Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig jeg overdriver, siden jeg startet forumtråden på archforumet og ikke akkurat fikk den responsen jeg hade håpet på. Faktisk var den så langt unna, at jeg fikk litt bakoversveis,og ikke gjorde noen veldig god figur selv heller. Men overlever vel at du leser den for det. :p

Grunnen til at jeg postet der, var at pakkn faktisk var i Arch sine offisielle repoer, men de fjernet den i det minste relativt raskt etter at jeg startet en bugrapport. Jeg gadd ikke registrere en bruker på Chakra-forumene, men jeg postet en bug der først, og mener å huske at shaman var prosjektets offisielle GUI-pakkebehabdler, men jeg vet ikke om den fulgte med på live-cd/standardinstallasjonen.

red: Googlet nå, og utvikleren synes å være Dario Fredd, som i følge Chakra-siden er

Website Maintainer, Code Wizard, Installer Frontend & Backend, Shaman Developer, Arxin Developer, Qt Magician, ALPM Gladiator, Unstable Packaging, Forum Lurker, Bleeding Edge Tester

Jeg synes det er skummelt at en fyr som er så sær/virkelighetsfjern/whatever at han ikke har baller til å innrømme at han dreit seg ut når det er så til de grader åpenbart har noe som helst med noe som helst installert på maskinen min å gjøre. Han var jo ikke en gang villig til å ta programmet ut av repoet, men lot maskinene til folk med programmet installert ha en kjent, åpen, de facto root exploit.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Linux Mint supports Israels Government?

Har ikke lest hele og satt meg inn i saken, men er litt spesielt tema.

Du har bommet litt på link-teksten, aken er snarere den motsatte.

Rimelig blind han bloggeren, som i stedet for å innrømme at Lefebvre har et stort poeng når han sier “one is significantly more empowered to reach a solution to the problem than the other one.” og påpeker at ISrael har andre alternativer og bloggeren responderer med "Yes, the Israelis could just lay down and die."

Eventuelt kunne de

1: Slutte å bygg ulovligebosetninger i klar, direkte strid med folkeretten.

2: Slutte å stjele eiendommer fra Palestinere og jage dem fra hjem de har hatt i generasjoner.

3: Prøve litt hardere å være en rettssat Internation COurt of Justice har gått til det uvanlige skritt å kritisere israelske dommere og jurister for å vanære sin profesjon og integritet, det er fullstendig unikt. Når Israelsk høyesterett en sjelden gang setter ned foten, ignorerer simpelthen staten dem. Det er ikk lik unikt, men det utelukker i praksis at Israel er en rettsstat.

4: Slutte å bygge en apartheid mur på anres land, og sikre at de får full kontroll over de samme menneskenes vannforsyning o.a.

5: Avslutte en handelsblokade i strid med folkeretten, eller innrømme at området de facto er okkupert som følge av blokaden, og ta på seg det ansvaret det medfører etter Genévekonvensjonen, som å sikre bygningsmaterialer til konstruksjon, mat, vann, medisioner o.l.(Man kan ikke ha en talsmann for hæren hevde at lokkaden er lovlig fordi området er okkupert, og samtidig la politikerne si at de ikke har en okkupasjonsmakts ansvar for livsopphold fordi området IKKE er okkupert. De har og forsøkt en mellomløsning der de hevder at området er en del av Israel, men da gjennomfører de viterlig ulovlig undertrykkelse og diskriminering av egen sivilbefolkning.)

Det MÅ jo ha slått noen i Isreales styre en eller annen gang, at å undertrykke og avstraffe sivile, jage dem fra hjemmene deres i stor skala, stjele eiendommene deres, bryte fredsforhandlinger etc. etc. kanskje, MULIGENS kan ØKE terrorfaren i stedet for å minske den - jeg mener, det har jo ikke ALLTID vært noen stor suksess andre steder i verden.

Skjønt, det er jo ikke noe nytt at en amerikaner har litt problemer med å forstå konseptet menneskerettigheter, selv om han sitter i det hvite hus. Man kan vel ikke forvente mer av en tilfeldig blogger.

Sorry for OT, men gjøken hadde (naurlig nok) stengt for kommentarer.

Lenke til kommentar

Nei, det synes jeg ikke, regner med det var en grunn til at innlegge ble fjernet relativt fort, og flyttet til hans private blog i stedet for. Plitikk og religion kommer det sjeldent noe godt ut av å diskutere i prosjekter der det ikke er relevant.

Lenke til kommentar

Nei, det synes jeg ikke, regner med det var en grunn til at innlegge ble fjernet relativt fort, og flyttet til hans private blog i stedet for. Plitikk og religion kommer det sjeldent noe godt ut av å diskutere i prosjekter der det ikke er relevant.

Det som er vanskelig med boikotter, er jo at ens syn i saken ofte farger om man er for eller i mot. Jeg sitter også med følelsen at boikotter på privat plan ikke gavner noen - stort sett ender det opp med at man fjerner livsgrunnlaget til en vanlig innbyger i landet, men beskjeden når aldri opp til de ansvarlige politikerene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...