FraXinuS Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Ah, "fint" i den forstand at jeg veit at det er en annerkjent bug og ikke bare hos meg. Configen din, gjør den at det er fint igjen, eller er det også ødelagt hos deg med slikt du har det? Merkelige er at jeg ikke kan huske at det har vært slik hele tiden, kom etter at jeg endret font frem/tilbake og/eller gjorde en update. Jeg synes fontene er ganske bra hos meg nå, men det er mulig det er bare fordi jeg har blitt vant til det. Jeg har merket at fontene ofte blir dårligere hvis jeg installerer flere fonter, f.eks ttf-ms-fonts, derfor installerer jeg vanligvis kun ttf-dejavu. Da blir dejavu brukt selv om en nettside ønsker å bruke noe annet. Hvis du må ha flere fonter installert kan du prøve å overstyre fontene i ~/.config/chromium/Default/User StyleSheets/Custom.css med f.eks: *{ font-family: "DejaVu Sans" !important; } pre, textarea{ font-family: "DejaVu Sans Mono" !important; } Lenke til kommentar
Occi Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Hmm, hos meg ser det ganske ille ut på mange bokstaver. Se på f. eks hvordan det ser ut på denne siden. Legg merke til tallene, spesielt 2. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Noen som veit hvordan man går frem om man vil ha custom vhost over f. eks IRC (Irssi)? Kan hende spørsmålet høres litt dumt ut, men er litt usikker på hva man egentlig kaller det. Det er altså det som kommer opp om man tar en "whois nick" over f. eks EFNet. Dette er hva som kommer opp om man tar en whois på meg (Irssi over screen hos hetzner.com). Markert med fet-tekst er det jeg vil endre. Her har mange ting som "[email protected]" osv. 20:07 [EFNet] - Occi [b][email protected][/b] 20:07 [EFNet] - ircname : Tim 20:07 [EFNet] - channels: #diskusjon.no 20:07 [EFNet] - server : irc.servercentral.net Server Central Network 20:07 [EFNet] - hostname: 78.47.220.126 20:07 [EFNet] - idle : 0 days 0 hours 0 mins 3 secs signon: Thu Oct 27 07:11:32 2011 20:07 [EFNet] - End of WHOIS Endret 14. november 2011 av Occi Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Få deg en ipv6 tunnel hos sixxs.net eller tilsvarende. Så kan du ha ørten tusen reverse-records. Enten det, eller så må du kjenne en iline eller tilsvarende. (Reverse-record er også det som kalles en PTR record) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Fortsettelse av mitt problem med å installere diverse webutviklingsverktøy jeg nevnte et par dager siden er at feil i libssl gjør at jeg ikke kan POST-e til Apache. Instant 413. Siden mitt installasjonsprosjekt av Ubuntu (med Unity) skulle vare minst en måned ble gjort 2011-10-19 11:49 som er akkurat 28 dager siden blir det nå Aptosid med KDE på meg. (Som jeg håper forblir installert i to år slik Kubuntu har fungert for meg) Det eneste jeg kan si at jeg likte med Unity er at de har brukt Super-knappen for start av meny. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 aptosid ser nesten litt spennende ut. Begynner å bli for lite spennende med arch nå. Men uff, debian.... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Argh, skulle bare sette opp ampache før jeg begynte på oppvasken for å ha musikk til arbeidet. Det var to timer siden. Gud, jeg hater FreeBSD! 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 (endret) Det viste seg å skyles at standardvalgene for php5 (som jg allerede hadde instalert som dependency for noe annet) ikke inkluderer å bygge en apachemodul. Det var det tre jævla guider som ikke tok seg bryet med å nevne. Det bør virkelig virke nå ihvertfall. Men uff, jeg hater å måtte mekke apache for å få noe slikt til å fungere. Hvorfor inneholder ikke den type software alt den trenger ut av boksen, inkludert (spesielt) ssl-støte? red: hahaha, så kan jeg ikke starte mysql, for det finnes ingen måte å starte det på. Hahahahahahaha. Endret 19. november 2011 av NgZ Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 (endret) Mpd er ikke akkurat en mediastreamer. Ihvertfall ikke en mediastreamer du enkelt kan koble til med et fint GUI fra xbmc, windows, Android o.l. Er ute etter et audiogalaxyalternativ, men helst med vidoestreamingsmuligheter med transcoding. Men den siste biten har jeg gitt opp. Ampache websetupsiden sier Mysql for PHP: OK mysqlnd 5.0.8-dev - 20102224 - $Revision: 310735 $ Men i neste steg spør den om brukernavn og passord, noe som er umulig å oppdrive, umulig å sette opp, og samtlige tutorials hopper rett og sett over dette trinnet. Vurderer å gi opp nå. Red: Selvfølgelig gir jeg ikke opp. Men håpløst at flere visr tl tutirals fra 20005 som har vært utdatert siden 2007. Endret 19. november 2011 av NgZ Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 OOoooog, endelig var alt satt opp, etter at det viste seg at ampache-guiden manglet et øøørlite punkt om eierskap og rettigheter på config-filen, får man ENDELIG Fatal error: Class 'PEAR' not found in /usr/local/www/ampache/modules/pearxmlrpc/rpc.php on line 42 Offending lines er: if (!function_exists('xml_parser_create')) { include_once 'PEAR.php'; PEAR::loadExtension('xml'); Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Ser ut til at FreeBSD faller i smak Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Neh, når jeg tenker meg om, ser alt så langt ut til å være ampaches feil og min egen. I mangel på oppdaterte guider (dvs, jeg fant en til slutt), burde jeg heller brukt man, enn en utgammel oppskrift fra en blogg. Litt surt at ampache ikke fungerer da, men har startet en tråd på forumt der, så får vi se. Noen som vet om noen gode streamingløsninger for å se film og musikk på telefon og tablet? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 MediaTomb er det jeg bruker akkurat nå. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 (endret) Lyst å linke meg til en guide om hvordan man setter det opp. Den dokumentasjonen de har på siden var mildt sagt ingen kjapp komme i gang-oppskrift... re: Men den dugde likevel. Endret 20. november 2011 av NgZ Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Jeg har nylig startet opp Linux Mint, og vil si jeg er en uerfaren bruker, bortsett fra at jeg har brukt så smått EasyPeasy og Ubuntu. Så til saken. Jeg får ikke kontakt med 5.1 lydkortet med lydvelger.programvelgeren i Linux Mint. Ubuntu sin lydvelger kjenner jeg til og vet hvordan den skal konfigueres. Er det mulig å få "lydvelger-programvaren" i Ubuntu til Linux Mint? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Hm, Mediatomb klarer jo ikke å indeksere videofiler på noe fornuftig vis ala xbmc. hadde nesten håpet det, når den klarer det med lyfdiler. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 (endret) Neh, når jeg tenker meg om, ser alt så langt ut til å være ampaches feil og min egen. I mangel på oppdaterte guider (dvs, jeg fant en til slutt), burde jeg heller brukt man, enn en utgammel oppskrift fra en blogg. Litt surt at ampache ikke fungerer da, men har startet en tråd på forumt der, så får vi se. Noen som vet om noen gode streamingløsninger for å se film og musikk på telefon og tablet? Av interesse: bruker du ampache port, eller knoter du på egen hånd? PS. FreeBSD spørsmål passer utmerket i BSD/Unix forumet. Endret 20. november 2011 av tingo Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Port, naturligvis (gjør alltid det så lenge den finnes.) Mye av software og bibliotek-problemene er identiske, og i unixforumet er det ikke noe liv. Lenke til kommentar
Del Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Snedig greie, ikke så stor interesse for å bidra til BSD. Men programvarebedriftene pusher gjerne BSD fremfor GPL, de er vel ute etter gratis utviklere som alle andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå