dabear Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hotstian: Bruk din egen avatar! og fiks phpfeilen din i signaturen Lenke til kommentar
Fjoggs Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Før jeg instalerte Linux på Torsdag leste jeg igjennom hele tråden: FAQ-trådenLes denne FØR du spør om noe. Den store FAQ-tråden på side 4 har GNUfan skrevet en post om sikkerhet -> http://forum.programmer.no/index.php?showt...dpost&p=1286168 Sikkerhets-faq ...... Hvilken distribusjon? Det er, som vanlig, en smakssak. Jeg ville valgt noe som er lett å oppdatere. RedHat, Debian, eller reine serverdistroer som ClarkConnect er gode serverdistroer. Husk å ikke installere mer enn du trenger, X burde IKKE være installert på en server. ........ Edit: X burde så absolutt IKKE være installert på en server.(Takk til Cronius som oppdaget at jeg hadde glemt 'ikke') Jeg har instalert apache2 og mysql på min makin, som er en Debian 3.1 r0a og bruker fluxbox. Hvorfor bør ikke X være instalert på en server? Er dette altså en sikkerhetsrisiko stor nok til at jeg må skaffe meg en ny pc som kan fungere som en ren server? Hva må jeg gjøre for å redusere denne eventuelle risikoen ned til et levelig nivå? Det er mulig dette burde vært en egen tråd, men hvis svaret entydig er: "Løp og kjøp en maskin till" anså jeg det som unødvendig Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Det er ikke Fluxbox (som er en windowmanager) som kan være en sikkerhetsrisiko, men selve X (altså enten XFree86 eller X.Org). X fungerer også over nettverk (X forwarding), og dette kan være en sikkerhetsrisiko. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Nå er jo det mulig å skru av det da - eneste måten at en cracker kan få forwarda X11 er jo at han allerede er *inne* på boksen... Og da er det vel egentlig ikke veeeldig farlig om han skulle finne på å fyre opp FireFox? Ang. DRM er jeg temmelig sikker på hva det styret der kommer til å ende i - åpne formater, vannmerkede filer som kan spores tilbake til en evt. distributør. *yay!* mer overvåking! woho! Lenke til kommentar
genstian Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hotstian: Bruk din egen avatar! Liker avatarene dine Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hotstian: Bruk din egen avatar! Liker avatarene dine Så bruk dem da, men ikke kjør det fra min server Lenke til kommentar
genstian Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hotstian: Bruk din egen avatar! Liker avatarene dine Så bruk dem da, men ikke kjør det fra min server hvor fant du alle sammen? Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 litt her og der, fant de fleste på tuxfactory (husker ikke adr). Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 http://tux.crystalxp.net/ <-- "Crystalizes your Windows XP" Hmm. Gjer Windows kul med Linux-stæsj! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 http://tux.crystalxp.net/ <-- "Crystalizes your Windows XP" Hmm. Gjer Windows kul med Linux-stæsj! Det som er enda kulere er å rett og slett kaste ut Windows og legge inn GNU/Linux... Lenke til kommentar
genstian Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 http://tux.crystalxp.net/ <-- "Crystalizes your Windows XP" Hmm. Gjer Windows kul med Linux-stæsj! fant det med et søk på google etter "Tux Factory" Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 DU har kjøpt CD'en, det er DIN eiendom, altså skal du ha rett til å bruke den som DU vil, og du skal også ha muligheten til det. Slik ser dessverre ikke musikkbransjen på det. Musikken eies av <insert label> og du kjøper retten til å spille av musikken, men ikke på hva som helst. Bare utstyr "godkjent" av musikkbransjen. Jeg hadde faktisk en veldig interessant samtale med Larry Bringsjord, Managing Director i MTG Music, formann i FONO og styremedlem (tror jeg det var) i den internasjonale "utgaven" av FONO, i går, og han sa at stort sett alle plateselskapene, unntatt de aller største konsernene er i mot DRM. Så å si "musikkbransjen" er helt feil når du ser på antaller selskaper. Dessverre har de største (Sony MTG, EMI, Apple, Universal etc.) veldig stort volum i platemarkedet. Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Når jeg skrev musikkbransjen så mente jeg de store, kom vel ikke helt fram. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Nei, og det er et problem for musikkbransjen (minus de store): Ordet har blitt et samlebegrep for "de slemme kapitalistene" ... Endret 25. september 2005 av G2Petter Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Nei, og det er et problem for musikkbransjen (minus de store): Ordet har blitt et samlebegrep for "de slemme kapitalistene" ... Tenker vi sier "monopolistene", de som ikke tenker på kundens beste. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Tror jaggu jeg skal se på nerder spille fotball i morgen (tufte, TVN 21.30) . Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hvordan kan jeg nohup'e en prosess som allerede er startet? Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Mye mulig denne har vært postet her før, men.. Flash 4 Linux (sourceforge) Hadde vært artig om dette ble noe av! Det finnes vel ikke så mange andre Flash-editorer, gjør det? Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 http://ming.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
genstian Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Finnes det en side med ferdige selinux policys? Er litt kjedelig og google etter en og en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå