Lycantrophe Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Jeg husker det skjedde da python3 ble lansert, men den ble sluppet med en update til å bruke python2. Som du ser av output er det også python2.7 som blir brukt. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Du kan bruke -f for å putte ssh i bakgrunnen. prøv noe slikt: ssh -f A sleep 10 && ssh B Sleep 10 kjøres på server A og ssh kobler fra når den er ferdig hvis ikke det er opprettet noen tilkoblinger innen da. Usikker på om dette fungerer hvis du bruker innlogging med passord på A men det gjør du vel ikke Bruker nøkkelpar så det går fint ... Siden denne tunnelen er noe jeg kommer til å bruke mer eller mindre hele dagen hver dag så tenkte jeg at jeg skulle legge til "ssh -fN A" som en Startup application (bruker helt vanlig Ubuntu 10.10). Dette gikk ikke. Prøvde også "sleep 10 && ssh -fN A" (siden jeg så noe annet SSH-greier i listen) og å putte kommandoen i fnutter. Ingen av de hjalp. Er det noen som har peiling? Jeg ville heller laget et alias.. Kjør følgende (bytt ut A og B selvfølgelig) echo "alias B='ssh -f A sleep 10 && ssh B'" >> ~/.bashrc source ~/.bashrc Så er det bare å skrive B for å koble til Dersom du starter koblingen til A i oppstarten vil det vel bare fungere første gangen du kobler til B.. Kobler du fra vil koblingen til A avsluttes også, også må du begynne på nytt neste gang. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg husker det skjedde da python3 ble lansert, men den ble sluppet med en update til å bruke python2. Som du ser av output er det også python2.7 som blir brukt. Lastet ned kildekoden rett fra opphavet og testet (Fedora 14). Fungerte glimrende her. Fulgte også med en .spec-fil så jeg fikk bygget en .rpm. Hendig. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Da får jeg prøve å kompilere selv. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Hvilken pythonversjon er standard i Fedora 14,og hvilken pytho 2.x-versjon brukes? Jeg misteker at scripter ikke er kompatibelt med python 2.7. Jeg tror arch kjørte 2.6 som pythpn 2-versjon i starten etter overgangen til python3. Det er dessverre en del pythonscript som kaller "python" med eller uten fast path i tide og utide (bla. google (og dermed cyabogen) sitt repo-script for å sjekke ut Androidkildekode. Selvfølgelig var ikke repo-kommandoen, hva det var (binærfil, script) eller *noe som helst* dokumentert *overhodet*. Nå finnes det vel en kort beskrivelse av den et sted, men fortsatt alt for dårlig. Det er greit å forutsette enten python 2 eller 3, men 1: dokumentasjon, og 2: Funger i det minste med nyeste (eller alle) 2.x eller nyeste (eller alle) 3.x, avhengig av hvilken du velger. In a perfect world... Jeg trodde at python-teamet i utgangspunktet for at ingenting "breaks" i utgangspunktet bortsett fra ved major release, så det er litt merkelig. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Flash-Aid: Fikser flash i firefox på Ubuntu. https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/flash-aid/ Eg hadde berre trøbbel med flash på Ubuntu 11.04 64-bit, men Flash-aid fiksa det Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg har problemer med at flashinnhold tidvis forsvinner, og blir byttet ut med blinkende, hvite, firkanter, og i noen tilfeller annet nettsideinhold (som ikke blinker). Det har vørt et problem siden flashplugin 10.2.153.1-1 (eller muligens en versjon tidligere, men jeg tror det er den. Sliter med å finne andre som har det problemet, så jeg begynner å lure på om det kan være en kombinasjon med skjermkort(/-drivere). Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg har det samme (FF4, arch linux, problemet opptrer ikke i Opera). Bruker du Catalyst? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Nei, Nvidia GTX 460 og nvidia 270.30-3 (binærdriver). Bruker også FF4. men opplever tilsvarende (men mindre) problemer i chromium- der er det mindre forstyrrelser, og i stedet for at det blinker hvitt, fryser innholdet i bildet iimellom - i akkurat samme firkantmønster som i FF4. Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg ville heller laget et alias.. (...) Dersom du starter koblingen til A i oppstarten vil det vel bare fungere første gangen du kobler til B.. Kobler du fra vil koblingen til A avsluttes også, også må du begynne på nytt neste gang. Hvis jeg kombinerer -f sammen med -N så skulle det ha funket alle gangene jeg kobler til B. Det gjør det når jeg tester det manuelt (kan logge inn og ut av B, lukke terminalvinduet, osv.). Men av en eller annen grunn så funker det ikke som en startup application. Kanskje måten det kjøres på da gjør at -N flagget mister sin effekt eller noe. Ennivei så tror jeg alias er veien å gå. Det løser egentlig alle problemene. NgZ og Lycantrophe: Jeg har samme problemer som dere i FF4 og jeg bruker den standard, åpne ati-driveren med et kort som er fullt støttet (HD4570). Jeg husker før FF4 kom ut da jeg hadde Mozilla sin daily-ppa gående. Da hadde jeg akkurat dette problemet i Minefield (4.0preblabla) men ikke i Firefox (3.6.noe). Så jeg lurer på om det rett og slett er Firefox 4 som er grunnen. Jeg har ikke klart å finne noen bug reports på det. Hos meg er det slik at sider som Youtube og Vimeo fungerer helt fint, men når andre sider embedder videoer fra disse sidene så oppstår problemet. Også enkle ting som en Flash-basert meny e.l. tuller seg ofte. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Stemmer, jeg mener jeg bare har opplevd glitching når det er embedded. Uansett, peker mer og mer mot FF4. Ikke at det plager meg særlig, bruker lite flashvideo, men det er kjedelig fordet. Sokkalf: Raporter tilbake med python-versjon. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 $ head -n1 `which rip` #!/usr/bin/env python $ /usr/bin/env python Python 2.7 (r27:82500, Sep 16 2010, 18:02:00) [GCC 4.5.1 20100907 (Red Hat 4.5.1-3)] on linux2 Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information. >>> 2.7. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 (endret) Hm. Da prøver jeg å kompilere selv og ser hva som skjer. Får syntax-feil i bash completion-filen. Kan man sette noen environment variables som tvinger den til å bruke python 2.7? Retter feil jeg tror kommer av overgangen til 3.0. Endret 9. april 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 jeg har løst Flash-problemet for ei stund tilbake. dette er ei løsning som funker på alle plattformer: avinstaller flash. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Noen som vet hvordan jeg unngår å spinne opp diskene som jeg bruker i Samba, før jeg går inn i mappene? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 jeg har løst Flash-problemet for ei stund tilbake. dette er ei løsning som funker på alle plattformer: avinstaller flash. Ja, for ikkeno' av innholdet er selvfølgelig mye bedre enn mesteparten av det.. 1 Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Hadde et problem tidligere med at arch brukte 5 minutter på å boote, det ordna seg når jeg bytta fra IDE til AHCI i bios. Men problemet nå er jo at windows 7 nekter å godta dette. Etter å ha lest litt ser det ut som det må bli en reinstall av windows. Hvorfor takler ikke windows dette. Ikke at det er superkrise heller. Må bare bytte om i bios igjen før jeg skal fyre opp windowsen. Bruker bare partisjonen til å spille litt med innimellom allikevel. Deilig å kjøre et moderne OS Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Du trenger ikke reinstallere. Google switch from IDE to AHCI win7 eller noe. Mener det innebærer å boote i IDE-modus og avinstallere diskkontrolleren eller noe, så windows kjører en driverdeteksjonsrunde eller noe neste gang. En linux-installasjon takler ihvertfall ikke det motsatte byttet (fra AHCI til IDE) smertefritt. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Windows 7 trenger bare en registryendring for å kunne boote med AHCI. Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 har tenkt å prøve ut linux på netbooken min nå, en asus eee 1005p ( atom 1,66 Ghz, 2gb ram). hvilken linux distro vil fungere best på den? Ser helst også at den er nogenlunde greit å sette seg inn i da jeg ikke har noe særlig erfaringer med linux fra før (bortsett fra litt med ubuntu) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå