Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan si nei til alt fra Japan nå som ikke er en supersmarting som er ekspert på norsk strafferett som kan skrive eksamen for meg, eller en særdeles attraktiv japansk jente som i det minste kan distrahere meg fra den kommende katastrofen. :p

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

*snip*

Problemet er ikke hva som, eller hvem som, har rett, men å blande den typen politikk med fri programvare. Slikt hører ingensteds hjemme. Jeg meldte meg ut av Noregs Mållag for evig mange år siden, på grunn av nøyaktig det samme (hva i huleste har Israel/Palistina-konflikten med Nynorsk å gjøre?). Jeg ville ikke finne på å melde meg inn i Tekna (hva i huleste har DLD med fagforeningsarbeide å gjøre?). Jeg har også etterhvert begynt å få problemer med Debian og deres forhold til feminisme. Jeg har ingen problemer med at et fri programvare prosjekt skulle innvolvere seg i kvinners forhold til og kvinners rettigheter innen fri programvaremiljøet. Men de beveger seg langt ut over det.

Blander man hatter, så foretrekker jeg å holde meg langt unna, uavhengig av om jeg er enig eller uenig med standpunktene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er ikke hva som, eller hvem som, har rett, men å blande den typen politikk med fri programvare.

Lycantrophe beat you to it.

In other matters: Kan SmartOS være det jeg har sett etter for å få beholde zfs, samtidig som jeg i hovedsak kun trenger å forholde meg til linux? Så lenge jeg kan få full (nok) tilgang til skjermkortet til HD-akselerasjon og HDMI for htpc-bruk. Ville jo gjort det mye enklere og kjappere å sette opp linuxmce og liknende ting om man skulle få lyst til det også.

red@Occi:; Må innrømme at det er vle mye Gentoo-oppgulp. "Rice" (slang for overstylet, ræva billigbil og asiatene som kjører dem), kompilere fra kildekode (lulwut? (bortsett fra ck-kernel EN gang, fordi jeg ville teste... :p ) typisk gentoo-oppgulp) proprietary-motstander og binary-blob-motstander? Virkelig, har de hørt om Debian, disse folka? :p Eller Fedora? :p Mangler jo enhver rot i virkeligheten. Ikke overskriver pacman config-filer heller som default, men lager ny .pacnew-filer i samme mappe.

Jeg skjønner at de skal ha det gøy altså, men den type vitsetegtninger gjør det bedre når de overdriver fakta i en stereotypi i detdet for å bygge en stereotype uten at noen av faktaene stemmer.

Det eneste som stemmer er jo at man synhes Ubuntu og Debian er bæsj, men ikke fordi det er for noob, men fordi det er for komplisert. Det er jo ingen som kan fortelle deg hvordan du skal velge hvilke cpufreq-governors som lastes inn som default en gang med de distroene. :p

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Er på nippet til å be deg gi meg en to dagers ferie, det nærmer seg innlevering faretruende fort. I det minste har jeg ikke brukt tiden på å tukle med Arch, men lese om xboxmodding, se etter vintersko, hore rundt på facebook og lese alt samtlige nettaviser har postet. Det er jo myyye bedre. :whistle:

Lenke til kommentar

Gah, diskuterte litt linux med en på skolen som er litt fersk ubuntu-bruker, så sier jeg bare at jeg bruker arch linux pga. jeg liker å ha kontroll på hva jeg har på den osv., så kommer han som sitter ved siden av (som også bruker ubuntu) med all det crap'et som postes på /g/ på 4chan om at "hvorfor bruke det når det bare kræsjer" og blabla. Trodde ikke det fantes slike personer på ekte som er har like ignorante holdninger som /g/, men tydeligvis :p

Spurte om han hadde prøvd Arch Linux og han hadde visst ikke klart å installere det så ja.

Lenke til kommentar

Nei, han var så høy på seg selv til å innse hvor feil han tok, og hvor barnslig det er å bruke energi på å hate andre distroer. Jeg prøvde ikke å pushe arch linux engang, jeg bare nevnte det som en sidenote når vi diskuterte gnome/kde, så hopper han inn i samtalen og whiner over at det suger.

Merkelig hvordan det er blitt så "kult" å hate Arch Linux. Er vel blitt for populært i underground miljøet, så er ikke underground nok lenger, så da må folk bruke gentoo i stedet for å booste egoet :p

Jeg bruker Arch Linux rett og slett pga. usability som innebærer rolling release, bleeding edge, wiki, aur og minimalism i den form at jeg bygger OSet selv fra "bunn" av. Er ingenting bak det, så er litt lei hatere allerede nå etter bare noen få måneder :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Hehe ... Artig tegenserie. Jeg må innrømme at jeg kjenner meg litt igjen. Min oppfatning er at det er en dell Arch-brukere som er stor i kjeften når det kommer til folk som bruker Ubuntu eller andre "enklere" distroer. Men, det samme gjelder jo også andre veien. Ignorante Ubunut-brukere som er overbevist om at de "kan linux" etter å ha forstått 'pek og klikk' flyten i Ubuntu.

Selv sliter jeg med å finne en distro som passer meg. Jeg vil egentlig ha en Debian-release som er rolling, i allefall til en viss grad. For min del er det ikke viktig at alle pakker er blodferske, men når det kommer ny versjon av Firefox eller OpenOffice (LibreOffice) så vil jeg gjerne ha denne versjonen innen rimelig tid i stedet for å måtte vente i inntil 6 måneder på ny versjon av distroen (Ubuntu).

Mint-Debian og Ubuntu er jo forsåvidt delvis det jeg vil ha, men jeg føler de blir i meste laget nybegynner for meg. Jeg ønsker meg ikke en distro fylt med ferdig-installert programvare. Jeg vil selv bestemme hva jeg ønsker å installere.

Nå hører det med til historien at jeg har slått meg mer og mer til ro med OS X, men det hadde vært morro med en linux-distro som var slik jeg ønsket at den skulle være.

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Selv sliter jeg med å finne en distro som passer meg. Jeg vil egentlig ha en Debian-release som er rolling, i allefall til en viss grad. For min del er det ikke viktig at alle pakker er blodferske, men når det kommer ny versjon av Firefox eller OpenOffice (LibreOffice) så vil jeg gjerne ha denne versjonen innen rimelig tid i stedet for å måtte vente i inntil 6 måneder på ny versjon av distroen (Ubuntu).

Det er i grunnen en slik release jeg også ønsker meg. Dvs. den kan også være basert på Fedora eller Suse, så lenge nytteprogrammene oppdateres jevnlig.

Lenke til kommentar

Mint-Debian og Ubuntu er jo forsåvidt delvis det jeg vil ha, men jeg føler de blir i meste laget nybegynner for meg. Jeg ønsker meg ikke en distro fylt med ferdig-installert programvare. Jeg vil selv bestemme hva jeg ønsker å installere.

Nå hører det med til historien at jeg har slått meg mer og mer til ro med OS X,
Sikker på at du vet hva du ønsker? Egentlig?
Lenke til kommentar

Når jeg straks er ferdig å teste Ubuntu med Unity skal jeg over på en rolling Debian near-testing med KDE. Aptosid aka Sidux er første distro jeg skal prøve.

Og jeg tror at grunnen til at så mange er anti-Arch for tiden er at det siste året har det dukket opp veldig mange som anbefaler Arch til nybegynnere og promoterer det som en enkel distro. Mange (og jeg) er uenig i dette, men desverre er internett-måten å indikere at du er uenig i noe å spy ut hat, eder og galle mot både sak og person.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...