olear Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Endelig, GIMP har fått støtte for fargeprofiler Har lekt meg med siste devel (2.3.4) i dag, og dette ser bra ut. Har også kommet en del nye verktøy. Pakker til Slackware kan lastes ned her: http://packages.slackforge.net/gimp/ http://packages.slackforge.net/glib2/ Ikke installer denne sammen med den versjonen som følger med Slackware. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Du kan laste ned trial version av staroffice 8. Søk etter "Staroffice 8 trial" på google . Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Noen som har peiling på hvordan man setter opp Apacheserver med php+mysql støtte i fedora core 4? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Noen som har peiling på hvordan man setter opp Apacheserver med php+mysql støtte i fedora core 4? med pakke systemet til fedora Lenke til kommentar
dabear Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Noen som har peiling på hvordan man setter opp Apacheserver med php+mysql støtte i fedora core 4? med pakke systemet til fedora *være før objorkum* Det heter pakkesystemet, som forøvrig var «yum» sist gang jeg sjekka Endret 5. oktober 2005 av dabear Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Noen som har peiling på hvordan man setter opp Apacheserver med php+mysql støtte i fedora core 4? med pakke systemet til fedora *være før objorkum* Det heter pakkesystemet, som forøvrig var «yum» sist gang jeg sjekka Okey, men jeg er sann veldig linux n00b så det sier meg ikke så mye Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Noen som har peiling på hvordan man setter opp Apacheserver med php+mysql støtte i fedora core 4? med pakke systemet til fedora *være før objorkum* Det heter pakkesystemet, som forøvrig var «yum» sist gang jeg sjekka Bra -- La du inn Apache/PHP/MySQL under installasjonen? Viss ikkje kan du lese her korleis bruke YUM: http://www.fedorafaq.org/#installsoftware Anbefalar deg å spørje/søke på www.fedoraforum.org om slike Fedora-spesifikke ting som oppsett av PHP i Apache osv (trur ikkje det er så altfor mange Fedora-folk her, skrik ut om eg tek feil). Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Installerte det under installasjonen ja Takk for linkene, skal sjekke det nå Hvilke linux er det folket her på forumet bruker da? Kanskje noen burde lage en poll eller noe? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Av linux-distroer bruker jeg utelukkende Slackware. Men jeg bruker ikke bare GNU/Linux, men også BSD (FreeBSD) og UNIX (Solaris). Edit: det har vært mange polls, men man bør ikke bare lage en ren GNU/Linux-poll, da flere også bruker varianter av UNIX. Endret 5. oktober 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Hvilke linux er det folket her på forumet bruker da?Kanskje noen burde lage en poll eller noe? Har på følelsen at det er en god del som bruker Ubuntu. Vi hadde vel poll for en stund siden. Endret 5. oktober 2005 av olear Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Edit: det har vært mange polls, men man bør ikke bare lage en ren GNU/Linux-poll, da flere også bruker varianter av UNIX. Vel, som du sier (gang på gang ) så bruker du tre forskjellige OS, hva vil du da velge? Du har jo bare en stemme. Var ikke Unix-variantene med i siste poll? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Edit: det har vært mange polls, men man bør ikke bare lage en ren GNU/Linux-poll, da flere også bruker varianter av UNIX. Vel, som du sier (gang på gang ) så bruker du tre forskjellige OS, hva vil du da velge? Du har jo bare en stemme. Var ikke Unix-variantene med i siste poll? Mener at det kun var linux-distroer i siste poll. Edit: godt spørsmål, jeg vet faktisk ikke hva jeg vil bruke stemmen på, siden jeg nå har 3 operativsystemer i bruk. Endret 5. oktober 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtop...21068&hl=distro Men det har nok forandra seg eindel. Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Tror nok ikke det har skjedd så veldig mye. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Det var det kun linux-distroer... Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Vi har jo alltids "andre". Vi får ta med Unix-variantene neste gang. jeg vet faktisk ikke hva jeg vil bruke stemmen på, siden jeg nå har 3 operativsystemer i bruk. Stem på den du bruker mest. Eller bare kutte ut to av dem (et OS burde da være mer en bra nok ) Endret 5. oktober 2005 av olear Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Vi har jo alltids "andre". Vi får ta med Unix-variantene neste gang. jeg vet faktisk ikke hva jeg vil bruke stemmen på, siden jeg nå har 3 operativsystemer i bruk. Stem på den du bruker mest. Eller bare kutte ut to av dem (et OS burde da være mer en bra nok ) Nei, faktisk ikke. FreeBSD har bedre firewall-verktøy enn GNU/Linux (ipfw2) og Solaris har Containers, som man kan utnytte til forskjellige tjenester (web-server, FTP-server osv) på samme maskin, og effektivt dele ressursene mellom tjenestene. GNU/Linux har god multimediastøtte. Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Mente flere OS (Linux/Unix) på en maskin. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Mente flere OS (Linux/Unix) på en maskin. Nei, det er ikke det jeg mener. En av maskinene mine har riktignok 3 OS (GNU/Linux, FreeBSD og Windows), men det er bare for testing. Det jeg mener er at jeg har tatt i bruk 3 forskjellige operativsystemer på forskjellige maskiner, og jeg prøver å utnytte det beste som de forskjellige OS'ene har å by på. Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Skjønte det, alt til sitt bruk. Personlig så liker jeg å forholde meg til en distro/OS. Endret 5. oktober 2005 av olear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå