Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det duket for MeeGo i Nokias N9. Håper jeg kan la denne bli min neste telefon! :)

Jeg er litt usikker på om jeg skal si "Don't do it!" fordi at jeg ønsker Nokia alt dårlig etter at de gikk over til WP7 eller "Go for it!" fordi jeg vil at N9 skal være utrolig sukksesfull sånn at Nokia ser hva de går glipp av.

Lenke til kommentar

Standard MeeGo handset er vel ikke helt klar for prime time enda, så det er ikke nødvendigvis noe negativt. Skal ikke se bort i fra at evt. forbedringer finner veien inn i standard MeeGo heller.

 

For å være ørlig er det først og fremst i en tablet jeg vil ha MeeGo. På telefonfronten "klarer jeg meg" med Android. På en tablet derimot, blir det for tynt om man skal late som om det delvis er en nyttegjenstand også, og ikke bare for gøy.

Lenke til kommentar

For å være ørlig er det først og fremst i en tablet jeg vil ha MeeGo. På telefonfronten "klarer jeg meg" med Android. På en tablet derimot, blir det for tynt om man skal late som om det delvis er en nyttegjenstand også, og ikke bare for gøy.

 

Jeg synes HPs WebOS ser hyggelig ut. Kjører "ordentlig" linux (ikke android style). Og HP ser ut til å like custom ROMs og andre morsomheter!

Lenke til kommentar

I følge release notes så skal Firefox 5 ha "Improved desktop environment integration for Linux users". Er det noen som vet hva dette faktisk innebærer? Alt jeg finner på nettet bare siterer de offisielle release notes, som ikke linker til en spesifikk bugfix e.l.

Lenke til kommentar

Angrer ikke akkurat nå at jeg valgte spotify over wimp. Men kanskje ikke så rart jeg gjorde det til å begynne med, siden wimp var jo som sirup pga. Air. Interessant diskujon forresten under blogginnlegget. Hvor folk faktisk får svar på spørsmålene sine. Ikke hverdagskost fra et såpass stort selskap. Driver de ikke med munnkurv som hos alle de andre store/gigantene?

Lenke til kommentar

Har lest litt om saksmålet mellom AMV og Cybits, og skjønner ikke helt hvordan det kan være noen sak der en gang.

 

AMV saksøker Cybits for å forandre koden AMV leverer, mens Cybits forteller at den er utgitt under GPL, så de har sin fulle rett til å gjøre dette.

 

Om AMV vinner denne saken kan det få større konsekvenser for programvare som er utgitt under GPL, men står det ikke ganske tydelig at man også må dele forandringene? Det er personer som har gitt ut koder under den lisensen nettopp på grunn av det formålet. Er det noe jeg ikke har fått med meg i denne saken som gjør at AMV har potensialet til å komme noen vei med dette saksmålet?

 

Om de ikke ønsker at andre skal forandre koden de lager, bør de ikke lage sin egen programvare eller se om det finnes noe tilfredsstillende som er utgitt i en BSD-lignende lisens?

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Har lest litt om saksmålet mellom AMV og Cybits, og skjønner ikke helt hvordan det kan være noen sak der en gang.

 

AMV saksøker Cybits for å forandre koden AMV leverer, mens Cybits forteller at den er utgitt under GPL, så de har sin fulle rett til å gjøre dette.

 

Om AMV vinner denne saken kan det få større konsekvenser for programvare som er utgitt under GPL, men står det ikke ganske tydelig at man også må dele forandringene? Det er personer som har gitt ut koder under den lisensen nettopp på grunn av det formålet. Er det noe jeg ikke har fått med meg i denne saken som gjør at AMV har potensialet til å komme noen vei med dette saksmålet?

 

Om de ikke ønsker at andre skal forandre koden de lager, bør de ikke lage sin egen programvare eller se om det finnes noe tilfredsstillende som er utgitt i en BSD-lignende lisens?

Hadde ikke hørt om saken før nå, men leste denne linken og hvis det er riktig det som er skrevet der og AMV skulle vinne så kan man bare gå og legge seg. Spesielt delen om rmmod er jo hårreisende.

Lenke til kommentar

Om de skulle vinne ja, men det jeg synes er litt rart er at mange nyhetsider legger frem saken som om AVM i det heletatt har en sak, det er det jeg er litt skeptisk til.

 

Mange sider i dag lever av å selge nyheter, og ved å legge frem saker på en noe mer dommedags-metode, "selger" de sikkert flere artikler.

 

Om noen kan referere til deler av GPL (v2) hvor det er usikkerhet rundt hvorvidt man kan forandre eller ta ut deler av koden og gjøre andre deler av kodene som er utgitt under GPL under en proprietær lisens så hadde det vært fint.

Lenke til kommentar

Har akkurat instalert Ubuntu på en Lenovo T500. Som noen av dere sikkert vet, så har man den kjente røde "musen", som et alternativ til trackpaden. Den kan man også bruke til scrolling, hvis man holder knappen mellom høyre og venstre klikk inne. Noen som vet om det er mulig å mappe den knappen? Har rota litt rundt inne i innstillinger, men finner ingen logiske steder hvor man kan gjøre det.

Lenke til kommentar
"So, with Desktop Linux, we see a basically flat growth curve hovering around 1%. And since the release of AIR, we’ve seen only a 0.5% download share for desktop Linux."

Lurer på om det kan ha noe å gjøre med at de har kommet med en distro-avhengig 32bits-versjon, i en tid da de aller fleste kjører 64bit. Ikke akkurat rett frem å få det til å fungere på noe fornuftig vis.

Lenke til kommentar

Det blir slutt på Adobe Air til Linux. http://blogs.adobe.c...nux-client.html

"So, with Desktop Linux, we see a basically flat growth curve hovering around 1%. And since the release of AIR, we've seen only a 0.5% download share for desktop Linux."

Lurer på om det kan ha noe å gjøre med at de har kommet med en distro-avhengig 32bits-versjon, i en tid da de aller fleste kjører 64bit. Ikke akkurat rett frem å få det til å fungere på noe fornuftig vis.

 

Dumt! Jeg bruker Adobe Air til Wimp. Veldig, veldig trist at Adobe gir opp plattformen.

Lenke til kommentar

Men kanskje Wimp får fingeren ut av ræva og lager en klient som ikke suger balle nå.

 

Den nåværende klienten har jo så mye info over, under og på sidene, at man må scrolle som en gal for å bla gjennom f.eks. søkeresultatene. I illegg har den jo håpløst med spacing rundt dem.

 

Hjelper ikke med mer og bedre innhold enn Spotify når de presenterer det så ufattelig elendig. Kjører du en skjermoppløsning under 1900xXXX, er det fullstendig ubrukelig.

 

Android-klienten deres fungerer i det minste nå. Men GOD er den ikke enda. Til det er bla. synroniseringshåndteringen for dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...