Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal visst være mulig å spille av blu-ray via makemkv og en plugin til xbmc, men jeg har ikke prøvd det selv enda. Se artikkel hos lifehacker for detaljer.

 

Det beste hadde vært å finne en løsning som støtter menyer og hele pakka, men det tror jeg ikke finnes enda. :ermm:

Kjøpte denne blu-ray spilleren og la inn makemkv og xbmc plugin'en på Ubuntu 10.04, og testet med The Expendables blu-ray'en jeg også kjøpte. Tok litt tid å starte opp, ca 30 sek eller der om kring (tok ikke tiden), men spilte av helt greit. Spilte kun av noen minutter før jeg stoppet, da jeg kun testet om det fungerte, så om det er noen potensielle problemer etter lengre avspillinger vet jeg ikke. Men så langt alt vel :D

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Det skal visst være mulig å spille av blu-ray via makemkv og en plugin til xbmc, men jeg har ikke prøvd det selv enda. Se artikkel hos lifehacker for detaljer.

 

Det beste hadde vært å finne en løsning som støtter menyer og hele pakka, men det tror jeg ikke finnes enda. :ermm:

Kjøpte denne blu-ray spilleren og la inn makemkv og xbmc plugin'en på Ubuntu 10.04, og testet med The Expendables blu-ray'en jeg også kjøpte. Tok litt tid å starte opp, ca 30 sek eller der om kring (tok ikke tiden), men spilte av helt greit. Spilte kun av noen minutter før jeg stoppet, da jeg kun testet om det fungerte, så om det er noen potensielle problemer etter lengre avspillinger vet jeg ikke. Men så langt alt vel :D

 

Det var godt å høre. Nokon spesiell grunn til at du gjekk for akkurat den spelaren? Er det laga noko slags kompatibilitetsliste?

Lenke til kommentar

Høy lesehastighet er vel kanskje et krav for å få sømløs avspilling når det må dekodes litt ekstra i bakgrunnen?

 

Enn så lenge har jeg ikke tatt meg bryet med å kjøpe og sette opp en BR-avspiller på htpc-en, å lnge jeg har PS3-en jeg kan bruke ved behov.

Lenke til kommentar

Et lite kjapt spørsmål, ser at *buntu kommer opp i updatemanager. Hvis jeg tar en distroupgrade, får jeg da med gnome/xfce eller hva enn det skulle være da? For isåfall tror jeg at jeg dropper hele greia inntil jeg får ånden over meg til å gjøre laptopen om til htpc.

 

Et lite kjapt spørsmål, ser at *buntu kommer opp i updatemanager. Hvis jeg tar en distroupgrade, får jeg da med gnome/xfce eller hva enn det skulle være da? For isåfall tror jeg at jeg dropper hele greia inntil jeg får ånden over meg til å gjøre laptopen om til htpc.

 

kult, sql error medføre dobbelpost.

Endret av Runarbs
Lenke til kommentar

Høy lesehastighet er vel kanskje et krav for å få sømløs avspilling når det må dekodes litt ekstra i bakgrunnen?

Vet ikke, har bare fått med meg når jeg har lest tester av "vanlige" blu-ray spillere at de ikke har vært så raske til å starte opp, men dette har blitt bedre med nyere modeller. Så jeg tenkte så enkelt at høy lese hastighet vil kanskje gjøre at ting starter raskest mulig. Ikke noe gjennomtenkt kjøp, kun skal ha blu-ray og hvilken modell er raskest :thumbup:

Endret av Crowly
Lenke til kommentar
It's true! Slackware 13.37 has been released. Nearly a year in the making, you will appreciate the performance and stability that can only come with careful and rigorous testing. Slackware 13.37 uses the 2.6.37.6 Linux kernel (hence our new $SLACKWARE_VERSION.$KERNEL_VERSION naming system used for this release ;-), and also ships with 2.6.38.4 kernels for those who want to run the latest (and also includes configuration files for 2.6.35.12 and 2.6.39-rc4). The long-awaited Firefox 4.0 web browser is included, the X Window System has been upgraded (and includes the open source nouveau driver for nVidia cards). The venerable Slackware installer has been improved as well, with support for installing to btrfs (for those who would like to try a new copy on write filesystem), a one-package-per-line display mode option, and alienBOB's big surprise: an easy to set up PXE install server that runs right off the DVD!

 

:w00t:

 

 

Lenke til kommentar

Pakkebehandleren tar ikke hensyn til avhengigheter, det er korrekt. Oppgaven til pakkebehandleren er å installerer, oppgradere og fjerne pakker; avhengigheter er noe sysadmin skal tenke på.

 

Fordeler for noen er ulemper for andre :) Eksempel: det at pakkebehandleren til Slackware ikke tar hensyn til avhengigheter er en grunn til at jeg liker å bruke Slackware.

I det store og hele er Slackware veldig ikke in your face. Design etter KISS prinsippet, Slackware er enkelt, basisk og er vel en av linux-distroene som er "mest UNIX" (i ånd, ikke i kode =).

Jeg liker at Slackware ikke patcher kjerna full av egne triks. Jeg liker at Slackware ikke holder meg i hånda med masse GUI-konfigprogram.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...