FraXinuS Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Er det noen her som faktisk har fått nrk sin webtv opp å gå med moonlight? Sist gang jeg forsøkte gikk det bare rett vest. Funker fint her, jeg bruker Moonlight 2.99.0.10. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Utdatert? Dono. https://help.ubuntu.com/community/Kernel/Compile Tenkte egentlig å lure meg til å bruke nyeste fra kernel.org hvis det er mulig? Eventuelt gå tilbake til kjernen som benyttes på 10.04 da den ikke ser ut til å ha samme problemer. Spørsmålet på begge blir jo om det kommer til å funke med min 10.10 installasjon Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Nei, du trenger ingen hdd for å boote fra CD. hmm, dette er merkelig.. Koblet i en harddisk nå, og da bootet den, og fikk logget inn. Kan jo hende det har noe med at jeg la til 256mb mer ram også da, men tviler.. edit: når jeg kommer til desktopen, blir jeg slengt tilbake til loginscreen Endret 12. februar 2011 av Crazyjoey Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Jeg hadde Ubuntu 10.04 eller 10.10 med kryptert home-partisjon på, men på grunn av rot i harddiskrekkefølgen får jeg bare feilmelding når jeg booter med den harddisken: GRUB Loading stage1.5. GRUB loading, please wait... Error 21 Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg hadde Ubuntu 10.04 eller 10.10 med kryptert home-partisjon på, men på grunn av rot i harddiskrekkefølgen får jeg bare feilmelding når jeg booter med den harddisken: GRUB Loading stage1.5. GRUB loading, please wait... Error 21 Kult. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Tips til hvordan jeg kan fikse det setter jeg stor pris på, selvsagt. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Kan du forandre rekkfølgen på diskene i BIOS? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg hadde tre disker med boot på første og Ubuntu på den siste. Jeg ønsker å kunne bruke den siste harddisken med Ubuntu alene på en annen PC. Så når jeg booter med slik jeg vil ha det, får jeg nevnte feilmelding. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Blir gal av livecd'en jeg har her nå.. Når jeg kommer fram til desktopen, slenger den meg tilbake til login screen... Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 OH LA LA.... Arch paa min AcerAspireOne igjen. Alltid morsomt med noe nytt.... Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Oh! Husker da jeg satte opp arch på damas (nå exens) aspire one (den første med ssd) og fikk 720p mkv-filer til å flyte Masse gode tips i wikien til Archlinux forresten! Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Kankje jeg skal installere en anen distro enn ubuntu på min aspire one som mangler skjerm... Den kom jo med linpus Linux lite, det var det første som forsvant, for det likte jeg ikke.. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg hadde tre disker med boot på første og Ubuntu på den siste. Jeg ønsker å kunne bruke den siste harddisken med Ubuntu alene på en annen PC. Så når jeg booter med slik jeg vil ha det, får jeg nevnte feilmelding. Ah, du må rett å slett reinstallere GRUB. Søk på google, det skal finnes en guide på Ubuntus egen wiki-side. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Har fikset GRUB nå, men Ubuntu finner ikke /home. Når jeg prøver sudo mount /dev/sda6 /mnt får jeg følgende: "mount: you must specify the filesystem type". Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Legg ved btrfs/ext4/ext3 eller hva slags filsystem du bruker på partisjonen. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Er det mulig å la www-data brukeren få skrive til /dev/ttyUSB0 via sudo? Prøvd echo stuff | sudo tee -a /dev/ttyUSB0, men funket ikke :/ La til www-data i dialout gruppen, men vet ikke hvor lurt det er? Endret 14. februar 2011 av Ståle Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Ikke la "vanlige" brukere/grupper få tilgang til maskinvare slikt. www-data kan f.eks skrive til en fil som blir sjekket av en cronjob eller lignende (med høyere rettigheter). Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 I tilfellet folket ikke har fått med seg det: Enlightenment kjerne EFL kodebibliotek har blitt sluppet i versjon 1.0 1.0 Release of core EFL osnews.com sin sak på dette Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hm, jeg liker ENlightenment i prinsippet, det har bar eikke vært spesielt desktop-brukbart så langt. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Antar at dette kun har skjedd fordi jeg har installert distribusjon på VPS på nytt, men ønsker å være på den sikre siden. Er det det som er årsaken til denne meldingen? @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ @ WARNING: REMOTE HOST IDENTIFICATION HAS CHANGED! @ @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ IT IS POSSIBLE THAT SOMEONE IS DOING SOMETHING NASTY! Someone could be eavesdropping on you right now (man-in-the-middle attack)! It is also possible that the RSA host key has just been changed. The fingerprint for the RSA key sent by the remote host is --:--:--:--:--:--:--:--:--:--:--:-- Please contact your system administrator. Add correct host key in /home/---/.ssh/known_hosts to get rid of this message. Offending key in /home/---/.ssh/known_hosts:1 RSA host key for ---.----.---- has changed and you have requested strict checking. Host key verification failed. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå