Øsse Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Kjørte dette nå på laptopen: fsck.ext4 -n -E fragcheck /dev/mapper/vg_macpenguin-homevol for å gjøre en read-only (-n) sjekk. Siste linje av output : /dev/mapper/vg_macpenguin-homevol: 58319/2564096 files (2.7% non-contiguous), 8089973/10240000 blocks "2.7% non-contiguous" burde være nøyaktig det samme som 2.7% fragmenterte filer, hvis mine engelskkunnskaper er til å stole på. Denne linja dukker dog opp uansett om "-E fragcheck" er spesifisert eller ei. Kjørte samme hos meg nå: 36.6% non-contiguous Jeg har ikke fått inntrykk av at fsck er ment for defragmentering, men kan jeg skippe -n og så tar fsck seg av det? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 fsck vil ikke ordne dette. Etter litt googling ser det ut til at det finnes et verktøy som heter e4defrag, men dette ser ikke ferdig nok ut til at jeg hadde turt å satse på det. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Kjapt spørsmål. Hvordan går jeg frem for å mounte en ftp-server med bash? ftpfs? Jeg regner med at den brukes som dette: ftpfs server:remotepath localpath Lenke til kommentar
hernil Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 fptfs har blitt erstattet av noe som har blitt erstattet av noe og jeg følger sporet helt frem til CurlFTPfs, som heller ikke har blitt oppdatert siden 2007. Virker litt dødt Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 FTP er definert i 1936 eller noe slikt. Skulle ikke forundre meg om ingen stabile FTP-klienter har endret sin protokoll-relaterte kildekode på mange år. Beklager anbefalingen min, jeg søkte opp "ftpfs" i APT et par måneder siden og var sikker på at jeg fant en pakke med navn "ftpfs". CurlFTPfs høres vel bra ut? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Testet den og virket som om den spiste tilkoblinger. Fikk ganske fort en feilmelding som var knyttet til at maks antall tilkoblinger til serveren var brukt opp (10). Skal teste litt mer i løpet av helga tenker jeg Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Jeg har en ~/ssh/config noe à la følgende: Host A Hostname login.aaa.no LocalForward 2222 login.bbb.no:22 Host B Hostname localhost Port 2222 Situasjonen er at jeg har ikke direkte tilgang til B og går derfor via A. Slik det er nå er jeg nødt til å åpne et terminalvindu, skrive ssh A og la det stå åpent for å så åpne en nytt vindu og skrive ssh B. Ofte jeg er ikke interessert i å være inne på A. Jeg har prøvd ssh A & sleep 10 && ssh B etc. men det fungerer ikke. Heller ikke ssh A & for å så kjøre bg og så ssh B fungerer. Så da har jeg to utfordringer: Hva er det med job control i bash jeg har misforstått? Finnes det en måte å indikere i ~/ssh/config at den ene hosten krever en eksisterende oppkobling til den andre? Jeg tenkte kanskje litt for makefile-aktig her og overser en annen enklere løsning. Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Hvis jeg bruker -N så fungerer det fint å putte det i bakgrunnen med &, men det hadde vært stilig med en litt mer automatisk løsning. Huffameg. Det var meningen å redigere innlegget, ikke sitere det. Jaja. Endret 5. april 2011 av Øsse Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Det ser ut til at morituri ikke fungerer lenger, så jeg er på utkikk etter et nytt rippeprogram for CDer. Noen som kjenner noe som er noe á Exact Audio Copy, som morituri er modellert etter? Taking suggestions, alt skal rippes til flac. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) I Ubuntu ser det ut til at Murituri bruker cdparanoia i bunn. Så enhver ripper som bruker cdparanoia burde vel fungere like greit? Jeg har i hvert fall blitt fortalt at cdparanoia er fullt på høyde med EAC. Endret 5. april 2011 av endrebjo Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Morituri bruker cdparanoia, ja, men ripper i tillegg to-tre ganger og sammenligner bufferen for å sørge for at rippen er så eksakt som mulig. Den har jeg ikke funnet noe annet sted. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 EAC er fortsatt et av de programmene jeg beholder en virtuell maskin med Windows for. Finnes sikkert alternativer, men jeg har vært for lat til å lete skikkelig. Det andre er MediaMonkey Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Det later til at Rubyripper stadig dukker opp når jeg søker på 'eac alternative linux'. Kanskje verdt å prøve ut? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Hvis jeg bruker -N så fungerer det fint å putte det i bakgrunnen med &, men det hadde vært stilig med en litt mer automatisk løsning. Huffameg. Det var meningen å redigere innlegget, ikke sitere det. Jaja. Du kan bruke -f for å putte ssh i bakgrunnen. prøv noe slikt: ssh -f A sleep 10 && ssh B Sleep 10 kjøres på server A og ssh kobler fra når den er ferdig hvis ikke det er opprettet noen tilkoblinger innen da. Usikker på om dette fungerer hvis du bruker innlogging med passord på A men det gjør du vel ikke Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 EAC er fortsatt et av de programmene jeg beholder en virtuell maskin med Windows for. Finnes sikkert alternativer, men jeg har vært for lat til å lete skikkelig. Det andre er MediaMonkey EAC funker fint i WINE. Finnes det forøvrig noen rippeprogrammer til linux som har en funksjon tilsvarende "AccurateRip" i EAC? (dvs at den sammenligner resultatet ditt med en database på nett - for å se om du har fått samme resultat som andre - noe som indikerer en nøyaktig rip). Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Ja, morituri. Det er den funksjonen jeg er ute etter. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Og den fungerer altså ikke lenger? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 http://aur.archlinux.org/packages.php?ID=31249 Får samme python-error. Vet ikke hvorfor. Skal prøve å feilsøke source litt selv, men tviler på at jeg finner noe. Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Du kan bruke -f for å putte ssh i bakgrunnen. prøv noe slikt: ssh -f A sleep 10 && ssh B Sleep 10 kjøres på server A og ssh kobler fra når den er ferdig hvis ikke det er opprettet noen tilkoblinger innen da. Usikker på om dette fungerer hvis du bruker innlogging med passord på A men det gjør du vel ikke Bruker nøkkelpar så det går fint Takk for hjelpen! Det funker fint, men jeg fant ut at hvis jeg også gir -N så slipper jeg å ha en kommando i det hele tatt, slik at jeg kan skrive ssh -fN A, lukke terminalvinduet, lage meg en kopp kaffe, løse diverse verdensproblemer og så komme tilbake, fyre opp en terminal og skrive "ssh B". Siden denne tunnelen er noe jeg kommer til å bruke mer eller mindre hele dagen hver dag så tenkte jeg at jeg skulle legge til "ssh -fN A" som en Startup application (bruker helt vanlig Ubuntu 10.10). Dette gikk ikke. Prøvde også "sleep 10 && ssh -fN A" (siden jeg så noe annet SSH-greier i listen) og å putte kommandoen i fnutter. Ingen av de hjalp. Er det noen som har peiling? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 http://aur.archlinux...es.php?ID=31249 Får samme python-error. Vet ikke hvorfor. Skal prøve å feilsøke source litt selv, men tviler på at jeg finner noe. Jeg kjenner ikke til dette programmet, men mange python-programmer feiler i arch etter python 2 ble flyttet fra /usr/bin/python til /usr/bin/python2. (python 3 har tatt over /usr/bin/python) Kanskje er det altså så enkelt at du bare må bytte ut pekeren på toppen av scriptet fra #!/usr/bin/python til #!/usr/bin/python2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå