Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører det på laptop. Og det på en kjip ULV-prosessor på 1.3GHz, som stort sett kjører på 1.2GHz. Var en del lagging og knoting starten, men det er OK nå. Det eneste problemet er at det kræsjer diverse ting mint en gang om dagen (plasma-dekstop, plasma-launcher, taskbaren osv) og at den alt for ofte bestemmer seg for at den ikke skal slå av når jeg velger å slå av maskinen, og til slutt må jeg bare gi opp og kjøre shutdown i et terminalvindu...

Men kudos for lydsystemet nå med VLC som backend. Har satt USB-DACen som høyeste pri, og den spiller derme alltid av lyd gjennom den når den er koblet til, og gjennom laptopens innebygde lydkort ellers. Helt sømløst.

Lenke til kommentar

KDE blir mer og mer lettdrevet for hver versjon. Jeg kjører Kubuntu 11.04 på en 1.4GHz Pentium M og det er ingen hastighetsforskjeller fra den og de andre maskinene med mange ganger så høy ytelse.

Cn                Avg residency       P-states (frequencies)
C0 (cpu running)        (15.2%)         1400 Mhz     1.7%
polling           4.9ms ( 0.1%)         1300 Mhz     0.2%
C1 halt           0.0ms ( 0.0%)         1200 Mhz     0.0%
C2                0.6ms ( 4.5%)         1000 Mhz     0.2%
C3                1.7ms (12.2%)          600 Mhz    97.9%
C4                4.4ms (67.9%)

Power usage (ACPI estimate): 9.9W (4.0 hours)

Vanilla Kubuntu med vanilla kernel. (Trådløst nettverk og to nettlesere med omtrent 100 tabs åpne)

Lenke til kommentar

Toshiba T130-17E, med en U4100 CPU. Kjøpte egentlig modellen før da den var utgående og på lagertømmingstilbud hos elkjøp.no etter at den forige laptopen hadde tatt kvelden. Touchaden var DOA, tok den med til nærmeste Elkjøp, og fikk modellen etter, som kostet 1500kr+ mer. :p

Sliter dessverre fortsatt medtrådløskortet, et RTL8191SEvB/rtl8192se, som nektr å snakke pent med eduroamnettverk, og også VPN på det urkypterte UiB-nettet.

Har samlet en log fra everything.log (tror jeg det var) og rep-et alle linjene med networkmanager i her. Tenkte å få sendt inn en bugrapport, siden driveren er i kjernen nå. Noen sm vet hva mer jeg burde tatt med, og evt. hva jeg bør sensurere i loggen? Har sensurert ut navn på nettverk.

Lenke til kommentar

Cn                Avg residency   	P-states (frequencies)
C0 (cpu running)        (15.2%) 		1400 Mhz 	1.7%
polling   		4.9ms ( 0.1%) 		1300 Mhz 	0.2%
C1 halt   		0.0ms ( 0.0%) 		1200 Mhz 	0.0%
C2                0.6ms ( 4.5%) 		1000 Mhz 	0.2%
C3                1.7ms (12.2%)          600 Mhz    97.9%
C4                4.4ms (67.9%)

Power usage (ACPI estimate): 9.9W (4.0 hours)

Hva heter scriptet du har brukt her? :)

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...