Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Ah, "fint" i den forstand at jeg veit at det er en annerkjent bug og ikke bare hos meg. Configen din, gjør den at det er fint igjen, eller er det også ødelagt hos deg med slikt du har det? Merkelige er at jeg ikke kan huske at det har vært slik hele tiden, kom etter at jeg endret font frem/tilbake og/eller gjorde en update.

Jeg synes fontene er ganske bra hos meg nå, men det er mulig det er bare fordi jeg har blitt vant til det.

Jeg har merket at fontene ofte blir dårligere hvis jeg installerer flere fonter, f.eks ttf-ms-fonts, derfor installerer jeg vanligvis kun ttf-dejavu. Da blir dejavu brukt selv om en nettside ønsker å bruke noe annet.

Hvis du må ha flere fonter installert kan du prøve å overstyre fontene i ~/.config/chromium/Default/User StyleSheets/Custom.css med f.eks:

*{
font-family: "DejaVu Sans" !important;
}

pre, textarea{
font-family: "DejaVu Sans Mono" !important;
}

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som veit hvordan man går frem om man vil ha custom vhost over f. eks IRC (Irssi)? Kan hende spørsmålet høres litt dumt ut, men er litt usikker på hva man egentlig kaller det. Det er altså det som kommer opp om man tar en "whois nick" over f. eks EFNet.

Dette er hva som kommer opp om man tar en whois på meg (Irssi over screen hos hetzner.com). Markert med fet-tekst er det jeg vil endre. Her har mange ting som "[email protected]" osv.

20:07 [EFNet] - Occi [b][email protected][/b]
20:07 [EFNet] - ircname : Tim
20:07 [EFNet] - channels: #diskusjon.no 
20:07 [EFNet] - server  : irc.servercentral.net Server Central Network
20:07 [EFNet] - hostname: 78.47.220.126 
20:07 [EFNet] - idle    : 0 days 0 hours 0 mins 3 secs signon: Thu Oct 27 07:11:32 2011
20:07 [EFNet] - End of WHOIS

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Fortsettelse av mitt problem med å installere diverse webutviklingsverktøy jeg nevnte et par dager siden er at feil i libssl gjør at jeg ikke kan POST-e til Apache. Instant 413.

Siden mitt installasjonsprosjekt av Ubuntu (med Unity) skulle vare minst en måned ble gjort 2011-10-19 11:49 som er akkurat 28 dager siden blir det nå Aptosid med KDE på meg. (Som jeg håper forblir installert i to år slik Kubuntu har fungert for meg)

Det eneste jeg kan si at jeg likte med Unity er at de har brukt Super-knappen for start av meny.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det viste seg å skyles at standardvalgene for php5 (som jg allerede hadde instalert som dependency for noe annet) ikke inkluderer å bygge en apachemodul. Det var det tre jævla guider som ikke tok seg bryet med å nevne. :mad:

Det bør virkelig virke nå ihvertfall.

Men uff, jeg hater å måtte mekke apache for å få noe slikt til å fungere. Hvorfor inneholder ikke den type software alt den trenger ut av boksen, inkludert (spesielt) ssl-støte?

red: hahaha, så kan jeg ikke starte mysql, for det finnes ingen måte å starte det på. Hahahahahahaha.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Mpd er ikke akkurat en mediastreamer. Ihvertfall ikke en mediastreamer du enkelt kan koble til med et fint GUI fra xbmc, windows, Android o.l. Er ute etter et audiogalaxyalternativ, men helst med vidoestreamingsmuligheter med transcoding. Men den siste biten har jeg gitt opp.

Ampache websetupsiden sier Mysql for PHP: OK mysqlnd 5.0.8-dev - 20102224 - $Revision: 310735 $

Men i neste steg spør den om brukernavn og passord, noe som er umulig å oppdrive, umulig å sette opp, og samtlige tutorials hopper rett og sett over dette trinnet. Vurderer å gi opp nå. Red: Selvfølgelig gir jeg ikke opp. Men håpløst at flere visr tl tutirals fra 20005 som har vært utdatert siden 2007.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

OOoooog, endelig var alt satt opp, etter at det viste seg at ampache-guiden manglet et øøørlite punkt om eierskap og rettigheter på config-filen, får man ENDELIG

Fatal error: Class 'PEAR' not found in /usr/local/www/ampache/modules/pearxmlrpc/rpc.php on line 42

Offending lines er:

if (!function_exists('xml_parser_create')) {
   include_once 'PEAR.php';
   PEAR::loadExtension('xml');

Lenke til kommentar

Neh, når jeg tenker meg om, ser alt så langt ut til å være ampaches feil og min egen. :p I mangel på oppdaterte guider (dvs, jeg fant en til slutt), burde jeg heller brukt man, enn en utgammel oppskrift fra en blogg. :)

Litt surt at ampache ikke fungerer da, men har startet en tråd på forumt der, så får vi se.

Noen som vet om noen gode streamingløsninger for å se film og musikk på telefon og tablet?

Lenke til kommentar

Jeg har nylig startet opp Linux Mint, og vil si jeg er en uerfaren bruker, bortsett fra at jeg har brukt så smått EasyPeasy og Ubuntu.

Så til saken. Jeg får ikke kontakt med 5.1 lydkortet med lydvelger.programvelgeren i Linux Mint. Ubuntu sin lydvelger kjenner jeg til og vet hvordan den skal konfigueres.

Er det mulig å få "lydvelger-programvaren" i Ubuntu til Linux Mint?

Lenke til kommentar

Neh, når jeg tenker meg om, ser alt så langt ut til å være ampaches feil og min egen. :p I mangel på oppdaterte guider (dvs, jeg fant en til slutt), burde jeg heller brukt man, enn en utgammel oppskrift fra en blogg. :)

Litt surt at ampache ikke fungerer da, men har startet en tråd på forumt der, så får vi se.

Noen som vet om noen gode streamingløsninger for å se film og musikk på telefon og tablet?

Av interesse: bruker du ampache port, eller knoter du på egen hånd?

PS. FreeBSD spørsmål passer utmerket i BSD/Unix forumet.

Endret av tingo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...