cyclo Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg prøve Fedora i 2006/2007, med rpm-fusion, holder ikke det? Det kan jeg ikke uttale meg om... Jeg oppdaget Debian for 11-12 år siden, og har ikke prøvd noe annet (uten om ubuntu og arch bare for the fun) siden den gang. Dog har jeg fortsatt mareritt om alle sirkel-dependencies. Var alltid gøy å kompilere opp ting selv, for å få lov å installere andre ting. *sukk* Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 hadde ikke apt mulighet til å ignorere avhengigheter og konflikter da? Veldig greit å ha når jeg skal installere noe kompilator-relatert siden jeg har gcc-multi i stedet for gcc. Burde velk strengt tatt rapportere pakkene som krangler på det i utgangspunktet, men.. Lenke til kommentar
Del Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Debian stable har dessverre ikke oppdatert nok nettleser til å støtte png-filer, så den problemstillingen er ikke særlig reell. Kan ikke huske å hatt problemer med å se png fra nettleser i debian. Sikker på at du ikke surrer? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Noen som har brukt Qt-Creator? Sitter og bruker ventetiden på jobben til å lære meg QT, og første gangen fungerte det utmerket, men etter at jeg har startet programmet (og pcen på nytt), så får jeg bare Starting /home/mco/qttest/qttest-build-desktop/qttest... qttest: cannot connect to X server /home/mco/qttest/qttest-build-desktop/qttest exited with code 1 Noen tanker? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Kjøres programmet som en annen bruker, via en ssh-session e.l? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Kjøres programmet som en annen bruker, via en ssh-session e.l? Kjøres lokalt på nyeste mint med KDE, alle oppdateringer er installert. Bare startet fra startmenyen og kjørt, kodet fem linjer og trykket på play. Fungerte første gangen jeg holdt på, men når jeg skulle fortsette så fungerte det ikke lenger. Endret 10. november 2011 av Flimzes Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Debian stable har dessverre ikke oppdatert nok nettleser til å støtte png-filer, så den problemstillingen er ikke særlig reell. Kan ikke huske å hatt problemer med å se png fra nettleser i debian. Sikker på at du ikke surrer? Tror vi må tilbake til IE6-tid før png kunne være et problem, så det var ment heller humoristisk Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Prøver du å starte den gjennom en ssh sesjon? Isåfall må du gi den tilgang til xserver. Enten ved å bruke ssh -X når du oppretter sesjonen, eller på verten kan du også åpne tilgang til xserver med xhost + Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Kjøres programmet som en annen bruker, via en ssh-session e.l? Kjøres lokalt på nyeste mint med KDE, alle oppdateringer er installert. Bare startet fra startmenyen og kjørt, kodet fem linjer og trykket på play. Fungerte første gangen jeg holdt på, men når jeg skulle fortsette så fungerte det ikke lenger. Prøver du å starte den gjennom en ssh sesjon? Isåfall må du gi den tilgang til xserver. Enten ved å bruke ssh -X når du oppretter sesjonen, eller på verten kan du også åpne tilgang til xserver med xhost + Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Jada, tok litt tid før jeg fikk postet, så ikke at sokkalf hadde vært gjennom det allerede. Uansett, feilmeldingen er typisk relatert til at en annen bruker eller maskin forsøker å koble seg til xserveren. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Kan også være at Qt-Creator (hvis det er dette du starter programmet ditt gjennom) har tuklet til environment og ødelagt DISPLAY-variabelen på et vis. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Kan også være at Qt-Creator (hvis det er dette du starter programmet ditt gjennom) har tuklet til environment og ødelagt DISPLAY-variabelen på et vis. Kan også være at noen bakgrunnsprosesser ikke ble avsluttet og dermed blokkerer for ny oppstart. Det er ikke alltid at feilmeldingene er riktige... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Jøss, aktiverte og deaktiverte clean environment slik at alt ble satt til default. Fungerer igjen nå. Takk for forslaget! Lenke til kommentar
Occi Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Hmmf, flash-pluginen i Chromiumen min bruker opptil 20% CPU og tok den faktisk i å bruke så mye som 850 MB ram n å i stad. Har vel kanskje oppe 20-30 spillere i en fane, men den bruker "ingenting" når jeg starter opp browsern, virker som om den ikke "tømmer seg" etter en tid, og bare bygger seg oppover og oppover til jeg merker at det begynner å lagge. Så må jevnlig drepe pluginen (slik at den restarter). Jeg har versjon 11,0,1,152 i følge denne siden, det vil si utdatert, men er den som ligger i repositoriet til Arch Linux, så har ikke giddi å gjort noe mer med det. Er x64. Noen som har erfart noe lignende? Fant litt på Google, men ingen fix eller en i samme situasjon. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Det er en nyere versjon i repo nå i hvert fall. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Jepp, virker som om det er nyeste stable. Står litt om de forsjellige versjonene her, er eneste stedet jeg har funnet en ordentlig sammenligning, selv om tabellen er litt kryptisk. Det er altså Linux Stable som er den som ligger i repo til Arch. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 (endret) Jeg ønsker å bruke scp til å kopiere en del mapper med innhold over nettverket, problemet er bare det at jeg kun ønsker å kopiere de mappene som har totalt innhold på under 500 MB. Noen tips på hvordan jeg kan gjøre dette med scp? Er ikke veldig rutt på "linux-scripting". Noen tips? Endret 11. november 2011 av Snobjorn Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Jeg ønsker å bruke scp til å kopiere en del mapper med innhold over nettverket, problemet er bare det at jeg kun ønsker å kopiere de mappene som har totalt innhold på under 500 MB. Noen tips på hvordan jeg kan gjøre dette med scp? Er ikke veldig rutt på "linux-programmering". Noen tips? Akkruat det der er vel en rimelig spesiell problemstilling. Ikke det, ser grunner til at du øsnker det slik. Men jeg tror det ikke finnes ferdige løsninger, og scp har nok heller ikke en slik mulighet. Jeg tror jeg ville ha laget et shell script som starter med en du kommando (f.eks. du -sh *) og parse output (med awk) og så kopiere over de katalogene som tilfredstiller kravene. (Try that in windows ) Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Jeg ønsker å bruke scp til å kopiere en del mapper med innhold over nettverket, problemet er bare det at jeg kun ønsker å kopiere de mappene som har totalt innhold på under 500 MB. Noen tips på hvordan jeg kan gjøre dette med scp? Er ikke veldig rutt på "linux-programmering". Noen tips? Akkruat det der er vel en rimelig spesiell problemstilling. Ikke det, ser grunner til at du øsnker det slik. Men jeg tror det ikke finnes ferdige løsninger, og scp har nok heller ikke en slik mulighet. Jeg tror jeg ville ha laget et shell script som starter med en du kommando (f.eks. du -sh *) og parse output (med awk) og så kopiere over de katalogene som tilfredstiller kravene. (Try that in windows ) Hehe får begynne her da kanskje muligens lettere for meg å gjøre noe med python, siden jeg har litt erfaring med det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå