Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så grei ut den, men litt unødvendig å ha Python bare for å bruke en simpel texteditor. Hvis syntax ikke er så nøye så anbefaler jeg heller Leafpad

Hvorfor er det unødvendig? Blir som å si at fks java, mono og .net framework (i ms windows) er unødvendig.. :dontgetit:

Og så har det seg jo slik at jeg holder på å lære meg python i tillegg da. To fluer i en smekk: en god editor og python kildekoden samtidig

Hallo!, har du sett hva du trenger for å bruke editoren?

 

# Yelp 2.10

# Python 2.4

# PyGTK 2.6

# GNOME Python 2.10

# GNOME Python Extras 2.10

 

Alt dette for en simpel editor er total sløsing.

 

Leafpad krever bare GTK. Etter kompilering blir programmet ca 60kb.

 

Har ikke noe imot Java, Mono/.NET osv, men alt til sitt bruk.

Endret av olear
Lenke til kommentar
Hallo!, har du sett hva du trenger for å bruke editoren?

 

# Yelp 2.10

# Python 2.4

# PyGTK 2.6

# GNOME Python 2.10

# GNOME Python Extras 2.10

 

Alt dette for en simpel editor er total sløsing.

Sløsing ja.

 

Interresting side note:

En kompis av meg brukte kun en time til å programmere MS' Notepad i Python. Trur ente han brukte noen GUI-toolkit, men hvis han gjorde brukte han kun tcl/tk.

 

Python er arti.

Lenke til kommentar

Ettersom dette programmet opplagt er ment for gnome, tror jeg ikke det er noe problem:

 

- Yelp er gnome sitt hjelp-system

- Python er meget vanlig uansett, så det er ikke noe problem. Også mye brukt i gnome.

- PyGTK/Gnome-python også...

- Gnome-python-extras aner jeg ikke hva er. Sikkert ikke så uvanlig...

 

Eneste problemet er at de krever gnome 2.10.

Lenke til kommentar

Et kjspt spørsmål:

Jeg har en SAMBA-server hvor mamma har filene sine, slik at hun kan nå dem fra to forskjellige PC-er. Er det en kommando som kan få CC-boksen til å ta kopi av mappen hvor filene ligger til en av Windows-PC-ene?

 

Slik jeg ser det for meg, må jeg mounte nettverkssharen, og så kopiere med cp, men hvordan mounter jeg den sharen med kommandolinje, og hvordan får jeg cp-kommandoen til å kjøre automatisk?

Lenke til kommentar
Daglig, f.eks, bare for å være på den sikre siden. Nå har ikke CC-boksen krasjet eller lagd noe som helst tull siden jeg satte den opp for 14 måneder siden, men det blir jo ikke store belastningen om jeg gjør det daglig eller ukentlig.

Køyr "crontab -e" som root (om det er root som har mounta SMB).

 

Her er ein crontab generator:

 

http://www.webtoolcentral.com/webmaster/to...ntab_generator/

 

Hugs å bruke full PATH til cp, altså /usr/bin/cp (om den ligg der hjå deg).

 

EDIT: Kanskje CC har eit GUI for det i web-interfacet.

Endret av objorkum
Lenke til kommentar

ahaa... prøvde å mounte rett til /mp3 men da fikk jeg unable to resolve mount point... men nå funka det:D

Takker!

 

Men hvorfor fungerte ikke

mount -t smbfs -o username=guest,password= //192.168.0.195/neadlasta /mnt/neadlasta

 

på ubuntuboksen min? fungerte fint på slackware

Endret av mariunae
Lenke til kommentar

Touchpad-en på laptopen sluttet plutselig å virke etter jeg prøvde å få til S-video ut.

Håper for guds skyld det er et softwareproblem.

 

Må se om jeg finner en windows-cd så jeg kan teste, funker ikke på noen live CD-er nå. :dontgetit:

 

Edit: Bare en løs ledning. *puh*

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

bugbugbug. Er du flink slipper du den i gnome sin bugzilla.

 

De fleste utviklerene er hyggelige folk, som liker å få konstruktive tilbakemeldinger. Pluss at svært mange av gnome-utviklerene er betalt av RH/Ubuntu/Novel for å fikse bugs og legge til funksjoner, og blir glade når folk finner dem for dem.

 

Feilrapportering er det beste og viktigste greia du som bruker kan gjøre for å forbedre programmvare, enten den er åpen eller lukket. Men lukket programmvare har det med å være litt mer ... lukket om feilene sine (jeg drev en del feilrapportering mot its-learning en stund, men gikk lei pga. alt byråkratiet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...