Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det forresten nokon her som har erfaring med VDPAU i XBMC på ION-system her? Den vdpau-driveren som xbmc-teamet har laga fungerer ikkje akkurat problemfritt på 10.10...

Har ikke testet 10.10, men 10.04 + XBMC + "default" nvidia-driver (som "restricted drivers"-verktøyet installerer) + VDPAU funket på første forsøk for min del.

Hmm, kva for måte lasta du inn VDPAU-driveren på? Brukte du libvdpau frå team-xbmc?

libvdpau1 nvidia-185-libvdpau likte ikkje 10.10 iallfall...

Endret av huf
Lenke til kommentar

Hmm, kva for måte lasta du inn VDPAU-driveren på? Brukte du libvdpau frå team-xbmc?

libvdpau1 nvidia-185-libvdpau likte ikkje 10.10 iallfall...

Jeg la kun inn xbmc, xbmc-standalone og nvidia-185-libvdpau. Evt. andre ting ble i tilfelle lagt inn som dependencies..

Ok, takk for svar. Eg har ein mistanke om at der låg inne ein eldre ikkje-vdpau-driver frå nvidia på denne boksa, og at det vart trøbbel når 185 vart lagt inn over.

Lenke til kommentar

Har et lite problem med Arch på mediasenter maskinen. Etter at jeg oppdaterte til KDE 4.6 og oppdaterte ny kernel og driver til skjermkortet så har skjermen drevet å skrudd seg av, selv når den driver å viser frem video. Jeg tror ikke problemet har noe med KDE å gjøre siden Powerdevil er satt til å ikke gjøre noe, men jeg kan egentlig ikke skjønne hva problemet er, bruker Nouveau driver og skjermkortet er integrert på hovedkortet.

Noen forslag?

Lenke til kommentar

nei, men jeg tror cachen er litt stor :p

Har mistet så mye plass på disken i det siste, og det er en SSD som begynner å treffe 75% på / så kanskje det er mye i cache :p

Edit:

Der var det jo 1.4GB så det var jo greit å få bort :)

Endret av Nordmoen
Lenke til kommentar

O hai!

Dama spanderer et årsabbo på et valgfritt blad til meg, og jeg tenkte å bruke det på et Linux-blad. Greia er at jeg ikke er alfor oppdatert på den fronten.. Jeg er mer interessert i ny programvare og teknologi enn drift og schwære systemer. Er det noen forskjell på f.eks. Linux Journal og Linux Magazine i så henseende? Eller er det noen andre blader jeg bør sjekke ut?

Lenke til kommentar

O hai!

Dama spanderer et årsabbo på et valgfritt blad til meg, og jeg tenkte å bruke det på et Linux-blad. Greia er at jeg ikke er alfor oppdatert på den fronten.. Jeg er mer interessert i ny programvare og teknologi enn drift og schwære systemer. Er det noen forskjell på f.eks. Linux Journal og Linux Magazine i så henseende? Eller er det noen andre blader jeg bør sjekke ut?

Kjøpte selv abb. på Linux Journal før jul... Oppdaget i etterkant at jeg kunne fått 15% rabatt gjennom The Linux Foundation :( kjipt å oppdage i etterkant.

Personlig så er jeg ikke så imponert over bladet. Føler at det meste av stoffet enten er trivielt for mitt kunnskapsnivå, eller spesifikt rettet mot ting jeg overhode ikke er interesert i...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...