olear Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 DU har kjøpt CD'en, det er DIN eiendom, altså skal du ha rett til å bruke den som DU vil, og du skal også ha muligheten til det. Slik ser dessverre ikke musikkbransjen på det. Musikken eies av <insert label> og du kjøper retten til å spille av musikken, men ikke på hva som helst. Bare utstyr "godkjent" av musikkbransjen. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Korrupte mennesker som ikke respekterer at folk er forskjellige og bruker forskjellige operativsystemer. Edit: det er de store film- og musikkselskapene som burde innse at det at vi forbrukere ser deres filmer og hører på deres musikk er et privilegium de har. Kunder er et privilegium selskaper har, og de burde tilfredsstille oss. Gjør de ikke det, fortjener de heller ikke pengene våre. Endret 24. september 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 http://yro.slashdot.org/article.pl?sid=05/...8&tid=3&tid=106Vi trenger å forstå at å spille av musikk fra datamaskinen din er et privilegium. Normalt lytter folk til musikk i bilen eller gjennom hjemmestereon. Hvis du er en Linux eller Mac bruker bør du overveie å kjøpe en regulær CD-spiller hmmm de legger jo opp til at linux/macbrukere tar den enkleste løsningen, dvs piratkopiert musikk snakk om å skyte seg selv beinet Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Er vel ikke noen som har et glupt tips eller to til frekvens-scaling på en dothan? Har lastet acpi-cpufreq -modulen og prøvd det meste av deamons, men ingenting ser ut til å funke. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 http://yro.slashdot.org/article.pl?sid=05/...8&tid=3&tid=106Vi trenger å forstå at å spille av musikk fra datamaskinen din er et privilegium. Normalt lytter folk til musikk i bilen eller gjennom hjemmestereon. Hvis du er en Linux eller Mac bruker bør du overveie å kjøpe en regulær CD-spiller hmmm de legger jo opp til at linux/macbrukere tar den enkleste løsningen, dvs piratkopiert musikk snakk om å skyte seg selv beinet jepp, tror jeg må sende en mail til dem og si at jeg ikke vil kjøpe musikken jeg bare laster den ned slik at jeg kan spille den av på *nix. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 jepp, tror jeg må sende en mail til dem og si at jeg ikke vil kjøpe musikken jeg bare laster den ned slik at jeg kan spille den av på *nix. Det er jo et klart bevis på at denne industrien mildt sagt driter i oss forbrukere. Og det er ikke slik vi vil at det skal være. Derfor må vi være ambasadører for bruk av Linux/UNIX til alle slik at flere går bort fra M$ sin plattform. Eneste måten å knekke denne arrogansen på er å bruke forbrukermakt. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 jepp, tror jeg må sende en mail til dem og si at jeg ikke vil kjøpe musikken jeg bare laster den ned slik at jeg kan spille den av på *nix. Det er jo et klart bevis på at denne industrien mildt sagt driter i oss forbrukere. Og det er ikke slik vi vil at det skal være. Derfor må vi være ambasadører for bruk av Linux/UNIX til alle slik at flere går bort fra M$ sin plattform. Eneste måten å knekke denne arrogansen på er å bruke forbrukermakt. JA nå skulle jeg bare fått 4-5 bærbare pcer i *nix navn til og bruke som prosjekt pcer (utvikler pcer) fra hjelpemidelsentralen (ikke de nye pcene, men de gammle som de kaster eller noe) Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Selv så skryter jeg uhemmet av hva jeg får til med Linux/UNIX til folk jeg kjenner hvis vi kommer inn på det temaet. Har nå et testprosjekt på gang med å få GNU/Linux opp å kjøre på min Dell laptop (Dell Latitude D600). Er møkk lei det opplegget M$ og en samlet musikk/filmbransje prøver å tre nedover hodene våre. De skjønner ikke at vi mennesker er forskjellige og at vi har lyst til å velge det som er best for oss selv, og ikke at de skal velge for oss. I lang tid har vi hatt GNU/Linux og *BSD som frie alternativer. Takket være Sun har vi nå også Solaris som et gratis og tilnærmet fritt alternativ (Solaris har jo vært proprietært, men der skjer det ting). Disse arrogante folkene må lære at det finnes mer enn M$ og Windows. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Selv så skryter jeg uhemmet av hva jeg får til med Linux/UNIX til folk jeg kjenner hvis vi kommer inn på det temaet. Har nå et testprosjekt på gang med å få GNU/Linux opp å kjøre på min Dell laptop (Dell Latitude D600). Er møkk lei det opplegget M$ og en samlet musikk/filmbransje prøver å tre nedover hodene våre. De skjønner ikke at vi mennesker er forskjellige og at vi har lyst til å velge det som er best for oss selv, og ikke at de skal velge for oss. I lang tid har vi hatt GNU/Linux og *BSD som frie alternativer. Takket være Sun har vi nå også Solaris som et gratis og tilnærmet fritt alternativ (Solaris har jo vært proprietært, men der skjer det ting). Disse arrogante folkene må lære at det finnes mer enn M$ og Windows. ja, men nå tror vel sikkert musikkbransje folkene at bare Windows og Apple finnes... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Hvis de hadde lagt ut musikkfiler for salg uten DRM, ville de ha tjent mye mer penger. Samtidig ville det neppe blitt noe mer piratkopiering. Jeg vet om mange som ville ha betalt for å laste ned musikk, men "tjenesten" på piratebay.org er rett og slett bedre og filene kan spilles av uten noe stress. Endret 25. september 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
genstian Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hvis de hadde lagt ut musikkfiler for salg uten DRM, ville de ha tjent mye mer penger. Samtidig ville det neppe blitt noe mer piratkopiering. Jeg vet om mange som ville ha betalt for å laste ned musikk, men "tjenesten" på piratebay.org er rett og slett bedre og filene kan spilles av uten noe stress. helt klart Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Betale fleire tusen kroner (Windows-lisens) for å kunne spele av lyd-CDar på PCen, det er heilt latterleg. Sist eg sjekka ein kopibeskytta CD i Windows, var det slik at den krevde å installere ein eigen mediaplayer for å kunne spele av CDen. Huffameg. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hårreisende. Nei, nå er det på tide at vi forbrukere setter foten ned for slikt maktarroganse. Det har ingen ting med fri konkurranse å gjøre. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 nå er det vel ikke lenge for at vi må ha en egen cd spiller for og spille av musikken. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 nå er det vel ikke lenge for at vi må ha en egen cd spiller for og spille av musikken. Nei, vi må ha en avspiller for hvert kopisperreformat. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) nå er det vel ikke lenge for at vi må ha en egen cd spiller for og spille av musikken. Nei, vi må ha en avspiller for hvert kopisperreformat. ja, nettopp. Endret 25. september 2005 av hotstian Lenke til kommentar
dabear Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hvorfor kune vi ikke hatt ett format for video og lyd? Bare trengt én codec Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Hvorfor kune vi ikke hatt ett format for video og lyd? Bare trengt én codec Fordi folk har forskjellige behov Hvorfor har vi ikke bare en type PC/OS/TV/musikk/film/bil/hus? Har ikke det gjort livet enklere Endret 25. september 2005 av olear Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Sun hadde jo faktisk en god idé til DRM: følge brukeren og gjøres plattformuavhengig. Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hotstian: Bruk din egen avatar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå