RattleBattle Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 The first Release Candidate of OpenOffice.org 2.0 can now be downloaded. Den var betydelig kjappere enn de forrige synes jeg. Men hvorfor i alle dager har de rpm-er med RC1 fra den offisielle siden? Lenke til kommentar
olear Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 (endret) Så grei ut den, men litt unødvendig å ha Python bare for å bruke en simpel texteditor. Hvis syntax ikke er så nøye så anbefaler jeg heller Leafpad Hvorfor er det unødvendig? Blir som å si at fks java, mono og .net framework (i ms windows) er unødvendig.. Og så har det seg jo slik at jeg holder på å lære meg python i tillegg da. To fluer i en smekk: en god editor og python kildekoden samtidig Hallo!, har du sett hva du trenger for å bruke editoren? # Yelp 2.10 # Python 2.4 # PyGTK 2.6 # GNOME Python 2.10 # GNOME Python Extras 2.10 Alt dette for en simpel editor er total sløsing. Leafpad krever bare GTK. Etter kompilering blir programmet ca 60kb. Har ikke noe imot Java, Mono/.NET osv, men alt til sitt bruk. Endret 30. september 2005 av olear Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Hallo!, har du sett hva du trenger for å bruke editoren? # Yelp 2.10 # Python 2.4 # PyGTK 2.6 # GNOME Python 2.10 # GNOME Python Extras 2.10 Alt dette for en simpel editor er total sløsing. Sløsing ja. Interresting side note: En kompis av meg brukte kun en time til å programmere MS' Notepad i Python. Trur ente han brukte noen GUI-toolkit, men hvis han gjorde brukte han kun tcl/tk. Python er arti. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Hva gir denne som ikke gode, gamle gedit gir? Forøvrig er dependancyes en jobb for pakkesystemet, ikke noe jeg har tenkt til å styre med. Lenke til kommentar
olear Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Forøvrig er dependancyes en jobb for pakkesystemet, ikke noe jeg har tenkt til å styre med. Er ikke snakk om pakkesystemet, men at man trenger så mye unødvendig for at programmet skal fungere (såklart min mening, andre har sikkert andre oppfatninger). Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Ettersom dette programmet opplagt er ment for gnome, tror jeg ikke det er noe problem: - Yelp er gnome sitt hjelp-system - Python er meget vanlig uansett, så det er ikke noe problem. Også mye brukt i gnome. - PyGTK/Gnome-python også... - Gnome-python-extras aner jeg ikke hva er. Sikkert ikke så uvanlig... Eneste problemet er at de krever gnome 2.10. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Noen som veit av et godt net limiter-program med GUI? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Et kjspt spørsmål: Jeg har en SAMBA-server hvor mamma har filene sine, slik at hun kan nå dem fra to forskjellige PC-er. Er det en kommando som kan få CC-boksen til å ta kopi av mappen hvor filene ligger til en av Windows-PC-ene? Slik jeg ser det for meg, må jeg mounte nettverkssharen, og så kopiere med cp, men hvordan mounter jeg den sharen med kommandolinje, og hvordan får jeg cp-kommandoen til å kjøre automatisk? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Korleis du mountar eit SMB-share i GNU/Linux? mount -t smbfs -o username=<>,password=<> //server/share /mount/point Kutt evt ut brukarnamn/passord-greia om du ikkje har det. cp kan køyrast automatisk med cron. Korleis såg du det for deg? Kor ofte? Endret 1. oktober 2005 av objorkum Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Daglig, f.eks, bare for å være på den sikre siden. Nå har ikke CC-boksen krasjet eller lagd noe som helst tull siden jeg satte den opp for 14 måneder siden, men det blir jo ikke store belastningen om jeg gjør det daglig eller ukentlig. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Daglig, f.eks, bare for å være på den sikre siden. Nå har ikke CC-boksen krasjet eller lagd noe som helst tull siden jeg satte den opp for 14 måneder siden, men det blir jo ikke store belastningen om jeg gjør det daglig eller ukentlig. Køyr "crontab -e" som root (om det er root som har mounta SMB). Her er ein crontab generator: http://www.webtoolcentral.com/webmaster/to...ntab_generator/ Hugs å bruke full PATH til cp, altså /usr/bin/cp (om den ligg der hjå deg). EDIT: Kanskje CC har eit GUI for det i web-interfacet. Endret 1. oktober 2005 av objorkum Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 hvordan finner jeg mount point.. eller hvordan bruker jeg det? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Mount-point er den mappa der sharet skal verte mounta. Dvs at tek du /mnt/mappe som mount-point, så kjem filene i /mnt/mappe. Mappa må vere laga først. Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) ahaa... prøvde å mounte rett til /mp3 men da fikk jeg unable to resolve mount point... men nå funka det:D Takker! Men hvorfor fungerte ikke mount -t smbfs -o username=guest,password= //192.168.0.195/neadlasta /mnt/neadlasta på ubuntuboksen min? fungerte fint på slackware Endret 1. oktober 2005 av mariunae Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Du har vel ikke installert samba-klienten? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Touchpad-en på laptopen sluttet plutselig å virke etter jeg prøvde å få til S-video ut. Håper for guds skyld det er et softwareproblem. Må se om jeg finner en windows-cd så jeg kan teste, funker ikke på noen live CD-er nå. Edit: Bare en løs ledning. *puh* Endret 1. oktober 2005 av Goophy Lenke til kommentar
dabear Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Nøyaktig hva kan kalles en bug egentlig? Når jeg åpner et arkiv, markerer ei fil/mappe og trykker ctrl +c skjer det ingenting (forventa at file(ene) skulle kopieres til utklipstavla). Vil dette karaktiriseres som en bug eller «feature request»? (gnome/File Roller 2.12.0) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 En feature request er når du spør om de kan ha med en feature (funksjon), ikke når programmet ikke gjør det den skal gjøre. Den forventete reaksjonen skulle vært at filnavn/filer ble kopiert til clipboard, og da vil jeg si det er en bug. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 bugbugbug. Er du flink slipper du den i gnome sin bugzilla. De fleste utviklerene er hyggelige folk, som liker å få konstruktive tilbakemeldinger. Pluss at svært mange av gnome-utviklerene er betalt av RH/Ubuntu/Novel for å fikse bugs og legge til funksjoner, og blir glade når folk finner dem for dem. Feilrapportering er det beste og viktigste greia du som bruker kan gjøre for å forbedre programmvare, enten den er åpen eller lukket. Men lukket programmvare har det med å være litt mer ... lukket om feilene sine (jeg drev en del feilrapportering mot its-learning en stund, men gikk lei pga. alt byråkratiet.) Lenke til kommentar
dabear Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Vel, sendte inn bug-rapporten til ubuntu folka, rekner med den blir forwarda til gnomes bugzilla etterhvert. Min første bug-rapport Endret 2. oktober 2005 av dabear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå