Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Morro å se på tallene nå, snart 200'000 dollar, og totalt 25% fra Linux. Også morsomt å se at average innbetalinger på Linux er nesten 12 dollar, men mac og windows har 6.23 og 4.12 dollar respektivt. Tydeligvis har Linux brukere dypere lommebøker når det kommer til slikt.

Gratis operativsystem gir mer til overs :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men da betaler de ikke spesielt for Windows (vel, ikke av egen vilje og med bevissthet rundt det i hvert fall). De fleste betaler jo like mye for Windows samtidig som de kjøper ferdig-PC-en sin, selv om de har planer om å bruke et gratis OS på den. Skulle jeg funnet en laptop uten OS sist jeg kjøpte laptop, hadde jeg vært flere tusen kroner fattigere.

Lenke til kommentar

Har brukt Steam til å veie opp for noen gamle synder ved å kjøpe spill jeg tidligere har piratkopiert til greie priser. Kjøpte nylig The Witcher for ~150kr, og spiller det for tiden. Såpass mye at stasjonærmaskinen stort sett kun har gjort windows de siste dagene. :p bare synd Steam ofte er ubrukelig dyrt på nye utgivelser. Jaja, jeg har en backlog på en del spill allerede, så det er kaskje like greit...

For å prøve å havne på topic igjen: Har det vært noe nytt om ryktene om Steam for linux i det siste? Man kunne jo håpe at det bidro til at flere spill i det minste kom med brukbar wine-kompabilitet så de kunne nå flere kunder.

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke er helt operativ etter en dag med bare fysikk så hadde jeg et lite spørsmål. Hvordan får jeg kjørt "braid -windowed" i terminal? Funker fint å starte det via andre metoder, men da går spillet over begge skjermene noe som ser jævlig ut. Siden det ikke er noe filendelse så er jeg litt rådvill for øyeblikket med tanke på hvordan jeg skal få kjørt det.

Lenke til kommentar

Del: Hvilken openWRT-versjon har du på TP-routeren din? Har litt problemer med random disconnects (wlan går ned og opp etter ~minuttet) med Backfire-rc4. Kjører ikke du en eldre versjon for nettopp stabilitet på trådløst?

Kjører 10.03.1 RC4, med oppetid på 50 dager nå. Har opplevd ustabilitet på trådløst et par ganger siden jeg satte opp routeren, men ikke vært i stand til å gjenskape det. Det første du bør sjekke er at du velger en kanal som er lengst mulig unna dine nærmeste naboer. Dernest sjekk trådløskonfigurasjon. En godt fungerende konfigurasjon som gir stabilt trådløs med n-hastighet ser slik ut:

config 'wifi-device' 'radio0'
       option 'type' 'mac80211'
       option 'macaddr' 'd8:5d:4c:bb:22:b4'
       option 'hwmode' '11ng'
       list 'ht_capab' 'SHORT-GI-40'
       list 'ht_capab' 'TX-STBC'
       list 'ht_capab' 'RX-STBC1'
       list 'ht_capab' 'DSSS_CCK-40'
       option 'disabled' '0'
       option 'txpower' '27'
       option 'htmode' 'HT40-'
       option 'channel' '6'

config 'wifi-iface'
       option 'device' 'radio0'
       option 'network' 'lan'
       option 'mode' 'ap'
       option 'ssid' 'Backfire'
       option 'encryption' 'psk'
       option 'key' 'dinnøkkel'

Dette er altså filen /etc/config/wireless, erstatt dinnøkkel med ditt passord.

For å prøve å havne på topic igjen: Har det vært noe nytt om ryktene om Steam for linux i det siste?

Bare dager siden Michael hos Phoronix gjentok påstanden om at Steam er på vei til linux.
Lenke til kommentar

Det holder ikke med "braid -windowed&" ?

Hvilke andre måter kan du started det med?

Det var det jeg også trodde, men får bare opp at command not found. Ellers funker det fint å starte det spillet med i kjøre "braid" fila fra mappen, eller starte det via gnome-do. Men skal se litt nærmere på det når jeg er ferdig med fysikken i dag.

Lenke til kommentar

Har ikkje det blitt sagt i fleire år?

Nei, ryktene sa i fjor sommer, og opphavsmann var den samme Michael. Det ble også oppdaget Steam kode som var portet over til linux. Siden har Michael gjentatt påstanden med jevne mellomrom, men uten noen ny dato for når.
Lenke til kommentar

Har ikkje det blitt sagt i fleire år?

Nei, ryktene sa i fjor sommer, og opphavsmann var den samme Michael. Det ble også oppdaget Steam kode som var portet over til linux. Siden har Michael gjentatt påstanden med jevne mellomrom, men uten noen ny dato for når.

En kjapp googling sier at bruk av linux-kodebibliotek i Steam ble oppdaget sent i 2008.

Mener spekulering om Steam til linux startet i 2007 da Valve annonserte etter ingeniør/coder med erfaring med porting til linux...

Lenke til kommentar

Mener spekulering om Steam til linux startet i 2007 da Valve annonserte etter ingeniør/coder med erfaring med porting til linux...

Ryktene gikk en stund før det, men når annonsene kom ut så ble det jo skikkelig fart, og etter det har det blusset opp håp her og der, men jeg har mistet troen helt.

Lenke til kommentar

Ryktene gikk en stund før det, men når annonsene kom ut så ble det jo skikkelig fart, og etter det har det blusset opp håp her og der, men jeg har mistet troen helt.

Jeg har ikke store forventninger, men Valve har jo gjort flere ting de aldri ville gjort før. F.eks Steam på Mac, Ps3 er hovedkonsollen til Portal 2. Så jeg tror ikke det er helt umulig, men jeg tror ikke det kommer til å skje med det første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...