zyp Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 RedHat 7.1 er _gammelt_. Jeg startet med RedHat 7.3, og det er noen år siden. Lenke til kommentar
olear Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 7.1 kom ut i 2001 7.3 kom ut i 2002 En liten stund siden Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 7.1 kom ut i 2001 Litt morsomt at det var ca. da siste versjon av desktop-windows kom ut og :!: Ikke rart det ikke kan hevde seg blandt mer moderne oprativsystemer! Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Nevermind Endret 4. oktober 2005 av Slurt-is Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Hei Skal instalere Windows på linux pc'en, fordi det er et hekkan å få satt opp trådløs forbindelse på Linux. Videre forklaring: I desember får vi Lyse og da skal vi legge opp en ledning opp til meg (da får jeg utnyttet signalene til Lyse bedre og enklere å sette opp på linux) Og frem til da vil jeg ha windows på den andre maskinen. Så spør jeg: Hvordan instalerer jeg Windows på en Linux maskin? Må man ha Wine? Hæ? Linux-maskin? Wine er om du vil køyre Windows-program i GNU/Linux. Du vil vel installere Windows som eit frittståande OS? Det er berre å putte i CDen og følge instruksjonane, det. Men Linux tar jo ikke .exe filer hvis jeg ikke tar feil? Ivertfall, når jeg setter i windows cd'en skjer det absolutt ingenting Altså, jeg skal fjerne Linux og legge inn Windows. EDIT: Fant en guid her, men ble ikke noe klokere siden jeg er en nokså nybakt Linux bruker Endret 4. oktober 2005 av Slurt-is Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Hvorfor må du legge inn Windows? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Hei Skal instalere Windows på linux pc'en, fordi det er et hekkan å få satt opp trådløs forbindelse på Linux. Videre forklaring: I desember får vi Lyse og da skal vi legge opp en ledning opp til meg (da får jeg utnyttet signalene til Lyse bedre og enklere å sette opp på linux) Og frem til da vil jeg ha windows på den andre maskinen. Så spør jeg: Hvordan instalerer jeg Windows på en Linux maskin? Må man ha Wine? Hæ? Linux-maskin? Wine er om du vil køyre Windows-program i GNU/Linux. Du vil vel installere Windows som eit frittståande OS? Det er berre å putte i CDen og følge instruksjonane, det. Men Linux tar jo ikke .exe filer hvis jeg ikke tar feil? Ivertfall, når jeg setter i windows cd'en skjer det absolutt ingenting Altså, jeg skal fjerne Linux og legge inn Windows. EDIT: Fant en guid her, men ble ikke noe klokere siden jeg er en nokså nybakt Linux bruker Eh? Du installerar ikkje Windows frå GNU/Linux. Du set maskina til å boote frå CD-ROM (i BIOS), slik at maskina bootar CDen. Ein må ikkje inn i eit OS for å installere eit anna. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Man kan jo få WLAN til å fungere uansett hva slags trådløst kort man har. Det man kan bruke er NDIS-wrapper, som fungerer utmerket. Man kan til og med få trådløst til å fungere med WPA-kryptering gjennom et tilleggsprogram. WEP-kryptering er ikke noe problem. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Men Linux tar jo ikke .exe filer hvis jeg ikke tar feil? Ivertfall, når jeg setter i windows cd'en skjer det absolutt ingenting Altså, jeg skal fjerne Linux og legge inn Windows. EDIT: Fant en guid her, men ble ikke noe klokere siden jeg er en nokså nybakt Linux bruker Sett inn CDen og reboot maskinen, så kommer windows-installeren opp, og du er i gang. Velg i installasjonen at du vil tømme hele disken eller noe sånt, så er linux borte (selv om jeg ikke vil anbefale det). Om ingenting skjer når du rebooter, så må du inn i BIOS og velge CDROM som første boot device (vanligvis ved å trykke Delete, F1, F2 eller insert når den er helt i begynnelsen av oppstarten). Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Riktig postet ? Nei! GNU/Linux er for åpenhet og utveksling av idéer og kunnskap. Tux ville aldri skjule noe. Freedom to view what you want, and I want to SEE :!: Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Hvorfor må du legge inn Windows? Les en gang til. Det funket ikke å boote første gangen og heller ikke andre, men tredje derimot funket Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Lite spørsmål om screen: Om eg køyrer: screen -h 512 -dmS syslog tail -fn 100 /var/log/syslog | grep -v <noko> Så vert ikkje grep-kommandoen gjeldande. Dersom eg derimot først startar screen, med berre "screen", og så køyrer heile tail-greia, med grep, så funkar det flott. Nokon som anar kvifor? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Ser ut som om om ein køyrer: screen <kommando>|<kommando> Så vert ikkje den siste gjeldande... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Liten oppdatering: Ser ut som om den etter | vert køyrd først etter at den andre er ferdig... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Det er naturligvis fordi | parses av bash, og bash tolker den som om den skal først kjøre screen, med parametre, og så redirecte output av screen til den andre kommandoen. En måte å gjøre dette på er å kjøre: screen sh -c 'foo | bar' Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Det er naturligvis fordi | parses av bash, og bash tolker den som om den skal først kjøre screen, med parametre, og så redirecte output av screen til den andre kommandoen.En måte å gjøre dette på er å kjøre: screen sh -c 'foo | bar' Ja, kom på det, at bash vil jo då køyre grep på screen og ikkje tail. Tipset ditt funka det Sjølv om eg foretrekker bash framfor sh, sidan sh berre linkar til bash Lenke til kommentar
dabear Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Hva synes folket om staroffice i forhold til openoffice? Hvilken versjon er de i nå forresten? Fant nemlig en ofisiell star office 6.0-cd for windows i hylla:P Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) StarOffice er OpenOffce med anna namn og nokre få ekstra funksjonar (etter det eg har sett, rimeleg ubetydelege). OpenOffice.org 2 er no release candidate, altså den nærmar seg final. Den er veldig stabil og bra. Liknar veldig på MS Office 2003 (i alle fall på Windows). EDIT: StarOffice 6.0 er nok rimeleg gamalt ja. StarOffice 7 var vel basert på OOO 1.1.4 elns Endret 5. oktober 2005 av objorkum Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Hva synes folket om staroffice i forhold til openoffice? Hvilken versjon er de i nå forresten?Fant nemlig en ofisiell star office 6.0-cd for windows i hylla:P StarOffice har vel kommet opp i versjon 8. Versjon 7 følger med Solaris 10. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå