graiggen Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Klart de kan. Også derfor må lisensen til driveren være mindre (eller like) "streng" enn MIT X lisensen for å kunne bli en del av X.org (med mindre X.org inkluderer drivere med egne lisenser da). Den gamle BSD-lisensen med "reklame-klausulen" var forøvrig ikke kompatibel med GPL. Xfree86 skiftet til en lisens som lignet denne, og ble dermed inkompatibel med GPL. Ikke glem hvordan tilfellet med Xfree86 utspilte seg. David Daves er hovedmannen bak Xfree86. En dag bestemte han seg for at han ville ha mer kudos, og sa at alle som skulle bruke Xfree86, måtte gi han mer kudos (dvs. reklamere navnet hans), ellers måtte de stoppe å bruke Xfree86. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Ikke glem hvordan tilfellet med Xfree86 utspilte seg. Nei, den skal vi nok ikke glemme. Det er alltid en god historie! Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Sosialistisk programvarepolitikk: digi.no Ahh... Jeg blir i humør! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Sosialistisk programvarepolitikk: digi.no Ahh... Jeg blir i humør! Det er jo teh lol at SV er et av de partiene som kjører web-siden sin på en MS IIS 5.0-server. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Haha... Nesten like greit å koste på seg en liten l0l da ja. Om ikke annet så viser det en ihvertfall en klar tendens om det går rett vei. Endret 15. april 2005 av Svendheim Lenke til kommentar
huf Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Hehe. Men det går jo rette veien! Riktig nok siger skuta sakte, men i rett retning riktignok. Kostnadene er likevel ikke det viktigste for SV, men mulighetene for nyskaping, tilgjengelighet og vekst som åpen kildekode kan gi. Noe av det bedre jeg har hørt på en god stund... Lenke til kommentar
graiggen Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Mens vi er inne på dette med sosialistisk politikk og åpen programvare; Dette brevet er meget fint: http://drones.com/peru-vs-micros--t.html Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Sosialistene i Venezuela har jo kastet Microsoft på døren. Dei bruker vist nok kun åpen programvare og har sattset 200 mil på maskiner til skuler og liknande. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Antar man kan komme med korte spørsmål her. Noen som har fått til batteristatus i Torsmo? Hvis ja, hva må man skrive? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Noen som har fått til batteristatus i Torsmo?Hvis ja, hva må man skrive? Har ikke brukt det, men jeg antar det er en config-fil et sted. Prøv å se om du ikke kan finne ut om det som står der stemmer overens med hvor ditt batteri er lokalisert i acpi. Min mappe er nemlig ikke det samme som jeg ser er default i torsmo, nemlig BAT0, men min heter CMB1. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Fant ut av det nå. Hadde visst glemt å legge inn ACPI-modulene i kjernen. Skal alltid være noe sånt tull. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Sosialistisk programvarepolitikk: digi.no Ahh... Jeg blir i humør! Niice Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Vel, det kan diskuteres. Jeg er ikke for at kommunister skal styre IT-verdenen. Åpen kildekode er nok ikke løsningen på alle problem. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Vel, det kan diskuteres. Jeg er ikke for at kommunister skal styre IT-verdenen. Åpen kildekode er nok ikke løsningen på alle problem. Kommunister? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Ja, Ubuntu, Red Hat, IBM, Sourceforge, Mozilla, Wikimedia m.m.. Alle kommunister! Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg vil vel tippe at det heller var SV han henviste til da. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 SV sier de er imot monopoler, men de er jo hele tiden for statlige monopoler. Hvis Microsoft hadde vært eid av den norske stat, hadde SV antakelig jobbet for at Microsoft skulle ha vært enerådende. Open-source er vel og bra, men vi trenger begge delene. Det siste vi trenger er et kommunistisk parti som skal inn og styre, fortelle oss hva som er best. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 SV er ikke akkurat kommunister... De er sosialister! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 SV er ikke akkurat kommunister... De er sosialister! "Sosialister er kommunister med nytt navn" Sitat frigjøringskampen i Bulgaria under kommunisttidens siste dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå