Del Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Først sjekk om det er en java applet som kjører. Dernest kryssjekk versjonen av java. Jeg har sett slike applets knekke over en oppdatering av java fra Sun. Jeg har også opplevd konflikt mellom adblock og java ved et tilfelle, så sjekk gjerne firefoxversjon og hvilke andre add-ons du bruker. Lenke til kommentar
Del Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Noen som har noe info på dette "dirndl" som phoronix poster om? Helt ville ytelsesøkninger på både AMD og Intel CPU-er, sjekk phoronix.com Jeg har ikke sjekket ryktene, men tar sjansen på en bold statement likevel. Jeg ser tre mulige forklaringer. -Den minst interessante er at man sammenligner to binærfiler hvor den ene ikke benytter optimaliseringer (eksempelvis SSE), mens den andre gjør det. Jeg kan ikke helt se for meg at det nye i det er særlig nytt eller interessant. -Den andre er at man sammenligner en-trådet kode med flertrådet kode, hvor den flertrådete koden bruker en form for auto-parallellisering som mange programmer kan nyttiggjøre seg. Det er isåfall ganske interessant. -Den tredje er at man har fått til noe som kjører på GPU, et GPGPU rammeverk som har mer generell anvendelse enn det vi har sett tidligere. Dette vil være det mest interessante, og er konsistent med type benker som vises og ytelsesøkningen som oppnås. Mitt stalltips her: Pathscale slipper en GPGPU kompilator som bruker OpenCL og Gallium3D. EDIT: Æsj, jeg sjekket nettopp ryktene. Det virker rimelig klart at det er mitt alternativ en. Man sammenligner epler og pærer, en blodtrimmet binærfil med proprietær kompilator med en uoptimalisert binærfil fra gcc. En eple-eple sammenligning ville gitt nærmere 10% forskjell på benkene. Pathscale kommer til å slippe kompilatorpakken sin under GPL v3: http://www.pathscale.com/ekopath-compiler-suite Endret 11. juni 2011 av Del Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Først sjekk om det er en java applet som kjører. Dernest kryssjekk versjonen av java. Jeg har sett slike applets knekke over en oppdatering av java fra Sun. Jeg har også opplevd konflikt mellom adblock og java ved et tilfelle, så sjekk gjerne firefoxversjon og hvilke andre add-ons du bruker. Er ikke sikker på om det kjøres noen java applet, men har aldri hatt noen problemer med java før, bankid i nettbanken funker bra. Disable adblock hjalp ikke. Det ser ut som om at de prøver å redirecte meg til eller laste ned noe fra https://confined.payex.com/PxOrderCC.aspx, men jeg får aldri noen respons. Endret 11. juni 2011 av FraXinuS Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Har prøvd Firefox, Opera og Chromium. Har også prøvd Chrome, Firefox og IE i virtualbox, det samme skjer der også. Jeg synes det er rart det ikke funker i virtualbox, jeg mistenker at det kan være noe med nettverkskonfigurasjonen min som gjør at den siden blir blokkert av en eller annen grunn. Eller at den siden blokkerer meg. Jeg har prøvd å bruke netstat og der ser jeg en connection med state ESTABLISHED til den serveren, så da får jeg vel kontakt med serveren. Lenke til kommentar
Del Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Merkelig. Høres ut som det er noe i nettoppsettet ja. Kanskje du har noe selinux eller lignende installert som ikke payex takler. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Det er en grunn til at man snakker om "ghost in the machine" noen ganger. Det der var jo bare rart. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Endelig tilbake etter noen måneder helt uten forumet. Og jeg starter med denne: http://linux.oneandoneis2.org/LNW.htm Bør leses av alle som vurderer å gå over på GNU/Linux fra Windows (eller OSX) og alle brukere av GNU/Linux som må forholde seg til førstnevnte. 1 Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Ja, det er veldig rart. Hvis jeg prøver denne linken (https://confined.payex.com/PxOrderCC.aspx) med en maskin som det funker på så blir jeg redirected til en side med en payex-logo og en feilmelding. Prøver jeg det på min maskin får jeg ingen respons. Får bare "waiting for confined.payex.com..." uten at noe skjer. Er det noen andre her med Archlinux som kan prøve linken over og se om dere får respons eller ikke? Jeg bruker 64bit Arch. Lenke til kommentar
D3f4u17 Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Det fungerer i Arch Linux her. Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Arch linux 64 bit og Chrome, fungerer fint, får Payex-logo og feilmelding. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Samme her, Arch 64, FF. Hosts-fil? Cookie? IP-Ban? Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Jeg har sjekket hosts-fila, men ser ikke noe feil med den. Har slettet alle cookies også. Tror ikke det er ip-ban heller, det funker fra andre maskiner på samme nettverk (bak samme router) og de har vel samme ip? Jeg har prøvd det meste nå tror jeg, men ingenting funker. Har også prøvd å bruke tcpdump for å se på nettverkstrafikken, og det ser ut som at det er kommunikasjon fram og tilbake om noen krypterings-sertifikater eller noe, men så stopper det bare opp. Tror jeg bare gir opp å finne det ut, det fikses sikkert med en reinstall, men orker ikke det nå bare for å fikse dette. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Noen som har tips til et billig usb wifi adapter av den "knøttlille" typen som faktisk fungerer med linux? Begynner å bli drit lei av dt innebygde rtl8192se_pci som mister kontakt med nettet stadig vekk fordi det med jevne mellomrom reduserer mottaksevnen med 90%. Pastebin for de som måtte vøre interresserte: clicky. Nå skal riktignok driveren til den chippen være inkludert i kjernen fra .40 - men med tanke på at Ubuntu har patchet den inn allerede og at det gir grusomme kernel panics på min maskin like ofte som jeg ellers ville mistet nett, vet jeg ikke om jeg tør håpe på noen forbedring.. Lenke til kommentar
Del Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 http://www.dealextreme.com/p/ultra-mini-nano-usb-2-0-802-11n-150mbps-wifi-wlan-wireless-network-adapter-48166 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Har den. Driverne kompilerer ikke engag siden .38-kjernen... Ikke veldig imponert over Realtek der heller. Lenke til kommentar
Del Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Er det mulig? Mener da å ha sett rapporter om at den funker greit, ellers ville jeg ikke lenket opp den. Realtek er på ingen måte best i klassen, men de siste kjerneversjonene har sett mye fremgang der, så det vil nok ordne seg fort. Alt basert på Atheros og Intel burde funke greit, men prisen blir nok en ganske annen. Her har du siste nytt: http://www.h-online.com/open/features/Kernel-Log-Coming-in-3-0-Part-1-Networking-1257847.html?page=2 Endret 14. juni 2011 av Del Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Er det mulig? Mener da å ha sett rapporter om at den funker greit, ellers ville jeg ikke lenket opp den. Realtek er på ingen måte best i klassen, men de siste kjerneversjonene har sett mye fremgang der, så det vil nok ordne seg fort. Alt basert på Atheros og Intel burde funke greit, men prisen blir nok en ganske annen. Her har du siste nytt: http://www.h-online.com/open/features/Kernel-Log-Coming-in-3-0-Part-1-Networking-1257847.html?page=2 Vel, jeg sjekket nettopp med den siste AUR-pakken som ligger ute igjen, men har ikke sjekket om Realtek har kommet med en oppdatering som maintaineren ikke har fått med seg. Stusser litt på linken din, chipen i dongelen du linket til er RTL8188CU, og den er såvidt jeg så ikk en av de som var nevnt der. Men jeg husker det var masse skriverier om den på buntuforums da 11.04 kom, så det er ikke bar eet "bleeding edge" problem i hvert fall. Det var en relativt beskjeden redigering av kildekoden som skulle til, men om de ikke klarer å få driveren til å kompilere en gang, er det ikke noe jeg orker å styr med. Den led forøvrig av nesten akkurat det samme problemet som det innebygde kortet: Det får ikke plutelig mye dåprligere dekning, men det kobler seg av EUROAM-nettverk stadi ekk, før det til slutt nekter å koble seg på, og man enten må rmmode og modprobe drivern et par ganger, samtidig som man restarter networkmanager, eller bare starte skjiten på nytt. HÅPER det endrer seg med .40 og at det bare er Ubuntu som fucket opp patchingen av kjernen sin, men vi får se. Jensen-dongelen er dessverre alt for stor, må ha noe som kan sitte i laptopen hele tiden mens jeg flytter den rundt og pakker den ned i sekken. red: realteknedlatningssiden åpner et popupvindu med startsiden til downlad-delen av nettsiden i stedet for nedlastningen jeg skulle ha, så der fikk jeg ikke sjekket... Men AUR-pakken var oppdatert og bygger as we speak, så jeg krysser fingrene. (Har nemlig tilsvrende dongle fra før. ) Det krevdes imidelrtid en patch for å la den bygge på .39, så jeg husket nok rett. Jeg forventer at drivere er klare til kernel-release, men jeg er kanskje for kravstor, Men sier man "works with linux 2.6.x, ja, da burde den gjøre det.. Endret 14. juni 2011 av NgZ Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 HÅPER det endrer seg med .40 og at det bare er Ubuntu som fucket opp patchingen av kjernen sin, men vi får se. .40 ? Finnes ikke. Neste kernel er 3.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå