Sokkalf™ Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Urk, vel, jeg har prøvd å få opp KVM med det jeg trengte i hele kveld, og kan vel ikke si annet enn at jeg mislyktes stort. PCI-passthrough av kontrolleren jeg hadde fungerte ikke - fant ett treff på google med en som hadde samme problem. Skal vissnok funke i ESXi, så jeg prøvde det.. Det installerte helt fint, men bootet ikke. Passthrough på andre ting funket helt fint, så det er litt surt. Puttet de gamle diskene (en med FreeBSD og 4 med ZFS) i den nye serveren, og den bootet som normalt, så det er da noe, ihvertfall.. så jeg får ha det "som før" inntil videre, mens jeg pønsker på hva jeg skal gjøre nå. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Har ikke hatt noen nevneverdige problemer med KDE i Fedora. Har gått en del konfigurasjonsoppdateringer skeis når jeg har oppdatert bare i løpet av de siste månedene siden jeg la nn KDE, mulig det hadde vært en idé å slette alle konfigurasjonsfiler og sette opp alt på nytt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Heisann! Jeg trenger en lett-vekts distro med enkelt grensesnitt. Helst noe Debian basert. Maskinen skal brukes til å skrive ut diverse dokumenter. De som skal bruke maskinen har ingen erfaring med Linux og er ikke videre data-kyndig så enkelt grensesnitt eller noe som ligner windows er ett pluss. Nå kjører jeg Mint-Debian med Gnome, men denne kjører litt seigt. Kunne tenkt meg noe med hakket bedre respons. Har dere noen tips? På forhånd takk! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Jeg fikk et hint om Popcorn Two her; og den virker rimelig lett-dreven hardware messig. Den tror jeg er verdt en titt for ditt bruk. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Heisann! Jeg trenger en lett-vekts distro med enkelt grensesnitt. Helst noe Debian basert. Maskinen skal brukes til å skrive ut diverse dokumenter. De som skal bruke maskinen har ingen erfaring med Linux og er ikke videre data-kyndig så enkelt grensesnitt eller noe som ligner windows er ett pluss. Nå kjører jeg Mint-Debian med Gnome, men denne kjører litt seigt. Kunne tenkt meg noe med hakket bedre respons. Har dere noen tips? På forhånd takk! Mint-Debian med XFCE. Ellers har du "lettvekts" Ubuntu-variasjoner med LXDE; Peppermint OS Two, Lubuntu, Linux Mint LXDE eller Zorin OS 5 Lite? Eventuelt Linux Mint Debian (LMDE). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Er virkelig XFCE så mye lettere enn gnome da? LXDE er jo et alternativ, men den er jo på grensen til stygg, men det har vel egentlig ingenting å si. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Er virkelig XFCE så mye lettere enn gnome da? Trimmet ned, så synes jeg at den virker noe raskere. LXDE er jo et alternativ, men den er jo på grensen til stygg, men det har vel egentlig ingenting å si. Du kan vel tweake litt der også? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Er virkelig XFCE så mye lettere enn gnome da? Trimmet ned, så synes jeg at den virker noe raskere. LXDE er jo et alternativ, men den er jo på grensen til stygg, men det har vel egentlig ingenting å si. Du kan vel tweake litt der også? Litt er nok desverre ikke nok. Mulig, Peppermint OS ser ikke så dum. Tenker jeg får teste ut den. Takk for hjelpen begge to! Endret 8. oktober 2011 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Er virkelig XFCE så mye lettere enn gnome da? LXDE er jo et alternativ, men den er jo på grensen til stygg, men det har vel egentlig ingenting å si. Mint Debian XFCE går så det suser på min Asus eee900, med Celeron 900 MHz og 1 gb ram. Det samme gjør de nevnte LXDE variantene. Ellers har du også Bodhi Linux, som er "lettvekt" med en del "eye candy". Endret 8. oktober 2011 av Omnithunder Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Hvilket skrivebords-miljø er best på å behandle fler skjermer? Gnome ble bedre etter v3, men jeg kan fremdeles ikke bestemme hvilken skjerm som skal være hovedskjerm e.l Lenke til kommentar
Occi Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Gnome 2 med Unity er faktisk ikke så værst med Nvidia og driverne som hører til. Litt småting som irriterer men veit ikke helt om det er feature eller bugs. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Unity ville ikke kjøre på laptopen, desverre. Vet ikke om man kan gjøre noen tweaks som gjør det mulig? Jeg bruker nå Arch Linux + gnome 3, men fordi flerskjermsstøtten ikke er tilstrekkelig kan jeg ikke bruke den på jobb. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Ser dessverre ikke ut som om det er gjort noen endringer i Gnome 3.2 heller, hvis listen er komplett :\ Kilde. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Heisann! Nå kjører jeg Mint-Debian med Gnome, men denne kjører litt seigt. Kunne tenkt meg noe med hakket bedre respons. Har dere noen tips? Puppy linux eller debian+LXDE Lenke til kommentar
Del Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Argh Del. Hva er greia med å skifte avatar. Jeg leste 7 sider av denne tråden og lurte på hvem denne nye dragemannen var før jeg faktisk oppdaget det var deg Har da vel ikke skiftet avatar, har bare endelig rotet meg til å få en. Synes maskoten til KDE var et perfekt valg, nesten trist at ingen har tatt den før. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Heisann! Nå kjører jeg Mint-Debian med Gnome, men denne kjører litt seigt. Kunne tenkt meg noe med hakket bedre respons. Har dere noen tips? Puppy linux eller debian+LXDE Prøv crunchbang, hvilket er openbox-debian, eller tinycore. Lenke til kommentar
Del Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Det samles inn penger til Sebastian Trug, en mann som har bidratt mye og ble rammet av Mandrivas fall. Jeg la inn 100 euro, og tenker på å legge inn hundre til. En god anledning for de av oss som har god råd å gi noe tilbake: http://dot.kde.org/2011/09/21/nepomuk-stability-and-performance 3 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Noen som kjenner seg igjen? http://xkcd.com/963/ 3 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Noen som kjenner seg igjen? http://xkcd.com/963/ Spot on 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Noen som kjenner seg igjen? http://xkcd.com/963/ Er vel ganske newb sammenlignet med de som kan tingene sine, men jeg kjenner igjen det der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå