Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Jeg ville nå ikke bli ALT for overrasket om de kom med en klient i det minste. Så kunne man alltid være innlogget i nettverket/chatten, få gode tilbud (og "gode tilbud", og mulighet til å kjøpe spill ute en reboot.

I tiillegg kommer man jo ikke unna at de etterhvert har noen spill fra småutviklere som faktisk finnes i linux-versjon allerede.

Men spørsmålet blir jo: Hvis man kjøper til ett OS- skal man få til de andre og? Portering er jo ikke gratis.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, skal reinstallere alt av programvare på PCen min før TG, og har det derfor litt travelt nå, i og med at jeg må tilbakeføre en backup etter diskkræsj. Har en stund brukt Mint og Debian, både Desktop og server og er etter hvert vant med Linux selv om jeg ikke er noe ekspert.

Leter etter en ny distro, tenkte litt på Gentoo, men siden jeg har det ganske travelt dropper jeg den tanken ...

Ellers har jeg tenkt på betaen til nyeste Ubuntu, men har hørt det er en del problemer med den nye docken. Laster nå ned #! og Slackware, men er det noen andre som har noen gode forslag?

Vil aller helst ha Openbox eller Gnome lett tilgjengelig. Ellers må systemet i allefall frem til Søndag være stabilt nok til at jeg kan bruke det uten problemer. Tror derfor jeg slår fra meg Slackware på grunn av tidligere erfaringer. Ellers er jeg glad i ny programmvare.

Av gaminng gjøres det meste i Windows, bortsett fra Minecraft, så Oracle Java bør kunne fikses, men det er vell ofte ikke noe problem.

Lenke til kommentar
(...)

Ellers må systemet i allefall frem til Søndag være stabilt nok til at jeg kan bruke det uten problemer. Tror derfor jeg slår fra meg Slackware på grunn av tidligere erfaringer.

(...)

Er din erfaring at Slackware ikke er stabilt?? Eller missforstår jeg?
Lenke til kommentar

Har testet #! en liten stund, synes defaultkonfigurasjonen er finfin. Et annet sindig forslag er selvsagt Arch. :)

Ble Arch ser det ut som, ingenting har stoppa meg enda i allefall :D

(...)

Ellers må systemet i allefall frem til Søndag være stabilt nok til at jeg kan bruke det uten problemer. Tror derfor jeg slår fra meg Slackware på grunn av tidligere erfaringer.

(...)

Er din erfaring at Slackware ikke er stabilt?? Eller missforstår jeg?

Nei, formulerte meg litt dumt. Saken er at jeg aldri kom så langt at jeg fikk testa Slackware ordentelig. Tastaturet viste ikke tegn til liv så sant jeg ikke hamra løs på det like etter at LILO starta. Hadde ikke tid til å sette meg ordentelig inn i feilen for å fikse den, så måtte inn med Mint igjen. Husker ikke om det var 13.0 eller 13.1 jeg prøvde, eller begge deler. Tror det var sistnevnte.

Jeg antar at det samme skjer igjen da dette er på samme maskin, og jeg har ikke tid til det akkuratt nå. Slackware er nok fint det om jeg bare hadde hatt tid :)

Lenke til kommentar
Nei, formulerte meg litt dumt. Saken er at jeg aldri kom så langt at jeg fikk testa Slackware ordentelig. Tastaturet viste ikke tegn til liv så sant jeg ikke hamra løs på det like etter at LILO starta. Hadde ikke tid til å sette meg ordentelig inn i feilen for å fikse den, så måtte inn med Mint igjen. Husker ikke om det var 13.0 eller 13.1 jeg prøvde, eller begge deler. Tror det var sistnevnte.

Jeg antar at det samme skjer igjen da dette er på samme maskin, og jeg har ikke tid til det akkuratt nå. Slackware er nok fint det om jeg bare hadde hatt tid :)

AH, I see :)

Vel, skulle du ønske å prøve Slackware igjen, vil jeg bare nevne at neste stable Slackware versjon (13.37) er nå RC (nr 4.6692) så ny stable release er ikke langt unna...

Lenke til kommentar

Arch er et supert valg spør du meg. :) Ellers bør #! være svært stabilt da det egentlig bare en en desktopkonfigurert Debian.

Jo, men jeg vil uansett prøve noe nytt, og kjenner jeg meg selv rett kommer det til å ta litt tid før jeg reinstallerer.

Spilling på TG skjer uansett mest i Windows, og jeg kommer også til å bruke en del tid på programeringskonkuranser der, og det må å skjer i Windows, så Linux bruken er uansett litt for liten.

Arch installerte helt uten problemer, og holder nå på med X, men openbox klager på at libSM.so.6 ikke finnes. Fikk meldinga akkuratt nå, så jeg skal se litt mer på det. Ellers bør jeg vell lese beginners guiden, antar det står en del nyttig der.

AH, I see :)

Vel, skulle du ønske å prøve Slackware igjen, vil jeg bare nevne at neste stable Slackware versjon (13.37) er nå RC (nr 4.6692) så ny stable release er ikke langt unna...

Det skal jeg følge litt med på. Jeg hadde uansett prøvd Arch, Gentoo og Slackware igjen uansett. Forskjellen er bare rekkefølge, nå blir det Arch før Gentoo.

Takk for hjelp i allefall :)

Endret av Rockie
Lenke til kommentar

Arch er et supert valg spør du meg. :) Ellers bør #! være svært stabilt da det egentlig bare en en desktopkonfigurert Debian.

Jo, men jeg vil uansett prøve noe nytt, og kjenner jeg meg selv rett kommer det til å ta litt tid før jeg reinstallerer.

Spilling på TG skjer uansett mest i Windows, og jeg kommer også til å bruke en del tid på programeringskonkuranser der, og det må å skjer i Windows, så Linux bruken er uansett litt for liten.

Arch installerte helt uten problemer, og holder nå på med X, men openbox klager på at libSM.so.6 ikke finnes. Fikk meldinga akkuratt nå, så jeg skal se litt mer på det. Ellers bør jeg vell lese beginners guiden, antar det står en del nyttig der.

Arch sine guider og wikisider holder jevnt meget god standard, syns jeg. Har brukt de en del sjøl, selv om jeg er Slackware bruker.

EDIT: hvis libSM pakke er installert, kan det være en symlink feil...

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Arch sine guider og wikisider holder jevnt meget god standard, syns jeg. Har brukt de en del sjøl, selv om jeg er Slackware bruker.

Mener jeg har vært innom de selv en del ganger, og fikk vell omtrent samme inntrykk.

Lenke til kommentar

EDIT: hvis libSM pakke er installert, kan det være en symlink feil...

Tenkte litt på det, har vell vært borti det før en gang. Skal se på det senere, må konsentrere meg om å få opp Windows, prøver på Hardcore Programming compoen og har litt for mye igjen. Håper på å få sendt inn noe i allefall, men topplista må jeg nok se langt etter. akkuratt. Trenger i allfall Windows til det, tviler på at de godtar Linux -.-

Du får si ifra om du trenger hjelp under TG, kan hende jeg kan komme bort og hjelpe. :)

Hehe, det kan jeg gjøre :p Hvilken sektor er du i?

Endret av Rockie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...