phax Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hei noen som kan fortelle meg hvordan jeg snabt kan formatere en ekstern disk i SuSE 9.3? den er delt i to partisjoner og NTFS format for tiden, skulle gjerne hatt den i en partiosjon i FAT32 format.. men har ikke peiling hvordan jeg kan gjøre dette. er grønn på linux. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Vel, qtarted kan vel gjøre det for deg. Veldig enkelt brukergrensesnitt, men husk «file»->«commit» etter du har formatert Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 qtarted, er det et program som følger med suse? og isåfall hvor finner jeg det.. husk jeg er grønn så her må ting inn med teskje. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 'qtparted' heter det. http://qtparted.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Uffameg folkens. SUSE har jo YaST. I YaST kan du formatere og partisjonere med nokre få klikk. Leit litt rundt, så finn du den. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Lite tips om ein vil ha hastigheit- og signal-kvalitet-informasjon i Torsmo (WLAN): Bruk desse variablane: Hastigheit: ${exec /sbin/iwconfig ra0 | grep Rate | cut -c 20-26} Kvalitet: ${exec /sbin/iwconfig ra0 | grep Link | cut -c 24-29} Der ra0 er det trådlause kortet. Endret 2. oktober 2005 av objorkum Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hvorfor vil folk bruke qtparted når man har fdisk? :S "control is everything" Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hvorfor vil folk bruke qtparted når man har fdisk? :S"control is everything" Evt cfdisk. Men så er GUI-et i YaST rimeleg genialt og topp for "GUI-folk". Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hvordan fjerne GRUB og legge inn lilo? Når jeg prøver å installere LILO etter install av slackware kommer det bare at lilo ikke kan installeres til MBR. Og grub forsvinner ikke. Hvordan løser jeg dette? Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Uffameg folkens. SUSE har jo YaST. I YaST kan du formatere og partisjonere med nokre få klikk. Leit litt rundt, så finn du den. ja fant det ut etterhvert. men klarte ikke spleise sammen partisjonene derfra, eller jeg fant ikke ut hvordan så jeg fyrte opp windows cd'n og partisjonerte den derfra. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Ser at Ubuntu er havnet på PCWorlds liste over The 100 Best Products of 2005. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Noen som kan anbefale meg en enkel net limiter for linux? Helst GUI, og skal styre hele datamaskina, ikke enkelte program. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Ser at Ubuntu er havnet på PCWorlds liste over The 100 Best Products of 2005. Hvem og hvordan taes denne beslutningen? Windows Media Player, med alle sine feil og at det bare fungerer på ett bestemt operativsystem, slår hele Wikipedia-prinsippet og siden med alle artiklene? En browser plug-in (Mysoft Technology Maxthon) slår Google? Heh... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Det lurer jeg også på. F.eks. så er mplayer mye bedre til å spille av media enn lusne Windows Media Player. Edit: egentlig er det ikke så overraskende, fordi PCWorld først og fremst er rettet mot Windows-brukere. Endret 3. oktober 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Hei Linux brukere kan vel ikke komme seg inpå her, siden man trenger Internet Explorer? Eller har dere en annen løsning? Endret 3. oktober 2005 av Slurt-is Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 HeiLinux brukere kan vel ikke komme seg inpå her, siden man trenger Internet Explorer? Eller har dere en annen løsning? Det der er ikke noe annen enn grovt. Du kan ringe/sende mail til Tele2 og spørre om de diskriminerer linux-brukere... Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 HeiLinux brukere kan vel ikke komme seg inpå her, siden man trenger Internet Explorer? Eller har dere en annen løsning? Jeg besøker ikke sider som bare er kompatibel med IE, enkelt og greit. Hvis man absolutt må så kan man kjøre IE gjennom Wine. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Vi har jo alltids user agent switcher Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Ser at Ubuntu er havnet på PCWorlds liste over The 100 Best Products of 2005. Hvordan i huleste kan de kåre de hundre beste produktene i 2005 når 2005 ente er over ennå? Har de synske personer i redaksjonen? En halv gal voodoo prestinne fra Louisianna kanskje... <kaklende> There will be no better products in 2005 than the ones you've allready choosen. And you're all gonna die! He he he he heh! </kaklende> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå