og ikke gjør. Så jeg spør igjen, kan noen bekrefte at de har erfart dårlig feilretting med dolphin?

Jeg har ikke filla peiling på hva Dolphin gjør; men det gjør nok ikke du heller. Men jeg ser ut ifra hva som er mulig å skru på i alternativene, og det sier meg mye. Og nok til å kunne si at det ikke er godt nok for meg.

Kan du bekrefte at den HAR error correction av bitstream data fra CD-stasjonen, Del? At den STØTTER drive og disc-offset i det hele tatt?

Det er det jeg etterlyser. (Samt en effektiv arbeidsflyt som lar meg rippe 25-50 CD-er i timen.)

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...