Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

DU har kjøpt CD'en, det er DIN eiendom, altså skal du ha rett til å bruke den som DU vil, og du skal også ha muligheten til det.

Slik ser dessverre ikke musikkbransjen på det. Musikken eies av <insert label> og du kjøper retten til å spille av musikken, men ikke på hva som helst. Bare utstyr "godkjent" av musikkbransjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Korrupte mennesker som ikke respekterer at folk er forskjellige og bruker forskjellige operativsystemer.

Edit: det er de store film- og musikkselskapene som burde innse at det at vi forbrukere ser deres filmer og hører på deres musikk er et privilegium de har. Kunder er et privilegium selskaper har, og de burde tilfredsstille oss. Gjør de ikke det, fortjener de heller ikke pengene våre.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
http://yro.slashdot.org/article.pl?sid=05/...8&tid=3&tid=106

Vi trenger å forstå at å spille av musikk fra datamaskinen din er et privilegium. Normalt lytter folk til musikk i bilen eller gjennom hjemmestereon. Hvis du er en Linux eller Mac bruker bør du overveie å kjøpe en regulær CD-spiller

hmmm de legger jo opp til at linux/macbrukere tar den enkleste løsningen,

dvs piratkopiert musikk :wallbash:

snakk om å skyte seg selv beinet :thumbdown:

Lenke til kommentar
http://yro.slashdot.org/article.pl?sid=05/...8&tid=3&tid=106

Vi trenger å forstå at å spille av musikk fra datamaskinen din er et privilegium. Normalt lytter folk til musikk i bilen eller gjennom hjemmestereon. Hvis du er en Linux eller Mac bruker bør du overveie å kjøpe en regulær CD-spiller

hmmm de legger jo opp til at linux/macbrukere tar den enkleste løsningen,

dvs piratkopiert musikk :wallbash:

snakk om å skyte seg selv beinet :thumbdown:

jepp, tror jeg må sende en mail til dem og si at jeg ikke vil kjøpe musikken jeg bare laster den ned slik at jeg kan spille den av på *nix.

Lenke til kommentar
jepp, tror jeg må sende en mail til dem og si at jeg ikke vil kjøpe musikken jeg bare laster den ned slik at jeg kan spille den av på *nix.

Det er jo et klart bevis på at denne industrien mildt sagt driter i oss forbrukere. Og det er ikke slik vi vil at det skal være. Derfor må vi være ambasadører for bruk av Linux/UNIX til alle slik at flere går bort fra M$ sin plattform. Eneste måten å knekke denne arrogansen på er å bruke forbrukermakt.

Lenke til kommentar

Det er jo et klart bevis på at denne industrien mildt sagt driter i oss forbrukere. Og det er ikke slik vi vil at det skal være. Derfor må vi være ambasadører for bruk av Linux/UNIX til alle slik at flere går bort fra M$ sin plattform. Eneste måten å knekke denne arrogansen på er å bruke forbrukermakt.

JA :w00t::w00t::w00t:

nå skulle jeg bare fått 4-5 bærbare pcer i *nix navn til og bruke som prosjekt pcer (utvikler pcer) fra hjelpemidelsentralen (ikke de nye pcene, men de gammle som de kaster eller noe)

Lenke til kommentar

Selv så skryter jeg uhemmet av hva jeg får til med Linux/UNIX til folk jeg kjenner hvis vi kommer inn på det temaet. Har nå et testprosjekt på gang med å få GNU/Linux opp å kjøre på min Dell laptop (Dell Latitude D600). Er møkk lei det opplegget M$ og en samlet musikk/filmbransje prøver å tre nedover hodene våre. De skjønner ikke at vi mennesker er forskjellige og at vi har lyst til å velge det som er best for oss selv, og ikke at de skal velge for oss. I lang tid har vi hatt GNU/Linux og *BSD som frie alternativer. Takket være Sun har vi nå også Solaris som et gratis og tilnærmet fritt alternativ (Solaris har jo vært proprietært, men der skjer det ting). Disse arrogante folkene må lære at det finnes mer enn M$ og Windows.

Lenke til kommentar
Selv så skryter jeg uhemmet av hva jeg får til med Linux/UNIX til folk jeg kjenner hvis vi kommer inn på det temaet. Har nå et testprosjekt på gang med å få GNU/Linux opp å kjøre på min Dell laptop (Dell Latitude D600). Er møkk lei det opplegget M$ og en samlet musikk/filmbransje prøver å tre nedover hodene våre. De skjønner ikke at vi mennesker er forskjellige og at vi har lyst til å velge det som er best for oss selv, og ikke at de skal velge for oss. I lang tid har vi hatt GNU/Linux og *BSD som frie alternativer. Takket være Sun har vi nå også Solaris som et gratis og tilnærmet fritt alternativ (Solaris har jo vært proprietært, men der skjer det ting). Disse arrogante folkene må lære at det finnes mer enn M$ og Windows.

ja, men nå tror vel sikkert musikkbransje folkene at bare Windows og Apple finnes...

Lenke til kommentar

Hvis de hadde lagt ut musikkfiler for salg uten DRM, ville de ha tjent mye mer penger. Samtidig ville det neppe blitt noe mer piratkopiering. Jeg vet om mange som ville ha betalt for å laste ned musikk, men "tjenesten" på piratebay.org er rett og slett bedre og filene kan spilles av uten noe stress.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Hvis de hadde lagt ut musikkfiler for salg uten DRM, ville de ha tjent mye mer penger. Samtidig ville det neppe blitt noe mer piratkopiering. Jeg vet om mange som ville ha betalt for å laste ned musikk, men "tjenesten" på piratebay.org er rett og slett bedre og filene kan spilles av uten noe stress.

helt klart ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...