Quickcraft Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 kan du be maskinen åpne den i nettleseren din? Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 kan du be maskinen åpne den i nettleseren din? Du mener når jeg får valget? At da bør jeg velge firefox og "alltid åpne i"? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Det kan like godt ha noe å gjøre med browsern din. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Kjører ikke du arch? Noen grunn til at du vil bruke gstreamer i stedet for vlc? Vlcer jo også fullt ut støttet som phonon-backend nå. Jeg hadde noe annet plunder jeg ikke huskr i farten som gjorde at jeg valgte vlc-backen.d Storfornøyd, ingen pulse-problemer, og sømløs bytting til DAC-en når jeg plugger den inn, og tilbake når jeg plugger den ut. extra/phonon-vlc Kan jo være verdt et forsøk for deg og, om det er en gstreamer-relatert bug. Testet med phonon-vlc nå, men det er fortsatt en liten stopp mellom hver sang, dessverre... Synes det er veldig rart at utviklerne ikke ser ut til å ville rette opp dette. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Noen som bruker XBMC 10.x? Kan dere prøve å spille av en divx-fil? Mine enten krasjer XBMC eller spiller i dobbel hastighet. VLC og mplayer klarer det fint. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Når jeg skal svare på innlegg i forum som dette,så åpner Ubuntu ofte gedit fordi den tror at jeg ønsker å åpne en .php fil. Kan jeg gjøre noe med dette? Du skal aldri få en ren .php-fil. HVa får du hvis du åpner den i gedit? Får du php-kildekode fra serveren, eller får du kildekoden til siden du egentlig skulle fått? En feilkonigurert server med problemer kan noen ganger spytte ut rene php-filer. Men det er jo sannsynligvis ikke det hvis det skjer ofte. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Når jeg skal svare på innlegg i forum som dette,så åpner Ubuntu ofte gedit fordi den tror at jeg ønsker å åpne en .php fil. Kan jeg gjøre noe med dette? Du skal aldri få en ren .php-fil. HVa får du hvis du åpner den i gedit? Får du php-kildekode fra serveren, eller får du kildekoden til siden du egentlig skulle fått? En feilkonigurert server med problemer kan noen ganger spytte ut rene php-filer. Men det er jo sannsynligvis ikke det hvis det skjer ofte. En compiled .php-fil er jo også en .php-fil, så er ikke helt riktig i si at du aldri får en ren .php-fil, selv om jeg skjønner hva du mener. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Neh, så fort den ikke inneholder php-kode, er det en html/tekstfil, uansett hva den kaller seg etter punktumet. Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Jeg får ofte index.php som fil som skal åpnes, men jeg ønsker jo kun å poste et innlegg. Alle forum er jo laget gjennom PHP språket, så det må jo være noe av en feilkobling her? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Noen som bruker XBMC 10.x? Kan dere prøve å spille av en divx-fil? Mine enten krasjer XBMC eller spiller i dobbel hastighet. VLC og mplayer klarer det fint. Høres ut som samme greien som jeg opplevde da PulseAudio sendte lyden fra Totem til en HDMI-port som ikke var tilkoblet. Da fikk jeg enten krasj eller en vanvittig fart i Totem. Har du mulighet til å sjekke pavucontrol på XBMC? Lenke til kommentar
Quickcraft Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Jeg får ofte index.php som fil som skal åpnes, men jeg ønsker jo kun å poste et innlegg. Alle forum er jo laget gjennom PHP språket, så det må jo være noe av en feilkobling her? Hva skjer om du prøver å åpne den i firefox eller annen nettleser? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Neh, så fort den ikke inneholder php-kode, er det en html/tekstfil, uansett hva den kaller seg etter punktumet. Det er jo også strengt talt også en ukompilert .php-fil. Forskjellen er at innholdet er forandret. Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Jeg får ofte index.php som fil som skal åpnes, men jeg ønsker jo kun å poste et innlegg. Alle forum er jo laget gjennom PHP språket, så det må jo være noe av en feilkobling her? Hva skjer om du prøver å åpne den i firefox eller annen nettleser? Jeg får prøve det neste gang dette skjer. Nå får jeg jo postet vanlig foreløpig. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Noen som bruker XBMC 10.x? Kan dere prøve å spille av en divx-fil? Mine enten krasjer XBMC eller spiller i dobbel hastighet. VLC og mplayer klarer det fint. Høres ut som samme greien som jeg opplevde da PulseAudio sendte lyden fra Totem til en HDMI-port som ikke var tilkoblet. Da fikk jeg enten krasj eller en vanvittig fart i Totem. Har du mulighet til å sjekke pavucontrol på XBMC? Vel, jeg bruker ikke pulseaudio. En ting til: i ikke-Arch-distroer (det er så lett der :>), hvordan er syntaxen i modprobe.d for å loade en modul ved boot? Blacklisting er greit nok, men det å laste en var ikke fullt så greit (får warning på install/options) Endret 26. oktober 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Occi Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Det står 'unmount'-option på alle diskene som vises under 'places' i Dolphin hos meg, til og med / og /home, og den står litt kinkig til. Kan det potensielt skje noe om jeg kommer borti den, eller vil det kreve root? Kjekkeste hadde jo vært om det valget ble fjernet helt selvfølgelig. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Du må være root for å unmount dem. Du kan også fjerne diskene du ikke vil ha der med høyreklikk -> Hide Entry. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Nice, takker. Men hvordan har det seg at jeg må skrive inn root-passord for å åpne en annen disk enn den som har \ og det under? Kan jo ta remember, men når jeg skriver inn root-passordet, bruker jeg da disken som root? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 montering/avmontering av interne disker krever root-tilgang. Og nei, med mindre du åpner Dolphin som root (kdesu root e.l.) bruker du den som deg selv. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Endte opp med å dra en chmod og chown på disken til 0700. Skal kun være media på den. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Du bør sette den opp riktig i fstab til å begynne med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå