Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nok en av 7.xx versjonene av Ubuntu siden jeg måtte endre noe der. Grunnen til at jeg kjøpte en 30" til 15 000,- er at jeg ville ha stor skjermflate uten å gå gjennom det helvete som er xorg.conf og to/tre skjermer.

Hmm.. Jeg foretrekker veldig flere skjermer, heldigvis har jeg på alle PC-ene jeg har jobbet på i det siste hatt, tydeligvis, hardware som var lik nok til at ting går som smurt (aka... jeg har bare kopiert xorg.conf fila jeg brukte dagevis på for noen år tilbake, og alt har fungert perfekt).

Lenke til kommentar

ARG, jeg kom akkurat på noe. 100Hz på CRT-skjerm tilkoblet med 5xBNC og derfor ikke DDC og samtidig en 75Hz CRT på et annet skjermkort. Gi meg styrke så %&/Y%#¤ vanskelig det skulle være og så mange ganger xorg bestemte seg for å resette seg eller bytte frekvens på de to skjermene.

http://en.wikipedia.org/wiki/Display_Data_Channel

http://img.alibaba.com/wsphoto/v0/359807961/FREE-SHIPPING-25ft-Python-VGA-SVGA-HD15-to-5-BNC-Video-HDTV-Cable-VGA-SVGA-HD15.jpg

Lenke til kommentar

You know you're tired when... du setter nano før init-skripted du har tenkt å kjøre ...

Herrejemini.

Har knapt fått såvet i natt, fordi jeg stresstestet rackserveren min, som er i et annet rom.

Den har hatt problemer med overheating, så la på ny termisk pasta, og nå har den klart 10 timer på 100% last på samtlige kjerner, og ikke oversteget 65C, så jeg er fornøyd. Men trøtt. Jesus som den tingen bråker under last.

EDIT: @JohndoeMAKT

Dagens XKCD oppsummerer det hele ganske bra.

x11.png

EDIT: Oops, har ikke lest de forrige sidene :p

Endret av ze5400
Lenke til kommentar

Hmm, når jeg skulle fikse dualscreen trengte jeg bare fikse litt i driverpanelet til nvidia og voilá; dualscreen uten større problemer. Hva er egentlig greia, hvis du ikke har ordentlige drivere?

Ikke mye "Nvidia driverpanel" når du satt der med 80 chars linjebredde og sort skjerm og måtte bruke wget for å hente nyere driver med din nye kernel i whitelist, manuelt kompilere den og håpe at nvidia-update-xorg.sh eller hva den het greide å inserte den nye driveren korrekt. Normalt måtte du manuelt oppdatere H-/V-frekvens og monitor-ID og håpe at det gikk fint.

• Liker 1
Lenke til kommentar

You know you're tired when... du setter nano før init-skripted du har tenkt å kjøre ... du bruker nano

Tror det heller er problemet her!

Tror knapt nok jeg har hatt noen problemer nvidia-driverne, selv med flere skjermer med ulike oppløsninger. Nouveau og alt som har med Ati å gjøre derimot har jeg fortsatt mareritt om... JohndoeMAKT sitt tilfelle med salig blanding av tilkoblinger og ulike oppdateringsfrekvenser med gamle CRT-skjermer er vel mildt sagt noe merksnodig i dag.

Lenke til kommentar

Del og andre KDE-folk - jeg sliter litt med printing fra den nye maskinen i huset.

Kjapp forklaring av opsettet:

Serveren min (debian) er koblet til skriveren og deler gjennom nettverk (cups => ipp) med (lokal) addresse /dev/mfp4. Alle andre maskiner har hatt print plug-and-play gjennom KDEs eget applet, men ikke denne gangen. I noen tilfeller får jeg skrevet ut en test page, uten at jeg helt har klart å isolere hvorfor.

Autentisering kan gjøres både gjennom CUPS og SLP.

Testet igjen; jeg får printet test page (over ipp), men ikke gjennom print dialogue fra okular med samme valgte printer.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...