Simen1 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Så vidt jeg vet finnes det flere open hardware-prosjekter og lisenser allerede. Jeg leste litt om det for noen år siden og det var snakk om alt fra enkle minneceller til prosessorer. Utbredelsen er sikkert ikke overraskende veldig lav både på utviklersiden og brukersiden. Dermed ble det for det meste spesielle småkretser til enten dedikerte formål eller som studentoppgaver og lignende. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Har akkurat gått til innkjøp av et Asus E35M1-I AMD fusion mini-ITX-hovedkort, men opplever at nettverket kan dette ut i 10-30 sekunder ved streaming. Dette skjer gjerne med et par timers mellomrom. Når dette skjer så slutter maskina å svare på ping, og NFS henger. Noen tips til debuging? Finner ikke noe i dmesg som tilsier at det skal være et utfall. Et annet spørsmål. Ser det ligger mye groms via "lsmod" som går på gamle moduler som går etter hardware som var i maskina før jeg skiftet komponenter. Er dette noe som vil forsvinne ved neste kernel? Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Har akkurat gått til innkjøp av et Asus E35M1-I AMD fusion mini-ITX-hovedkort, men opplever at nettverket kan dette ut i 10-30 sekunder ved streaming. Dette skjer gjerne med et par timers mellomrom. Når dette skjer så slutter maskina å svare på ping, og NFS henger. Noen tips til debuging? Finner ikke noe i dmesg som tilsier at det skal være et utfall. Et annet spørsmål. Ser det ligger mye groms via "lsmod" som går på gamle moduler som går etter hardware som var i maskina før jeg skiftet komponenter. Er dette noe som vil forsvinne ved neste kernel? Hadde et lignende problem på en server jeg har gående, se om du finner noe i cat /var/log/syslog og dmesg Lenke til kommentar
j-- Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Får stresse nettverket med iperf i natt, og se hva som ligger i loggen i morra. Er redd det blir angrefrist på dette kortet. Synd, det passet perfekt mtp. antall sata-porter og vifteløs tokjernet mini-ITX. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Uff, jeg blir gal av windows på job for tiden. Jeg vil flytte vinduer ved å holde inne Alt, og trykke hvor som helst i vinduet og dra det rundt! Jeg vil avslutte alle vinduene et program har oppe med Ctrl+Q! Hvorfor FUNGERER ingenting (slik jeg vil)? Merkelig at det skal være så utrolig dårlig stilt med fornuftige snarveier i Win. Folk som fortsatt bruker det men også er power users må jo bare bli gale. @clvn: Hvordan er video-dekodings-evnen? Er det xbmcdu kjørr på den? Endret 8. juli 2011 av NgZ Lenke til kommentar
D3f4u17 Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) @NgZ: Denne kan kanskje være til nytte (om du har tillatelse til å kjøre programmet). Endret 8. juli 2011 av D3f4u17 Lenke til kommentar
HawP Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Uff, jeg blir gal av windows på job for tiden. Jeg vil flytte vinduer ved å holde inne Alt, og trykke hvor som helst i vinduet og dra det rundt! Jeg vil avslutte alle vinduene et program har oppe med Ctrl+Q! Hvorfor FUNGERER ingenting (slik jeg vil)? Merkelig at det skal være så utrolig dårlig stilt med fornuftige snarveier i Win. Folk som fortsatt bruker det men også er power users må jo bare bli gale. For ikke å snakke om å scrolle i et vindu, eller i en del av et vindu, som ikke har fokus... 1 Lenke til kommentar
olear Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Ctrl+Q fungerer i de fleste programmer jeg bruker, kan vanligvis konfigureres. Til scrolling er WizMouse genial, gir samme scrolling som i Linux. Flytting av vinduer med Alt er nok det eneste jeg savner fra Linux. Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 http://code.google.com/p/altdrag/ Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Takk, D3f4u17, det kan faktisk hende jeg har mulighet til å kjøre det på jobb. men jeg vet ikke om jeg har lov. Kanskje ejg skal ta å sjekke det, men svaret er sannsynligvis nei. Lenke til kommentar
olear Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 http://code.google.com/p/altdrag/ Genialt, takker Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Ah, da er jeg stolt medlem av KDE. Vel anvendte hundre euro: http://jointhegame.kde.org/ (nei navnet mitt kommer ikke i listen over medlemmer) ellers kunne jeg tenkt meg å sponse enkeltfunksjonalitet med noen tusenlapper, har bare ikke helt funnet ut hva ennå. Ting er rett og slett allerede blitt veldig bra, og bare ved å rapportere og følge opp problemer blir de gjerne fikset, da hjelper ikke penger. Noen som har forslag til ting som bør fikses/bedres i KDE? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Ordentlig google calendar-støtte! Den gcal-plugingn deres er (fortsatt) svært lite verdt. Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Bare bruk caldav, den har kjørt stabilt lenge her og støtter flere kalendre. Johndoemakt har vel også kjørt den en stund, så han kan sikkert også dele erfaringer. Hvis du er interessert kan jeg sikkert hoste opp veiledningen igjen. Litt googling fant et par. Hvis du legger inn den nye Kontact 4.6.1 (tilgjengelig via ppa på *ubuntu), så kan du bare følge veiledningen her: http://www.dennogumi.org/2011/06/access-multiple-google-calendars-from-korganizer Hvis du kjører stabil Kontact, kan du kompilere opp kcaldav (den er en kresource, bruker ikke det nye Akonadi rammeverket), her er info for Arch: https://wiki.archlinux.org/index.php/Kcaldav Her er prosjektets hjemmeside med nedlastbar deb til *ubuntu: http://code.google.com/p/kcaldav/ Endret 10. juli 2011 av Del Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Kommer ikke den fortsatt med en "OBS! kan spise barna dine og alle avtalene dine"-advarsel? Det ble i hvert fall hevdet bare for noen uker siden på bugrapporten til gcal-pluinen. Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Snakker du fortsatt om akonadi plug-in som heter googledata og forsøker å følge google sin protokoll? Caldav er noe annet, og Kontact 4.6.1 vil ikke spise stort annet enn ram. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Jepp, i bugrapporten til googledata-pluginen (som jeg vet er noe annet ) ble caldav-løsningen nevnt, men da med det forbehaoldet at den kunne spise kalenderen din. Flott hvis det ikke lenger er et problem, da er det vel stort sett bare dobbel visning av ing som ligger i i flere kalendere som er igjhen av større problemer, men det vil neppe plage meg noe særlig. Lenke til kommentar
Del Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Ikke sett noen rapporter om spist kalender ennå, og 4.6.1 er offisiell versjon, ikke beta eller rc. Faktisk er det en bug-fix av 4.6.0 som også var offisiell. Som vanlig vil det ta tid før den kommer i stabile distribusjoner, men Arch burde ha den inne allerede, og ubuntu har den som sagt i ppa, og etter all sannsynlighet som standard i oktoberutgaven 11.10. Når det gjelder flere kalendre foretrekker jeg å se dem hver for seg (side om side), så det er slik jeg har satt det opp i Kontact. Litt usikker på om hendelser som er i forskjellige kalendre bør vises som en i overlay mode, bruker noen andre gruppevareklienter den løsningen? Normalt vil dette oppstå når noen av dine kolleger skal på samme hendelse som deg, og da vil du normalt ønske å se hvem som kommer. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Jepp, jeg hørte litt klaging om det i forbeindelse med et forsøk i en bedrift med google apps.I tillegg var det visst klundrete med håndteringen av egne møter som både skulle ligge i egen "hovedkalender" men samtidig være i din offentlige kalender. Men nå vet jeg ikke hvor god google apps-calendere/caldav i seg selv egentlig er som bedriftsløsning/groupware. Det kan jo godt være der svakheten ligger. Ikke noe problem for meg foreløpig i hvert fall. Hvis nå bare uib kunne tilby miside-kalenderne som caldac.kalendre, så man ikke måtte laste ned en ny fil hele tiden, og stadig få dobbelt opp.. Men må si det fortsatt virker som om evolution er en bedre mail/kalender/groupware-løsning enn KDE-alternatvet. I hvert fall enklere. Lenke til kommentar
Del Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Hva er enklere eller bedre med Evolution? Skjønte ikke helt hva bedriften forsøkte, og hva problemet var. Hadde det noe med Kontact å gjøre? Ser du noe annet du ville ha bedret i KDE+apps? Andre åpne prosjekt du ser store behov i? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå