sindreij Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Å forvente noe fornuft i en diskusjon rundt Apple er nok å håpe på for mye. Apple handler om følelser, ikke fornuft. Fanboyisme generelt handler om følelser. Man kan velge merke etter fornuft eller følelser. Det at det finnes fanboys og at mange velger Apple etter følelser, gjør ikke at Apple bare handler om følelser. Det finnes gode grunner til å velge både Apple, Linux og Microsoft. PS: Vil egentlig ikke starte en diskusjon, synes bare det er dumt at en debatt om Apple alltid dreier ut på følelsesstadiet, selv her inne hvor det er såpass mange fornuftige folk. PPS: Selv bruker jeg Linux over hele fjøla og har aldri eid et Apple-produkt. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Fanboyisme trigger de samme nervene i hjernen som religion, så det oppsummerer det hele ganske greit. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Nylig forskning (yay science) viser faktisk at fanboi's tolker kritikk mot "sitt" produkt/merke som en trussel mot eget selvbilde. kilde: clicky @Gavekort Påstand eller fakta om den religion forbindelsen? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 @Gavekort Påstand eller fakta om den religion forbindelsen? Fakta, men jeg kan ikke garantere alle kildene! http://www.neurosciencemarketing.com/blog/articles/apple-fanboy-religious-fanatic.htm Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Nylig forskning (yay science) viser faktisk at fanboi's tolker kritikk mot "sitt" produkt/merke som en trussel mot eget selvbilde. Og jeg som trodde at fanboys var fanboys fordi de ikke hsdde noe selvbilde ... Påstand eller fakta om den religion forbindelsen? Never, ever, let facts get in the way 1 Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Fakta, men jeg kan ikke garantere alle kildene! http://www.neuroscie...ous-fanatic.htm Hmm, interessant. Dog ser det ikke ut til at en skikkelig vitenskapelig studie ligger bak; kun gjort for et dokumentar program. Men jeg skal få sett programmet... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Finnes det noen ENKEL rename-kommando i *nix? Det burde virkelig være mulig å kjøre rename * *.backup for å legge -backup til samtlige filer i en mappe for eksempel, men det er det jo ikke.. Hvorfor er det ikke så nkelt? Jeg orker/kan ikke regexp. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 http://linux.die.net/man/1/rename Antar du har sett denne. Du kan ev. skrive et shellscript/perl/python, men til syvende og sist vil det antagelig lønne seg med regexing. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Den fungerer ikke til akkurat det jeg spør om, dessverre. Den takler ikke * som første input. den forsøkte å rename en fil i mappen til filnavnet til en annen fil i mappen i stedet. Endret 22. oktober 2011 av NgZ Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Shellscript: #!/bin/bash ls * > tmpfile cat tmpfile | while read FILE; do cp "$FILE" "$target.bacup" done rm tmpfile Bytt ut cp med mv om du vil flytte og ikke bare kopiere. Endret 22. oktober 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Joda, det er mulig, men jeg synes det er iriterende å knote med det der hvr gng jeg skal endre noen filnavn. Kunne selvfølgelig laget et script et sted, men hvor stor er sjansen for at jeg husker syntaxen når jeg skal bruke det neste måned, liksom? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 vel, legg scriptet mitt i /usr/local/bin. chmod +x, kall det noe og kall det som det naturlig er - uten argumenter, og det tar alle i directoryet. Som du ser bruker det ls. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Tusen takk. Men det rare nå, er at jeg får meldingen om at Windows maskinen ikke finner mappen på filservern når jeg prøver og åpne den. Jeg har forresten prøvd og feilsøke etter årsaken. Men jeg finner ikke ut av det Windows vettu. Mulig du må legge til guest ok = yes også. ALdi satt opp tilgjengelig for alle shares før, for å være ærlig. Prøver bare og få hele opplegget oppe og gå før jeg setter passord. Edit: Tok og skrev om nesten hele settings fila, og nå funka det til slutt å logge seg inn med root brukeren med egendefinert passord Nå er det neste på lista og få remote desktop til og funke uten den dårlige refresh raten. Bruker atm Teamviewer. Men jeg føler at det kan være bedre med noe annet over LAN. Har prøvd og bruke VNC client og NX client. Men begge sliter med høy latency og dårlig refresh rate. Edit2: Skulle ta en liten backup av en maskin i huset i natt. Men av en eller annen grunn kræsjet nettverksdriverne så servern måtte restartes. Endret 23. oktober 2011 av WilliamAR Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 NVIDIA 290.03 for Linux http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=352779 3 Lenke til kommentar
Khani Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 (endret) Slett Endret 11. februar 2012 av WilliamAR Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Pfft, jeg skal ha jøvlig mye bedre håndtering av fullskjermapplikasjoner under linux før det skjer. Å måtte knote med sdlhack og diverse sjkjit fordi ingen(?) WMs klarer å håndheve globale snarveier nå man kjører spill i fullskjermmodu er tragisk. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Finnes det noen ENKEL rename-kommando i *nix? Det burde virkelig være mulig å kjøre rename * *.backup for å legge -backup til samtlige filer i en mappe for eksempel, men det er det jo ikke.. Hvorfor er det ikke så nkelt? Jeg orker/kan ikke regexp. Lær deg regexp før du blir for gammel! Shellscript: #!/bin/bash ls * > tmpfile cat tmpfile | while read FILE; do cp "$FILE" "$target.bacup" done rm tmpfile Bytt ut cp med mv om du vil flytte og ikke bare kopiere. Er det noen grunn til at du vil bruke både ls, cat og tmpfile istedenfor bare en enkel for-løkke? Cat misbrukes dessverre hemningsløst! Pfft, jeg skal ha jøvlig mye bedre håndtering av fullskjermapplikasjoner under linux før det skjer. Å måtte knote med sdlhack og diverse sjkjit fordi ingen(?) WMs klarer å håndheve globale snarveier nå man kjører spill i fullskjermmodu er tragisk. Dette har ikke jeg opplevd, hvilke spill er det snakk om, og hvilke vindusbehandlere? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Pfft, jeg skal ha jøvlig mye bedre håndtering av fullskjermapplikasjoner under linux før det skjer. Å måtte knote med sdlhack og diverse sjkjit fordi ingen(?) WMs klarer å håndheve globale snarveier nå man kjører spill i fullskjermmodu er tragisk. Dette har ikke jeg opplevd, hvilke spill er det snakk om, og hvilke vindusbehandlere? Dette gjelder samtlige applikasjoner som kjører i fullscreen, siden X sender samtlige key-inputs inn i fullskjermsprogrammet uansett hva slags DE/WM som ligger i bakgrunden Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Finnes det noen ENKEL rename-kommando i *nix? Det burde virkelig være mulig å kjøre rename * *.backup for å legge -backup til samtlige filer i en mappe for eksempel, men det er det jo ikke.. Hvorfor er det ikke så nkelt? Jeg orker/kan ikke regexp. Jeg glemte å presentere en fullverdig løsning i forrige post. Det enkleste her er å bruke kommandoen find. Enten kan du sette i gang å skrive et script som bruker find til å finne alle filer for så å iterere over og gjøre hva du vil med dem (flytte, kopiere eller hva enn du vil). Men i dette tilfellet klarer du deg med find alene, ettersom at den kan direkte kjøre kommandoer på filer dersom den finner noen. Sjekk ut man find og delen om -exec. I ditt tilfelle burde noe slikt som dette fungere: find . -type f -exec cp '{}' '{}'.backup \; Syntaksen burde være relativt selvforklarende Dette gjelder samtlige applikasjoner som kjører i fullscreen, siden X sender samtlige key-inputs inn i fullskjermsprogrammet uansett hva slags DE/WM som ligger i bakgrunden Mkay, jeg har ingen globale snarveier som kræsjer med applikasjoner, så det var jeg ikke klar over. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Shellscript: Bytt ut cp med mv om du vil flytte og ikke bare kopiere. Er det noen grunn til at du vil bruke både ls, cat og tmpfile istedenfor bare en enkel for-løkke? Cat misbrukes dessverre hemningsløst! Ja. :> For leeenge siden (ca. første gang jeg rørte bash-scripts, må ha vært over et år siden) skrev jeg dette for å rename alle filer i en katalog fra et mønster til et annet (videofiler). Siden jeg trengte noe for å skille de da mønsteret skulle forandres fra <10 til >=10 var dette det første jeg kom på. Det funket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå