JohndoeMAKT Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Hadde strømbrudd her i dag og benyttet sjansen til å flytte 2GB fra Windows-partisjonen. Men når jeg nå booter ser jeg at diskbruken magisk har gått fra 8.5GB til 3.8GB. Forbanna magiske %#%"&/ administrator@main:~$ df -h Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on /dev/sdc5 11G 3.8G 6.6G 37% / EDIT: Men GRUB på filserveren har dødd. Endret 23. februar 2011 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Husk å liste ut hvor det ligger data nåda, slik at du ser hvor det fylles opp senere Lenke til kommentar
hernil Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 EDIT: Men GRUB på filserveren har dødd. Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Trykket man Esc etter å ha trykket o/O i Vim så fjernes innrykket på linjen. Dette er litt kjipt hvis jeg har lyst å lime inn noe på en ny linje som ikke er en hel linje i seg selv. Det som skjer er at jeg trykker o/O, Esc, i, TabTabTab, Esc, p, for eksempel, og det har jeg lyst å unngå. Jeg regner med det har noe med at Vim fjerner whitespace som er på slutten av linjer. Er det noen som har en løsning eller vet om en annen måte å gjøre det jeg vil på? En mulig løsning på dette er :noremap o o<Space><BS> :noremap O O<Space><BS> Foreløpig funker det fint. Har ikke opplevd at dette har rotet noe til. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 WTF: I tre dager har jeg slettet 1000-500MB fra disken og hver morgen er det 0 byte ledig. Noe spiser opp alt ledig og jeg greier ikke finne ut hva det er. Jeg var borti lignende problem for en stund tilbake... Det var nomachine sin skyld. Den startet ny stumpwm-prosess hver gang jeg logget på, selv om jeg koblet til en eksisterende session. Ressultatet var at jeg plutselig hadde full disk og hver gang jeg slettet noe, ble den ledige plassen spist opp umiddelbart. Klarte ikke finne noen store filer noe sted. Alle disse ørten stumpwm-prosessene drev og reserverte plass på disken uten å faktiske opprette noe. Etter at jeg fikk drept alle stumpwm-prosessene var alt tilbake til normalt. Har ikke opplevd noe tilsvarende i etterkant, men så har jeg ikke brukt nomachine særlig mye heller. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 NX er ikke installert her, så det er ikke den som er synderen. Du fikk med deg at etter en reboot fikk jeg tilbake 4GB uten at jeg greier å finne ut hvor dataene lå? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Har et problem med VLC, det er ingen window-borders, og vinduet overgår paneler o.l. Noen som har vært borti, evt en løsning? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Har et problem med VLC, det er ingen window-borders, og vinduet overgår paneler o.l. Noen som har vært borti, evt en løsning? Det høres ut som om du kan ha trykket F11 (fullskjermskontroller). Dvs ikke den vanlige "f" for å få videoen i fullskjerm. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Har et problem med VLC, det er ingen window-borders, og vinduet overgår paneler o.l. Noen som har vært borti, evt en løsning? Det høres ut som om du kan ha trykket F11 (fullskjermskontroller). Dvs ikke den vanlige "f" for å få videoen i fullskjerm. YES! Takker! Var ikke klar over at det var to forskjellige ting. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 NX er ikke installert her, så det er ikke den som er synderen. Du fikk med deg at etter en reboot fikk jeg tilbake 4GB uten at jeg greier å finne ut hvor dataene lå? Høres ut som et tilsvarende problem... Altså at en eller annen prosess eller flere har gått amokk med reservering av diskplass, sånn at all diskplass er reservert, men ikke tatt i bruk. Ergo disken er "full" uten at den faktisk er det. Lenke til kommentar
Noble Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Sliter med at latex ikke klarer å dele norske ord på en fornuftig måte, forslag? Kjører ubuntu og latex klager med Package babel Warning: No hyphenation patterns were loaded for (babel) the language `Norsk' (babel) I will use the patterns loaded for \language=0 instead. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Du har tydeligvis ikke norsk installert... Har du installert texlive-lang-norwegian pakka? Lenke til kommentar
Noble Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Du har tydeligvis ikke norsk installert... Har du installert texlive-lang-norwegian pakka? Jøss, det var lurt Hjalp litt, men får fremdeles ordelinger på femteklassenivå. Mulig å gjøre latex litt strenger? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Du kan hjelpe latex på vei ved å legge inn \- der ordet kan deles. Lenke til kommentar
pxK Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Kanskje totalt feil tråd men here it goes. Byttet skjermkort på maskinen og begge er nvidia skjermkort, men når jeg booter opp ubuntu så får jeg ikke opp GUI. Bare tekst login og ingen gui. Så hvordan fikser jeg dette? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Prøvd en ny (riktigere?) driver? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Jøss, det var lurt Hjalp litt, men får fremdeles ordelinger på femteklassenivå. Mulig å gjøre latex litt strenger? Det er en egen latex-tråd som passer bedre enn den frie kafeen... Uansett, jeg pleier å legge til dette i mine dokumenter, som bruker å hjelpe: \tolerance = 5000 \hbadness = \tolerance \pretolerance = 2000 Lenke til kommentar
pxK Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Prøvd en ny (riktigere?) driver? Problemet ligger i at alt må gjøres gjennom tekst kommandoer, noe som jeg ikke har peiling på. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 sudo apt-get install nvidia-glx-185. Prøv den. Prøv også kommandoene xinit. Se også om sudo nvidia-xconfig gir noen merkelige beskjeder. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 alltid lurt å avinstallere skjermkortdrivere før man skrur av maskinen for å bytte. Selv om jeg har latt være uten problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå