Slurt-is Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Men hvorfor er det slik? Har de bestemt det, eller har IE noe de andre nettleserne ikke har? Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Men hvorfor er det slik? Har de bestemt det, eller har IE noe de andre nettleserne ikke har? Tele2 har bare fått en dårlig løsning fra et eller annet firma. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Ser at Ubuntu er havnet på PCWorlds liste over The 100 Best Products of 2005. Dumt at Opera kom så langt ned på listen Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) En liten test her: Jeg kom inpå med Opera hvis jeg prøvde mange ganger (ca.5-7). Prøv dere og se om dere kommer inpå EDIT: Fant ut at det var privat som funket. Endret 3. oktober 2005 av Slurt-is Lenke til kommentar
dabear Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 En liten test her: Jeg kom inpå med Opera hvis jeg prøvde mange ganger (ca.5-7). Prøv dere og se om dere kommer inpå EDIT: Fant ut at det var privat som funket. Vel, verken bedrift eller privat funka. Men når jeg deimot fikk opera til å identifisere seg som opera, kom jeg glatt inn.. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 En liten test her: Jeg kom inpå med Opera hvis jeg prøvde mange ganger (ca.5-7). Prøv dere og se om dere kommer inpå EDIT: Fant ut at det var privat som funket. Vel, verken bedrift eller privat funka. Men når jeg deimot fikk opera til å identifisere seg som opera, kom jeg glatt inn.. Bekreftes. Jeg kom også inn når jeg identifiserte som Opera. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Men ikke som firefox? Pussig, iom at den er ganske mye mer utbredt enn Opera... Såne sider er noe herk. Heldigvis ikke spess mange av dem da... ------ Ang bug-rapporten: http://bugzilla.ubuntu.com/show_bug.cgi?id=16814 Flott flott! Men du bør ha med en mer detaljert beskrivelse, slik at en annen person kan sette seg ned å gjøre akkurat det samme, og se den samme feilen. Her ville jeg sagt at jeg åpnet et arkiv med file-roller, merket en eller flere filer med mus eller tastatur slik at de ble blå, trykket kontroll-C for å kopiere, byttet til nautilus, merket en mappe jeg ville legge dem i ved å klikke på et hvitt felt i nautilus-vinduet, og tilslutt trykket kontroll-V. Dette ville jeg forventet at ville kopiert filene, mens det ikke skjedde noen ting. I tillegg ville jeg pekt på at dette er inkonsistent med måten resten av skrivebordet oppfører seg på. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Er det mange som bruker snakke funksjonen til opera? Litt morsomt i grunn, når den leser opp norske ord :!: Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Er det mange som bruker snakke funksjonen til opera? Litt morsomt i grunn, når den leser opp norske ord :!: Kanskje snakkefunksjonen, men neppe "snakke funksjonen" Lenke til kommentar
moray Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Har akkurat lagt inn ubuntu 5.10 Hva gjør jeg for å få gnome brukergrensesnitt? Får bare opp tekst. Er helt ny på dette, og driver og laster ned mandriva nå. Tror jeg prøver denne i stedet for ubuntu etter å ha lest diverse steder. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Har akkurat lagt inn ubuntu 5.10 Hva gjør jeg for å få gnome brukergrensesnitt? Får bare opp tekst. Er helt ny på dette, og driver og laster ned mandriva nå. Tror jeg prøver denne i stedet for ubuntu etter å ha lest diverse steder. Logg inn som din brukar, og skriv: sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg Antakligvis berre ein konfigurasjonsfeil av X. Etterpå kan du prøve: startx Evt reboote for å logge inn grafisk: sudo shutdown -r now Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Ville ikke ha begynt med Ubuntu 5.10 hvis jeg var deg, siden den fremdeles er litt småbuggy. Ville ha kjørt 5.04 frem til ferdig release (eller enda litt senere) ble sluppet, da slipper du at du får slike feil som objorkum peker på. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Er det hos meg det er noe galt, eller vil ikke gaim lytte til porten jeg ber den om å lytte til? Jeg prøver å få til filoverføring med ICQ, hvor man må åpne port 5190. Jeg har prøvd andre porter også. Jeg har sjekket minst ti ganger at jeg har forwardet riktig i router 1 og 2, dessuten fungerer Azureus og ssh serveren min greit utenfra, som er på samme samme PC. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Er det hos meg det er noe galt, eller vil ikke gaim lytte til porten jeg ber den om å lytte til? Jeg prøver å få til filoverføring med ICQ, hvor man må åpne port 5190. Jeg har prøvd andre porter også. Jeg har sjekket minst ti ganger at jeg har forwardet riktig i router 1 og 2, dessuten fungerer Azureus og ssh serveren min greit utenfra, som er på samme samme PC. Sikker på at GAIM støttar ICQ-filoverføring? http://gaim.sourceforge.net/faq.php#q31 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Så litt på den og derfor litt i tvil, men jeg får sendt til noen over ICQ etter at de åpnet port 5190. Endret 4. oktober 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Hei Skal instalere Windows på linux pc'en, fordi det er et hekkan å få satt opp trådløs forbindelse på Linux. Videre forklaring: I desember får vi Lyse og da skal vi legge opp en ledning opp til meg (da får jeg utnyttet signalene til Lyse bedre og enklere å sette opp på linux) Og frem til da vil jeg ha windows på den andre maskinen. Så spør jeg: Hvordan instalerer jeg Windows på en Linux maskin? Må man ha Wine? Endret 4. oktober 2005 av Slurt-is Lenke til kommentar
dabear Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Interessant lesing I have been watching for quite some time that the speed of the Linux system is generally slow as compared to Widows because it uses swap more rapidly than RAM.So I discovered a great article as to how to increase the performance of Ubuntu 5.04 Horay and other linux systems. I am extremely happy with the performance tuning and You will see great improvement. Follow this link PART-I http://www.linuxjournal.com/article/8308 PART-II http://www.linuxjournal.com/article/8317 PART-III http://www.linuxjournal.com/article/8322 Then let me know what you think ? Any suggestions and improvements over this method? Lenke til kommentar
olear Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Ikke noe nytt der akkurat. At ytelsen blir bedre hvis man kutter ned på daemons osv er da allment kjent. Når det gjelder swap så har jeg aldri brukt noe av det, utennom hvis jeg sitter i GIMP med veldig store bilder da (ok, brukte en del swap på min gamle laptop med 64mb, men det er noe annet). Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Hei Skal instalere Windows på linux pc'en, fordi det er et hekkan å få satt opp trådløs forbindelse på Linux. Videre forklaring: I desember får vi Lyse og da skal vi legge opp en ledning opp til meg (da får jeg utnyttet signalene til Lyse bedre og enklere å sette opp på linux) Og frem til da vil jeg ha windows på den andre maskinen. Så spør jeg: Hvordan instalerer jeg Windows på en Linux maskin? Må man ha Wine? Hæ? Linux-maskin? Wine er om du vil køyre Windows-program i GNU/Linux. Du vil vel installere Windows som eit frittståande OS? Det er berre å putte i CDen og følge instruksjonane, det. Endret 4. oktober 2005 av objorkum Lenke til kommentar
moray Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Takk skal dere ha, Objorkum og jorgis! Det ble til at jeg la inn mandriva linited edition 2005 etter å ha prøvd ubuntu 5.10 og en eldre versjon av Red hat.7.1 som fulgte med en bok jeg hadde liggende "PCWorld - Boken om Linux" Ingen av disse siste virket. Men nå sitter jeg i hvert fall på nett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå